در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نکاتی برای افزایش نرخ کسب و کارهای کوچک خود

شنبه ۳ خرداد ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره نکاتی برای افزایش نرخ کسب و کارهای کوچک خود

اگر شما صاحب کسب و کاری خدماتی هستید باید تصمیم بگیرید چه نرخی را برای ارائه خدمات خود در نظر بگیرید تا با ارزش خدمات شما برابری کند. از آنجایی که اغلب اوقات بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک در هنگام شروع به کارشان خودسرانه عمل می کنند، خدمات خود را کم ارزش کرده و هزینه هایی را که شایسته خدمات آن هاست، دریافت نمی کنند. در نهایت همین امر سبب کم ارزشی خدمات ارائه شده در این کسب و کارهای نوپا خواهد شد. اما اگر قصد دارید نرخ محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید و مشتریانتان را از دست ندهید می توانید در این مقاله با ما همراه شوید و از راهکارهای پیش رو بهره مند شوید.

چگونه قیمت محصولات یا خدمات خود را افزایش بدهیم؟

افزایش نرخ کسب و کار بدون از دست دادن مشتریان

شکستن قیمت برای یک دوره کوتاه مدت همیشه هم چیز بدی نیست، زیرا به شما فرصتی می دهد تا در ابتدای کسب و کار خود بلافاصله به درآمد مورد نیازتان برسید و همچنین به شما تجربه ای را می دهد تا بتوانید بعداً برای افزایش نرخ خود از آن ها استفاده کنید. اما هنگامی که شما کار خود را به درستی انجام می دهید و به تمامی فنون در کسب و کارتان مسلط شده اید، دلیلی ندارد که نرخ های خود را بالا نبرید یا آن ها را تغییر ندهید. با در نظر گرفتن این موضوع در کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نوپا، در اینجا به بیان چند نکته برای کمک به شما به جهت افزایش نرخ خود، بدون از دست دادن مشتریان موجود و یا کم شدن مشتریان در آینده، می پردازیم:

برای افزایش نرخ کسب و کارتان مطمئن باشید

اولین کاری که باید به هنگام افزایش نرخ خود انجام بدهید، این است که مطمئن باشید محصول یا خدمات شما ارزش آن را دارد که نرخش را بالا ببرید. اگر واقعاً اعتقاد دارید که کار شما XXX تومان ارزش دارد (در بسیاری از موارد زمان شما ارزش بیشتری نسبت به مبلغی که فکر می کنید؛ خواهد داشت) پس هر زمانی که با یک مشتری بالقوه ارتباط برقرار می کنید، دیگر نباید نگران این باشید که بابت کارتان چقدر از او بگیرید یا اینکه آیا واقعاً این کار ارزش این مبلغ دریافتی را دارد یا خیر؟

برای افزایش نرخ خود تحقیق کنید

اگر شما کاملاً مطمئن نیستید که برای خدماتتان چه مبلغی را دریافت کنید یا اینکه تا چه اندازه مبالغ مورد نظر خود را افزایش بدهید، باید در همان شروع کسب و کارتان، زمانی را نیز صرف تحقیقات در بازار کنید. در این تحقیقات لازم است بدانید مبالغ دریافتی رقبای شما برای این خدمات چقدر است؟ یا اینکه آنچه را که شما ارائه می دهید، نسبت به خدمات رقبایتان برتری دارد؟ (به عنوان مثال، پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما) در نهایت اینکه چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد سازید که ارزش خدمات شما را درک کنند؟

تعیین نرخ بر اساس زمان و ساعت

ممکن است چندین بار مشتریان از شما تمامی جوانب مختلف را درباره کارتان، زمان تحویلش، قیمت آن و بسیاری مسائل دیگر بپرسند. اما نباید آن ها را به خاطر این کار سرزنش کرد؛ چرا که آن ها می خواهند بدانند دقیقاً خدمات شما برایشان چقدر هزینه خواهد داشت. هر چند که شما می توانید یک مقدار تخمین زده شده به عنوان قیمت پیشنهادی به آن ها بگویید، اما بهتر است برای خدمات خود از فرمول زمان نیز استفاده کنید، سپس با توجه به زمان انجام کار قیمت نهایی را محاسبه کرده و زمان اختصاص داده شده برای ارائه خدمات خود را نیز در هزینه نهایی شامل کنید. این دقیقاً همان چیزی است که می تواند مشتری شما را برای ارزش زمانی که شما صرف انجام کار می کنید نیز متقاعد کند و از طرفی دیگر اگر کار شما بیشتر از زمانی که تخمین زده اید طول بکشد، برایتان مشکلی پیش نیاید. البته فراموش نکنید حتماً این مورد در قراردادتان با مشتریان ذکر شود.

افزایش نرخ کسب و کار با گذر زمان

اگر قیمتی که برای خدمات خود ارائه می دهید، اکنون بسیار پایین است و می خواهید نرخ خود را با توجه به توان بازار افزایش بدهید، به افزایش میزان خود در طی یک دوره زمانی بپردازید. این به شما کمک خواهد کرد که به تدریج نرخ های خود را بدون از دست دادن مشتریان فعلی خود و با گذر زمان به صورت تدریجی افزایش دهید.

اعمال نرخ جدید به مشتریان جدید

در حالی که افزایش نرخ ها برای مشتریان موجود خود را به تدریج و با گذر زمان پیش می برید، می توانید با سرعت بیشتری نرخ خود را برای مشتریان جدید افزایش بدهید. این کار می تواند یک راه عالی برای افزایش درآمد شما باشد بدون آنکه به روابط میان شما و مشتریان موجود خود لطمه ای وارد شود. شما همچنین می توانید از این روش برای محک زدن افزایش نرخ و مناسب بودن یا نبودن نرخ جدید برای مشتریان فعلی خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما پس از افزایش نرخ قرارداد جدیدی نبستید، قطعاً به سادگی متوجه خواهید شد که نرخ در نظر گرفته شده از سوی شما بسیار زیاد است.

همیشه مشتریان را آگاه نگه دارید

هر زمان که نرخ های خود را برای مشتریان موجود افزایش می دهید، بسیار مهم است که آنها را به آنچه که اتفاق می افتد و زمانی که اتفاق می افتد؛ مطلع کنید. با این کار آنها در مقابل اتفاقات غیرمنتظره قرار نمی گیرند. این را توصیه نمی کنیم که نرخ های خود را برای مشتریانتان توجیه کنید؛ اما احترام به مشتریان و خدمات عالی برای نگه داشتن آن ها مجاب می کند که آن ها را از افزایش قیمت های خود آگاه کنید. همچنین اگر دستمزدهای خود را به طور پیوسته افزایش می دهید، می توانید برنامه طولانی مدت افزایش نرخ خود را با آن ها به اشتراک بگذارید تا مشتریان بدانند که پیش از این چه اتفاقی می افتد.

کلام پایانی

ارائه خدمات با قیمت پایین در کسب و کار کوچک شما بسیار خطرناک است، زیرا این کار می تواند در دراز مدت شما را از کارتان خسته و زده کند؛ چرا که شما می دانید ارزش کارتان خیلی بیشتر از این مبلغی است که دریافت می کنید. بنابراین بهتر است با جدیت بیشتری نرخ خود را با توجه به کاری که ارائه می دهید در نظر بگیرید و به دنبال جذب مشتریانی مناسب و خوب برای کسب و کارتان باشید.

  ثبت کسب و کار