در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

مهم ترین مشکلات کاریابی ایرانیان مهاجر چیست

جمعه ۲ خرداد ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره مهم ترین مشکلات کاریابی ایرانیان مهاجر چیست

مهاجرت و کاریابی در کشور مقصد یکی از چالش برانگیزترین موقعیتی است که ایرانیان مهاجر با آن رو به رو هستند. به این معنا نیست که شما نمی توانید در کشوری مشغول به کار شوید، بلکه به این معناست که قبل از پیدا کردن کار مورد علاقه خود با چالش های زیادی رو به رو بوده و باید قوانین پیدا کردن کار را رعایت کنید. ولی به طور کلی کاریابی ایرانیان مهاجر اگر بدون تحصیلات و تخصص انجام شود این مشکلات چندین برابر شده و ممکن در است در مهاجرت سختی های زیادی متحمل شوید. در این مقاله قصد داریم در خصوص مشکلات کاریابی ایرانیان صحبت کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم.

 چالش های کاریابی ایرانیان مهاجر

اگر جزو کسانی هستید که بدون مدرک بالا و تخصص خاصی قصد مهاجرت دارید، با بی عدالتی های زیادی روبرو خواهید شد. اگر سعی نکنید در تخصص خود دست به پیشرفت بزنید و چالش ها را نپذیرید، به احتمال فراوان از کشور تبعید می شوید و باید به خانه اول خود بازگردید. کاریابی ایرانیان مهاجر را جدی بگیرید و در مسیر جلوگیری از مشکلات بکوشید.

کاریابی ایرانیان مهاجر با انواع سختی ها ریسک های رو به رو بوده که یکی دیگر از مهمترین آنها کنار نیامدن با فرهنگ های مختلف است. ایالت متحده آمریکا جز چالش برانگیزترین کشورهایی است که دارای انواع فرهنگ و تعصبات بوده و ایرانیان به محض ورود به این سرزمین دچار تبعیض و بی عدالتی می شوند. ممکن است در ماه ها و سال های اول مهاجرت و کاریابی با این طرز تفکرات مواجه شوید اما لازم است بدانید تمام مهاجران با این مشکلات مواجه می شوند و فقط مخصوص شما نیست. پس اگر می خواهید در اروپا یا آمریکا به کسب و کار مشغول شوید باید این چالش ها را بپذیرید و پشت سر بگذارید.

یکی دیگر از چالش هایی که به کاریابی ایرانیان مهاجر مربوط می شود، وادار کردن کارمند یا کارگر به کار کردن در ساعات طولانی و بدون حقوق است. به همین دلیل است که ما اصرار داریم با تخصص و حرفه مشخصی مهاجرت کنید و هرگز به یک دیپلم یا مدرک دانشگاهی مختصر و مفید بسنده نکنید. هر چقدر در خصوص حوزه کاری خود اعتماد به نفس داشته باشید و به شغل های بالاتر دست پیدا کنید، سو استفاده نیز کمتر خواهد بود.

در برخی مواد دیده می شود به ایرانیان مهاجر یا مهاجران بین المللی کمتر توجه شده و امنیت شغلی برای آنها در نظر نگرفته اند. اغلب کارفرمایان در این شرایط آموزش های شغلی را به کارمند نداده و تجهیزاتی را برای مشاغل پرخطر ایجاد نکرده اند. به یاد داشته باشید در هر حالتی امنیت شغلی شما باید در کشور مقصد برآورد شود و کمترین حق شما می باشد.

دیگر مشکلات کاریابی ایرانیان مهاجر این است که کارفرمایان قرارداد دقیقی با آنها نمی بندند و آنها را در شک و شبه می گذارند. اگر باهوش نباشید و هوشمندانه شغل خود را انتخاب نکنید، به احتمال فراوان سرتان کلاه رفته و نمی توانید چیزی را ثابت کنید. اما خبر خوب این است که جای شکایت از کارفرما وجود داشته و می توانید از او شکایت کنید. اما اگر شما جز افرادی باشید که بدون مدرک مهاجرت کرده اید و فقط با پول به مهاجرت دست پیدا کرده اید؛ کارفرما شما اجازه شکایت داشته و با شکایت کارفرما با مقامات مهاجرتی آن کشور سروکار دارید. در این شرایط مقامات می توانند دستمزد شما را قطع کنند و دست به تبعید بزنند. در نتیجه بهترین راهکار برای مواجه نشدن با این مشکلات، مهاجرت قانونی به همراه تخصص و تحصیلات عالی است.

راهکار برای گذر از چالش کاریابی

راحت ترین راهی که بخواهید از این مشکلات جان سالم به در ببرید، استخدام وکیل است. مقامات مهاجرت کشور مقصد شرایطی را برای شما مهیا کرده تا وکیل بگیرید و تبعید شما منصفانه انجام شود. اما به یاد داشته باشید کاریابی ایرانیان مهاجر سخت تر بوده، پس بهتر است قبل از مهاجرت به تمامی جوانب فکر کنید و بعد اقدام کنید.

شرایط صحیح برای کاریابی ایرانیان

1. تحصیلات را جدی بگیرید و بدانید با یک دیپلم و بدون پشتوانه مالی نمی توانید کاره مناسبی پیدا کنید. شاید درگیر کارهای سیاه شوید و نتوانید آنطور که باید و شاید هزینه های زندگی را تامین کنید.

2. تخصص و حرفه شما در بحث کاریابی ایرانیان مهاجر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرگز بدون تخصص مهاجرت نکنید. حداقل چند سال در زمینه کاری که علاقه دارید در کشور یا شهر خود فعالیت کنید و وقتی حرفه ای شدید مهاجرت کنید.

3. دقت داشته باشید برخی شغل ها در کشورهای دیگر درآمدزایی آنچنانی ندارند یا برای کار دانشجویی مناسب هستند. پس موضوع شغل های مورد نیاز کشور مقصد را در نظر داشته باشید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

4. کار کردن مانند تحصیل نیست. شما باید روزها و ماه ها در کشور مورد نظرتان دنبال کار بگردید و همیشه در تلاش باشید. پس حساب مالی شما تا زمانی که کار پیدا می کنید اهمیت داشته و باید تا زمانی که کار پیدا می کنید به اندازه کافی پول داشته باشید.

کلام آخر

در این عنوان به چالش های کاریابی ایرانیان مهاجر پرداختیم و راهکارهایی را ارائه دادیم. بهتر است قبل از مهاجرت مخصوصا از طریق مهاجرت کاری، تمام جوانب و خطرات را در نظر داشته باشید و بدون آگاهی مهاجرت نکنید. شاید در نگاه اول مهاجرت آینده نگر و کارگشا به نظر برسد؛ اما اگر بدون تحقیق و آگاهی انجام شود قطعا خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

  ثبت کسب و کار