در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

راهنمای گام به گام نحوه شروع یک کسب و کار

چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره  راهنمای گام به گام نحوه شروع یک کسب و کار

اگر تا به حال برایتان پیش آمده باشد که با یک کارآفرین یا هرکدام از صاحبان کسب و کارهای کوچک صحبت کرده باشید، به سرعت متوجه می شوید که شروع کسب و کار مستلزم تلاش بسیاری است.

مهم ترین کارها برای شروع کسب و کار موفق

خلق یک ایده تجاری یک نقطه شروع عالی است، اما یک ایده بدون تلاش تبدیل به یک کسب و کار نمی شود. با این حال ممکن است برخی از کارآفرینان جوان، تلاش لازم برای شروع یک کسب و کار را داشته باشند، اما با بسیاری از مراحل لازم برای راه اندازی یک کسب و کار تجاری آشنا نباشند. اگر مایل هستید برای ایجاد یک کسب و کار مسیر خود را آغاز کنید، لازم است با مراحل ضروری جهت دستیابی به اهداف خود آشنایی داشته باشید.

اولین قدم ها برای شروع کسب و کار

کارهایی اعم از نامگذاری کسب و کار و ایجاد لوگو از جمله کارهای واضح و آشکار برای شروع کسب و کار هستند، اما مراحلی که کمتر به آنها پرداخته می شود و حائز اهمیت بسیاری هستند چه می شوند؟

قطعا با تعیین ساختار تجارت یا تهیه یک استراتژی بازاریابی دقیق، حجم کار می تواند به سرعت افزایش یابد. با این اوصاف، به جای اینکه بنشینید و حدس بزنید که از کجا باید شروع کنید، با رعایت فهرست ده گزینه ای زیر، کسب و کار خود را از یک ایده به یک کار و سازمان واقعی تبدیل کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید.....

  1. ایده خود را پرورش دهید

  2. یک طرح تجاری بنویسید

  3. وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

  4. ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

  5. در دولت و اداره‌ی کل مالیات ثبت نام کنید

  6. یک بیمه نامه خریداری نمایید

  7. تیم خود را تشکیل دهید

  8. فروشندگان خود را انتخاب کنید

  9. برند خود را تعیین کنید و برای آن تبلیغ نمایید

  10. کسب و کار خود را توسعه دهید.

ایده خود را برای شروع کسب و کارتان پرورش دهید

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید، احتمالا ایده آنچه که می خواهید بفروشید یا بازاری که می خواهید به آن ورود پیدا کنید را در ذهن دارید.

بنابراین بهتر است یک جستجوی سریع در مورد شرکت های موجود در صنعت انتخابی خود را انجام دهید. بدانید که مدیران فعلی برندهای موفق چه کاری انجام می دهند و شما چگونه می توانید این کار را بهتر انجام دهید.

اگر فکر می کنید کسب و کار شما می تواند کاری را انجام دهد که سایر شرکت ها قادر به انجام آن نیستند (یا همان کار را سریع تر و ارزان ترانجام نمی دهند)، شما ایده خوبی دارید و برای ایجاد یک طرح تجاری آماده هستید.

بنا به گفته گلن گوتک، مدیر عامل شرکت مشاوره و آموزش: "همیشه از چرا شروع کنید." خوب است بدانید که چرا شما کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید. در این فرایند خوب است بدانید که آیا کسب و کار شما به دنبال یک چرا شخصی است یا یک چرا بازاری. هنگامی که چرا شما بر روی رفع یک نیاز در بازار متمرکز است، حیطه شغلی شما همواره گسترده تر از مشاغلی است که بر رفع نیازهای شخصی متمرکز هستند.

فرانشیز شرکت تازه تاسیس

گزینه دیگر باز کردن فرانشیز یک شرکت تأسیس شده است. مفهوم، برند و مدل تجاری از قبل موجود هستند، تمام آنچه شما نیاز دارید یک مکان خوب و شیوه ای برای تأمین بودجه شغلی شما است.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، لازم است استدلال و دلیل انتخاب ایده خود را بدانید. استفانی داسولنیز مدیرعملیاتی و مجری برنامه های مشاغل زنان در مرکز Covation، به کارآفرینان این توصیه را می کند که قبل از نوشتن یک طرح تجاری یا نگرانی در خصوص انتخاب یک نام تجاری، ارزش پرورش ایده شغلی را درک کنند.

دسولنیر می گوید: "بسیاری از مردم فکر می کنند که ایده خوبی دارند و بدون اینکه فکر کنند مشتریان آنها چه کسانی خواهند بود و چرا این افراد می خواهند از آنها بخرند یا آنها را استخدام کنند، کسب و کار خود را راه اندازی می کنند" "دوماً، شما باید این مسئله را روشن كنید كه چرا می خواهید با این مشتریان كار كنید - آیا قصد دارید زندگی مردم را آسان تر كنید؟ یا از خلق کالا یا خدمات جدید برای دنیای آنها لذت می برید؟ پاسخ به این سوالات به روشن شدن مأموریت شما برای شروع کسب و کار جدیدتان كمك می كند. "سوماً، شما باید چگونگی ارائه این ارزش به مشتری خود و نحوه استفاده از آن و همچنین دلیلی که موجب شود تا مشتری مایل به پرداخت در قبال آن باشد را نیز بدانید."

در مرحله ایده پردازی باید جزئیات اصلی را مطرح كنید. اگر ایده چیزی نیست که شما به آن علاقه مند باشید یا اگر بازاری برای کسب و کار شما وجود ندارد، ممکن است زمان آن باشد که به ایده های دیگر فکر کنید.

برای کسب و کارتان یک طرح تجاری بنویسید

هنگامی که ایده خود را ارائه دادید، باید چند سؤال مهم از خود بپرسید: هدف کسب و کار شما چیست؟ به چه کسی می فروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه اندازی کسب و کار خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سؤالات را می توان در یک طرح و برنامه کسب و کار خوب پاسخ داد.

اشتباهات زیادی توسط کسب و کارهای جدید انجام می شود، چرا که اغلب بدون تامل در مورد این جنبه های تجاری کار خود را آغاز می کنند.

بنابراین شما باید بر مبنای مشتری هدف خود را پیدا کنید. چه کسی قصد دارد محصول یا خدمات شما را خریداری کند؟ اگر نمی توانید شواهدی پیدا کنید که تقاضایی برای ایده شما وجود دارد، پس قصد شما چیست؟

تحقیات خود را گسترده تر کنید

انجام تحقیقات دقیق در زمینه بازار و جمعیت مشتریان بالقوه شما بخش مهمی از تهیه یک طرح تجاری است. این کار شامل انجام نظرسنجی ها، تشکیل گروه های متمرکز و تحقیق در مورد SEO و داده های عمومی است.

همچنین ایده خوبی است که هنگام تدوین طرح تجاری خود، یک استراتژی خروجی در نظر بگیرید. ایجاد ایده هایی در مورد چگونگی خروجی کسب و کار در نهایت شما را وادار به تفکر درمورد آینده می سازد.

طبق اظهارات جاش تولی، مدیرعامل شرکت های هلدینگ Tribal و Kavana :"اغلب اوقات، کارآفرینان جدید از کسب و کار خود بسیار هیجان زده هستند و اطمینان دارند که همه کس در همه جا مشتری آنان خواهد بود و از این رو زمان کمی را به تفکر درخصوص خروجی کسب و کار در طرح تجاری خود اختصاص می دهند".

یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا دریابید که مقصد شرکت شما کجاست، چگونه می تواند بر هرگونه مشکلات احتمالی غلبه کند و برای حفظ آن به چه چیزی نیاز دارید.

وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

بدون شک شروع هر کسب و کاری هزینه دارد، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه می خواهید آن هزینه ها را تامین کنید. آیا وسیله ای برای تأمین مالی استارتاپ خود دارید یا نیاز به وام گرفتن دارید؟

اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز روی کسب و کار خود رها کنید، آیا پس انداز کافی دارید که بتوانید تا زمان سود دهی در کسب و کار جدید خود از آن استفاده کنید؟ در اینجاست که با کمک یک برنامه مالی کامل و جامع می توانید دریابید که به چه مقدار پول نیاز دارید.

کارشناسان عموماً بر این باورند كه مشاغل نوپا غالباً به موفقیت دست نمی یابند زیرا خیلی سریع قبل از اینکه سوددهی داشته باشند، با کمبود پول مواجه می شوند.

اصلا ایده بدی نیست که میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را بیش از حد برآورد کنید، زیرا مدتی طول خواهد کشید که کسب و کار شما سوددهی را آغاز کند. علاوه بر این، هنگام شروع یک کسب و کار، بیش از حد هزینه نکنید.

انواع خریدهای لازم برای کسب و کار را بیابید و از صرف مبالغ اضافی برای تجهیزات جدید فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف تجاریتان کمک نمی کنند، بپرهیزید.

ژان پالدان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Media Rare Form New  در این زمینه می گوید: "بسیاری از استارتاپ ها تمایل دارند که پول خود را صرف کارهای غیرضروری کنند." وی گفت: "ما با یک استارتاپ کار کردیم که دو نفر کارمند داشت اما مبلغ زیادی را صرف فضای اداری کرده بود که می توانست 20 نفر را در آن جای دهد. آنها همچنین یک چاپگر حرفه ای خریداری کرده بودند که برای تیم 100 نفره مناسب تر بود (این چاپگر صفحه کلیدی داشت که می توانست شخص، زمان و نوع چاپ را تشخیص دهد). هنگام آغاز کار، تا آنجا که امکان دارد پول کمتری را خریج کنید و فقط برای چیزهایی که برای رشد اقتصادی و موفقیت تجارت شما ضروری هستند، هزینه کنید. هنگامی که مستقر شدید و به سوددهی رسیدید می توانید برای امور لوکس و اضافی هزینه کنید.

اگر به کمک مالی احتیاج دارید، یک وام تجاری از طریق بانک نقطه شروع خوبی است، هرچند دریافت این وام ها غالباً دشوار است. اگر قادر به گرفتن وام بانکی نیستید، می توانید از موسسات دیگر درخواست وام دهید.

انتخاب سرمایه گذار برای استارت آپ

شرکت های نوپایی که در آغاز نیاز به بودجه قابل توجهی دارند ممکن است یک سرمایه گذار بخواهند. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در استارت اپ ها می توانند چندین میلیون دلار یا بیشتر در اختیار یک شرکت تازه کار قرار دهند، با این انتظار که نقشی در مدیریت آن شرکت داشته باشند.

همچنین می توانید برای جمع آوری مبلغ کمتری پول از حامیان، یک کمپین تامین مالی جمعی مبتنی بر تخصیص سهام راه اندازی کنید. تامین مالی جمعی در سال های اخیر به تعداد زیادی از شرکت ها کمک کرده است و ده ها پلتفرم تامین مالی جمعی قابل اعتماد برای انواع مختلف کسب و کار طراحی شده اند.

در صورتی که تصمیم به راه اندازی یک کمپین تامین مالی جمعی داشته باشید، یافتن گزینه مناسب برای شروع کسب و کارتان بسیار دشوار نخواهد بود.

ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید شرکت خود را ثبت کنید باید تصمیم بگیرید که شرکت شما چه نوع سازمانی است. ساختار کسب و کار شما از لحاظ قانونی همه چیز اعم از مالیات و مسئولیت شخصی شما درقبال پرسنل را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر شما صاحب کل کسب و کار هستید و تصمیم دارید مسئولیت تمام بدهی ها و تعهدات را بر عهده بگیرید، می توانید آن را به عنوان یک مالکیت اختصاصی ثبت کنید. توجه داشته باشید که این کار می تواند مستقیما اعتبار شخصی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پیدا کردن یک شریک تجاری

همچنین، شراکت، همانطور که از نام آن پیداست، بدین معناست که دو یا چند نفر شخصاً به عنوان صاحبان شغل مسئولیت ها را بر عهده می گیرند. اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت های مکمل خود را پیدا کنید، مجبور نیستید به تنهایی کار را انجام دهید. معمولاً ایده خوبی است که در کار خود با شخص دیگری شریک شوید تا به شکوفایی کسب و کارتان کمک کند.

اگر می خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت خود جدا کنید، ممکن است بخواهید کسب و کار خود را به عنوان یکی از چندین نوع شرکت ثبت کنید.

این کار باعث می شود کسب و کار به یک نهاد جدا از صاحبان خود تبدیل شود و بنابراین شرکت ها می توانند مالکیت و مسئولیت داشته باشند، مالیات بپردازند، قرارداد ببندند و مانند افراد شکایت کنند و از آنها شکایت شود.

با این وجود، یکی از معمول ترین ساختارها برای کسب و کارهای کوچک، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است. این ساختار ترکیبی ضمن حمایت از مزایای مالیاتی یک مشارکت، از حمایت های قانونی یک شرکت نیز برخوردار است.

دریک جوردن به عنوان وکیل ارشد شرکت وکلای جوردن می گوید: "شرکت ها، به ویژه شرکت های مشارکتی برای شروع کسب و کارهای جدیدی که به دنبال کسب شهرت یا تامین بودجه از سرمایه گذاران در آینده هستند، بسیار مناسب می باشند."

در نهایت، این وظیفه شماست که تعیین کنید کدام نوع شرکت برای نیازهای فعلی شما و اهداف تجاری آینده شما مناسب است. اگر در تلاش برای تصمیم گیری قطعی هستید، بد نیست که درمورد تصمیم خود با یک مشاور تجاری یا مشاور حقوقی صحبت کنید.

در اداره‌ی کل مالیات ها ثبت نام کنید

برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسمی، باید نام کسب و کار خود را در دولت ثبت کنید. شرکت ها به یک سند اساسنامه شرکتی نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما است.

در غیر این صورت، فقط کافی است نام تجاری خود را ثبت کنید، که این نام می تواند نام قانونی شما باشد. همچنین ممکن است بخواهید برای محافظت حقوقی از نام شرکت خود برای ثبت نشان تجاری آن نیز اقدام کنید.

پس از ثبت کسب و کار خود ممکن است به دریافت شماره شناسایی کارفرما از اداره کل مالیات ها نیاز داشته باشید. اگرچه این شماره برای مالکیت انحصاری فاقد کارمند دریافت نمی شود.

اما ممکن است در هر صورت خواستار دریافت این شماره برای تفکیک مالیات های تجاری و شخصی خود باشید یا بطور ساده تر بخواهید اگر در آینده کسی را استخدام کردید برایتان مشکلی پیش نیاید.

اداره کل مالیات یک چک لیست تهیه کرده است تا مشخص کند که شما چه هنگام برای اداره کسب و کار خود نیاز به دریافت شماره شناسایی کارفرما دارید. اگر به شماره شناسایی کارفرما احتیاج دارید می توانید بصورت آنلاین و رایگان برای دریافت آن ثبت نام کنید.

برای شروع کسب و کار جدید خود یک بیمه نامه بخرید

ممکن است این موضوع در پایان کلیه مراتب به ذهن شما برسد اما خرید یک بیمه مناسب برای کسب و کار شما یک گام مهم است که باید قبل از شروع رسمی کارتان انجام شود. مواجه با حوادثی مانند خسارت در اموال، سرقت و یا حتی طرح دعوی مشتری می تواند پرهزینه باشد و باید مطمئن باشید که در چنین مواردی از شما به درستی پشتیبانی می شود.

اگر شما در کسب و کار خود کارمندانی را استخدام کرده اید، دست کم لازم است با مراجعه به مراکز معتبر خدمات بیمه، برای خرید بیمه جبران خسارت کارگران و بیمه بیکاری اقدام کنید. همچنین ممکن است بسته به موقعیت مکانی و صنعت خود به انواع دیگری از پوشش بیمه ای نیز نیاز داشته باشید.

اما به اکثر کسب و کارهای کوچک توصیه می شود بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه نامه صاحبان مشاغل را خریداری کنند. بیمه مسئولیت عمومی خسارت اموال، آسیب جسمی و آسیب شخصی به خود یا شخص ثالث را پوشش می دهد.

اگر با شروع کسب و کار خود قصد ارائه خدماتی ویژه را دارید، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه ای را نیز خریداری نمایید. اگر در حین انجام عملیات شغلی خود کاری را اشتباه انجام دهید یا در انجام آن خطری شما را تهدید کند، این بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهد.

تیم خود را تشکیل دهید

اگر قصد ندارید پس از شروع کسب و کارتان، خودتان تنها کارمند خود باشید، باید تیم بزرگی را استخدام کنید تا شرکت شما توسعه یابد.

جو زاوادسکی، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت MediaMath در این مورد می گوید: کارآفرینان باید همانطور که عنصر محصولات را مورد توجه قرار می دهند، به همان اندازه نیز به عنصر "مردم" توجه داشته باشند.

زاوادسکی گفت: "محصول شما توسط مردم ساخته می شود." "مشخص کردن تیم اصلی شما، پی بردن به چالش ها و تعیین اینکه چگونه و چه موقع به آنها رسیدگی می کنید باید در اولویت باشند. تعیین اینکه چگونه تیم با هم همکاری خواهد کرد نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. تعریف نقش ها و مسئولیت ها، تقسیم کار، نحوه بازخورد دادن یا چگونگی همکاری با یکدیگر بسیار به رفع مشکلات شما کمک خواهند کرد.

فروشندگان خود را انتخاب کنید

مدیریت یک کسب و کار می تواند بسیار دشوار باشد و احتمالاً شما و تیمتان نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. در اینجا است که فروشندگان شخص ثالث وارد می شوند.

شرکت ها در هر صنعتی از HR گرفته تا سیستم های تلفنی تجاری برای همکاری با شما و کمک به شما در انجام بهتر کارتان به شما کمک می کنند.

هر چند که امروزه کمک گرفتن از شرکت های B2B تاثیر بسیاری در فروش محصولات و خدمات گوناگون دارند بنابراین می توانید از این شرکت ها برای عرضه محصولات و خدمات خود کمک بگیرید و رسیدن به موفقیت خود را چند برابر کنید. اما هنگامی که در جستجوی شرکای B2B هستید، باید با دقت آنها را انتخاب کنید. این شرکت ها به داده های مهم و حساس بالقوه تجاری دسترسی دارند، بنابراین پیدا کردن شخصی که بتوانید به آن اعتماد کنید بسیار مهم است.

برند خود را تعیین کرده و برای آن تبلیغ نمایید

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید برند خود را بسازید و آنقدر طرفدار برای برند خود بیابید که وقتی بطور شفاهی یا عملی آغاز به فروش می کنید، طرفداران برند شما با اشتیاق از آنها استقبال کنند.

پس از شروع کسب و کارتان، یک آرم ایجاد کنید که به افراد کمک کند تا به راحتی برند شما را شناسایی کنند و از آن آرم در تمام پلتفرم ها از جمله وب سایت شرکت استفاده کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار جدید خود استفاده کنید. احتمالاً می توانید از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای تخفیف دادن به طرفداران برند خود استفاده کنید. مطمئن باشید این ابزارهای دیجیتال را نیز با مطالب جالب و مربوط به تجارت و صنعت خود به روز نگه دارید.

به گفته روتان بوون، کارشناس روابط با مشتری در EastCamp Creative ، بسیاری از استارتاپ ها طرز فکر اشتباهی درباره وب سایت های خود دارند.

بنا به گفته بوون: "مسئله این است که آنها وب سایت خود را به عنوان یک هزینه می دانند، نه یک سرمایه گذاری." وی گفت: "در عصر دیجیتال امروز، این یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل کوچک که می دانند حضور آنلاین چقدر مهم است، می توانند با قدرت کار خود را آغاز کنند."

تهیه یک طرح بازاریابی و تبلیغ مستمر برای کسب و کار خود برای افزایش تعداد مشتریان و طرفداران برند شما بسیار حائز اهمیت و ضروری است. این فرآیند، به ویژه در آغاز، به همان اندازه مهم است که یک محصول یا خدمات با کیفیت ارائه می دهید.

کسب و کار خود را توسعه دهید

راه اندازی و فروش اول شما فقط شروع کار شما به عنوان کارآفرین است. برای رسیدن به سود و تداوم بیشتر پس از ایجاد کسب و کار خود، همیشه باید در حال توسعه کسب و کارتان باشید.

این کار به زمان و تلاش نیاز دارد، اما نهایتاً برای شما بسیار اثربخش و سودمند خواهد بود.

همکاری با برندهای مشهورتر در صنعت شما یک روش عالی برای توسعه کسب و کارتان خواهد بود. به شرکت های دیگر یا حتی وبلاگ نویسان با نفوذ مراجعه کرده و در ازای دریافت نمونه یا خدمات رایگان محصول، از برخی تبلیغات آنها استفاده کنید. با یک سازمان خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را داوطلبانه به آنان ارائه دهید تا در آنجا مشهور شوید.

سخن پایانی

اگرچه این نکات به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را راه اندازی کرده و رشد و توسعه یابید، اما هرگز یک برنامه کامل وجود ندارد. شما می خواهید مطمئن شوید که برای شروع یک کسب و کار کاملاً آماده شده اید، اما تقریباً همه چیز بد پیش می رود. برای مدیریت یک کسب و کار موفق باید خود را با شرایط متغیر سازگار کنید.

  ثبت کسب و کار