در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

صفر تا صد مشاغل ایرانیان ترکیه

شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره صفر تا صد مشاغل ایرانیان ترکیه

ایرانیان مقیم ترکیه از چه راه پول در می آورند؟

این روزها ترکیه به یکی از پر رفت وآمدترین کشورهای آسیا تبدیل شده که مورد توجه ایرانیان است. جالب است بدانید کسب و کار در ترکیه به قدری برای ایرانیان مقیم آنجا مناسب است که این روزها همه از مشاغل ایرانیان ترکیه صحبت می کنند و قصد دارد به روش مهاجرت به ترکیه از طریق کار اقدام کنند. زیرا ترکیه به یکی از بهترین سکوهای پرش به کشورهای اروپای تبدیل شده و این روزها ایرانیان می توانند راحت تر از کشورهای دیگر در آنجا مشغول به درآمدزایی شوند. اما آیا می دانید کار در ترکیه آن طور که به نظر می رسد آسان نیست و قبل از مهاجرت کاری به ترکیه باید آگاهی و اطلاعات خود را بالا ببرید؟ در این مطلب ما قصد داریم صفر تا صد پیدا کردن کار در ترکیه را ارائه دهیم تا تصمیم هوشمندانه ای برای آینده خود بگیرید.

انواع مدلهای مشاغل ایرانیان ترکیه

تا به حال فکر کرده اید مشاغل ایرانیان ترکیه چگونه است؟ آنها چگونه مشغول به کار می شوند و رایج ترین مسیر کدام است؟ روش های متعددی برای کار در ترکیه وجود دارد که در استانبول بهتر و راحت تر می توان مشغول به کار شد و اهداف را پایه گذاری کرد. در ادامه شما را با انواع روش مشاغل ایرانیان در ترکیه آشنا می کنیم تا بر اساس حرفه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

1- مشاغل آنلاین در ترکیه

این روزها همه جای دنیا حرف از فریلنسری و شغل آنلاین است که کشور ترکیه از این امر مستثنی نیست. ایرانیان مقیم ترکیه می توانند با مراجعه به سایت های فریلنسری یا مشاغل آنلاین، شرکت و کارفرمای خود را انتخاب کنند و برای مصاحبه آماده شوند. جالب است بدانید اگر می خواهید همکاران ایرانی داشته باشید و در مسیر مشاغل ایرانیان ترکیه قدم بردارید، در فضای فریلنسری آنها را سریع تر پیدا خواهید کرد.


2- کار نیمه وقت در ترکیه

اگر در فکر مشاغل ایرانیان ترکیه هستید، کار نیمه وقت در ترکیه مانند ایران است و هیچ تفاوتی ندارد. در واقع با شرکت یا کارفرمایی که مصاحبه می کنید، زمان کار را برای شما مشخص کرده و باید در زمان مشخص سرکار  باشید. برخی از آنها شیفت بندی هستند و برخی دیگر چند روز در هفته. اگر مشغول تحصیل در ترکیه هستید یا بانوی خانه دار هستید، کارهای نیمه وقت انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود جزو بهترین مشاغل ایرانیان ترکیه محسوب می شود.

3 -کار تمام وقت در کشور ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید یا اکنون مقیم آنجا هستید و به دنبال کار میگردید؛ لازم است بدانید کار تمام وقت در ترکیه بین 10 تا 12 ساعت است. اما خبر خوب این است که شنبه بعد از ظهر و یکشنبه ها در ترکیه تعطیل است و ساعتی کاری آنها شباهت زیادی با اروپا دارد. مشاغل ایرانیان ترکیه اکثرا تمام وقت است. زیرا برای برآورد کردن هزینه های زندگی و نیازهای اولیه به سرمایه خوبی احتیاج دارند، در نتیجه کار تمام وقت را ترجیح می دهند.

انواع مشاغل ایرانیان ترکیه

مشاغل ایرانیان ترکیه به رشته های مختلفی تقسیم می شوند. برخی از این مشاغل هنری و برخی دیگری فنی هستند. اما قبل از اینکه کار خود را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید کدام رشته به زمینه حرفه شما نزدیک است. برای مثال اگر آرایشگر هستید انتظار نداشته باشید برای کاری مانند تور لیدری قبول شوید. اما اگر در زبان ترکی استانبولی و زبان انگلیسی وی باشید به احتمال فراوان برای کار تور لیدری قبول خواهید شد. ناگفته نماند که برای کار در ترکیه لازم است حتما زبان ترکی استانبولی را بلد باشید و حداقل بتوانید در بین ترک زبان ها صحبت کنید. بدون در نظر گرفتن زبان، مشاغل ایرانیان ترکیه مقداری سخت خواهد شد و پس از انجام امور مهاجرت به کشور ترکیه، پیدا کردن شغل با کندی پیش می رود. در ادامه مشاغل مناسب ایرانیان در ترکیه را ارائه خواهیم کرد.

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه:

معلم زبان انگلیسی و فرانسه

پرستار

 پزشکان متخصص

 کارگر در هر زمینه ای

هتلداری و رسپشن هتل مسلط به چند زبان (مخصوصا انگلیسی و ترکی استانبولی)

جوشکاری

دستیار و منشی

برنامه نویس کامپیوتر

رستوران داری

تعمیرکار

خیاط

آرایشگر

قوانین کار در ترکیه کدامند؟

کار در ترکیه مانند تمام کشورهای دیگر دارای قوانین خاص و مهمی است. گذشتن و نادیده گرفتن این قوانین، موجب شده آنها مستقیما شما را از کشور خارج کنند و تا مدت ها ممنوع الوورد باشید پس قوانین کار ترکیه را جدی بگیرید و همه آنها را رعایت کنید تا به آسایش در انجا مشغول به کار شوید.

- اگر برای یک سفر کاری به ترکیه آمده اید و می خواهید با مشتری های بین المللی در ارتباط باشید نیازی به مجوز کار در ترکیه ندارید. اما اگر بخواهید برای طولانی مدت در ترکیه بمانید و مشغول به کار شوید یا در شرکتی استخدام شوید حتما باید مجوز کار ترکیه را داشته باشید.

- کشور ترکیه در زمینه استخدام ایرانیان مقداری سخت گیر است. زیرا نیمی از جوانان کشور ترکیه بیکار هستند و این کشور ترجیح می دهند شهروندان خود را استخدام کند. در نتیجه اگر حرفه ای که در بخش های قبلی گفته ایم را داشته باشید سریعتر استخدام خواهید شد.

- به یاد داشته باشید برای مشاغلی مانند بازاریاب، مکانیک، منشی، آشپز معمولی به سختی می توانید مجوز کار بگیرید و گاهی امکان پذیر نیست.

معایب و مزایا کار در ترکیه چیست؟

در پروسه مهاجرت هر فرایندی معایب و مزایا ویژه ای دارد و نمی توان گفت 100 درصد همه چیز خوب پیش می رود. اما ترکیه یکی از نزدیک ترین کشورها به ایران بوده که شرایط بهتری را برای رشد و پیشرفت ایرانیان فراهم کرده است. در ادامه چند مورد از معایب و مزایا مشاغل ایرانیان ترکیه را بیان خواهیم کرد.

1- ترکیه افراد کاربلد و حرفه ای را بدون هیچ مشکلی می گیرد و سریع مجوز کار را صادر میکند. در نتیجه اگر در زمینه های شغلی که نام برده ایم حرفه ای هستید، شک نکنید و سریع اقدام کنید.

2- هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر پایین تر و مقرون به صرفه تر است. در نتیجه اگر به دنبال کشور متوسط هزینه هستید، ترکیه انتخاب خوبی است.

3- یکی از بهترین مزایای مشاغل ایرانیان ترکیه و کار در ترکیه این است که بعد از مدتی می توانید مجوز اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید و برای همیشه در این کشور زندگی کنید.

4- روز به روز به مارکت ایرانی ها در ترکیه افزوده می شود و اکثر شرکت های ایرانی در ترکیه شعبه های متعددی خواهند رد. در نتیجه می توان این را مزایای عالی برای مشاغل ایرانیان ترکیه در نظر گرفت.

5- آخرین مزیتی که می توان به آن اشاره کرد دریافت پاسپورت کشور ترکیه است که بعد از 5 تا 8 سال زندگی در ترکیه می توانید آن را دریافت کنید و به اقسا نقاط جهان بدون ویزا سفر کنید.

6- در صورتی که زبان ترکی استانبولی را ندانید، پیدا کردن کار و دسترسی به مشاغل ایرانیان ترکیه بسیار سخت خواهد بود.

7- ساعت کاری ترکیه نسبت به ایران بیشتر بوده و حدود 10 تا 12 ساعت در روز  باید کار کنید.

در اوایل کار به خصوص کارگران ساده، حقوق زیادی دریافت نمی کنند اما با پیشرفت و جا افتادن در شغل مقدار حقوق افزایش می یابد. اما پاداش و اضافه کار هر ماه به شما تعلق خواهد گرفت.

کلام آخر

در این مقاله در خصوص مشاغل ایرانیان ترکیه صحبت کردیم. متوجه شدید کار در ترکیه به حرفه ای خاص و منحصر به فرد نیاز دارد و برای هر شغلی نمی توان برای مهاجرت کاری اقدام کرد. اما به یاد داشته باشید اگر به کشور ترکیه به ویژه استانبول علاقه دارید و حرفه هایی که نام بردیم را دارید؛ حتما شانس خود را امتحان کنید.

فراموش نکنید یادگیری زبان استانبولی بسیار در شغل پیدا کردن شما تاثیر داشته یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

  ثبت کسب و کار