در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

عواملی که در تکثیر محصولات کشاورزی تأثیر می گذارد

جمعه ۲ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره عواملی که در تکثیر محصولات کشاورزی تأثیر می گذارد

کسانی که در صنعت کشاورزی فعالیت می کنند، همچنان به دنبال راه هایی مناسب برای تکثیر و رشد محصولات خود هستند. در اصل عواملی که در تکثیر محصولات کشاورزی تاثیرگذار هستند زیاد بوده و نمی توان به چند مورد بسنده کرد. اما اگر قصد دارید مهمترین فاکتورهایی که در بیشتر شدن محصولات شما تاثیر دارند را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

تکثیر محصولات کشاورزی و ابزارهای کارآمد

1. دما و آب و هوا

اگر می خواهید محصولات خود را افزایش دهید و به تجارت کشاورزی بپردازید، باید دما و آب و هوای مناسب را برای رشد گیاهان در نظر داشته باشید. اگر حرارت خاک زیر 6 درجه باشد و خاک در هوای بسیار سرد و یخ زده قرار گیرد؛ گیاهان رشد نمی کنند و تکثیر نخواهند شد.

2. مناسب ترین فصل برای تکثیر گیاهان

تعداد روزهای بین اول پاییز و آخرین یخبندان نزدیک به بهار، بدترین زمان برای کاشت محصول کشاورزی است. محصولات مختلف به فصل های گوناگون برای رشد نیاز دارند. برای مثال پنبه به 200 روز زمان نیاز دارد تا در آب و هوای انگلستان دوام آورد و رشد کند. بهترین زمان برای تکثیر محصولات کشاورزی، در فصل تابستان و بهار است. زیرا خاک و ریشه گیاهان نور و رطوبت کافی را از این دو فصل دریافت می کند.

3. بارش باران

بدیهی است که آب مهمترین عامل تکثیر محصولات کشاروزی است. هرچه میانگین دما بالا باشد، میزان آب مورد نیاز برای رشد گیاه بیشتر می شود. تغییر فصلی از آنجایی اهمیت دارد که محصولات مختلف در زمانهای مختلف به آب و بارش باران نیاز دارند. به عنوان مثال، قهوه باید قبل و در طول دوره برداشت دارای یک دوره خشکسالی شود؛ در حالی که ذرت در همان دوره به وسیله باران شدید ثمره می دهد. بنابراین یک کشاورز باید به دنبال منطقه ای باشد که بتواند بارندگی را تضمین کرده تا محصولات او تکثیر خوبی داشته باشد.

4. بازار محصولات کشاورزی

تکثیر محصولات کشاورزی فقط به عوامل جوی بستگی ندارد. بلکه برای اینکه بدانید کدام محصول را تکثیر دهید، باید بازار محصولات کشاورزی شهر خود و صنعت کشاورزی در کشورتان را در نظر داشته باشید. البته که این کار در وهله اول به آزمون و خطا احتیاج دارد و باید در زمینه عرضه و تقاضا آزمایش هایی انجام دهید. برای مثال قبل از شروع این سوالات را از خود بپرسید:

- چه نوع میوه هایی در بین ایرانیان مرسوم است؟

- کدام گیاهان برای سلامتی مردم ایران در موقعیت کنونی مناسب است؟

- آیا تولید محصولات گیاهخواران و محصولات ارگانیک به ضرر یا به نفع تجارت کشاورزی ایران است؟

  ثبت کسب و کار