در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بهترین روش کاشت هلو چگونه است

پنجشنبه ۱ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره بهترین روش کاشت هلو چگونه است

هلو میوه ای لذیذ و نرم است که در تابستان به وفور یافت می شود. در واقع میوه ای جذاب بوده که حتی می توان روی آن سرمایه گذاری کشاورزی کرد. اما قبل از اینکه آن را بکارید باید بدانید، کاشت هلو اصول و روش خاص داشته و باید برای پرورش آن را رعایت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام مراحل کاشت هلو را ارائه دهیم.

با روش کاشت هلو بیشتر آشنا شوید

1. آماده کردن هسته هلو

اگر می خواهید هلو را به روش هسته بکارید باید هسته را جدا کرده به گونه ای که هیچ گوشتی روی آن باقی نماند. بعد از این مرحله اجازه دهید هسته کاملا خشک شود. بعد به آرامی هسته بیرونی را شکسته و دانه داخل هسته را بیرون آورید. به یاد داشته باشید اگر به دانه داخلی آسیب وارد شود به هیچ عنوان جوانه نمی زند و تلاشتان به اثر می ماند.

2. کاشت هلو

برای کاشت لازم است باغچه یا زمین کشاورزی را آماده کنید. اما قبل از هر چیزی باید هسته را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال بگذارید. با این روش شما موادی از جوانه زدن جلوگیری می کند را غیر فعال کرده و موجب آمادگی هسته می شوید. بعد از 24 ساعت مقداری هسته را مرطوب کنید و برای گذاشتن در خاک آماده کنید.

خاکی از برگ و شن آماده کنید و آن را کاملا زهکشی کنید تا مواد مغذی آب و کود را به مقدار لازم دریافت کند. دو برابر هسته عمق ایجدا کنید و هسته را در عمق خاک بکارید. لازم است بدانید، جوانه زنی هسته طول می کشد و اصولا یک ماه زمان می برد. همچنین نهالی هم که کاشته اید حدود یک سال بعد میوه می دهد. در نتیجه صبوری کلید موفقیت شماست.

3. آبیاری درخت هلو

مرکبات به آبیاری مناسب و منظم احتیاج دارند. درخت هلو نیز جز مرکباتی بوده که به آب عمیقی نیاز دارد. بهترین راهکار برای جذب آب این است که کف گلدان را سوراخ هایی ایجاد کنید تا به راحتی اضافه آب ها را رد کند و جای تهویه وجود داشته باشد. برای آبیاری درخت هلو بهتر است تا عمق 5 سانتی متری خاک خشک باشد. در غیر این صورت به ریشه آسیب می رسد.

4. نور درخت هلو

برای کاشت هلو مکانی را در نظر بگیرید که بهترین و بیشتری نور را دارد. اگر در گلدان کاشته اید، آن را در قسمت پر نور خانه قرار دهید تا رشد خوب داشته باشد. در زمین کشاورزی نیز باید در بخشی باشد که نور به اندازه کافی به ریشه برسد. زیرا هلو نیز با سایه میانه خوبی ندارد و به سرعت سرخورده می شود.

نتیجه گیری

میوه هلو یکی از میوه های تابستانی است که سود خوبی را ایجاد می کند. این میوه بسیار پر طرفدار بوده و اکثر کشاورزان برای درآمدزایی آن را می کارند. اما برای پرورش هلو باید اول مراحل را رعایت کنید و آزمون و خطاها را انجام دهید تا به نتیجه برسید.

  ثبت کسب و کار