در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

تهیه برنامه کسب و کار برای جذب سرمایه گذار

سه شنبه ۶ خرداد ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره تهیه برنامه کسب و کار برای جذب سرمایه گذار

برای یک برنامه کسب و کار، مانند همه کارآفرینان موفقی که کارشان را شروع می کنند لازم  است که پایه و اساس کار شما به سمت تاسیس و رشد یک کسب و کار سوق پیدا کند. یک برنامه کسب و کار، ابزاری ضروری برای شرکت هایی است که به دنبال افزایش سرمایه هستند. البته گفتنی است که یک برنامه کسب و کار، به سرمایه گذار آماده نیز نیازی مبرم دارد.

با یک برنامه کسب و کار صحیح، سرمایه گذار جذب کنید

طرح کسب و کار برای یک سرمایه گذار آماده چیست؟

برنامه کسب و کار، سندی است که به صورت حرفه ای نیازهای شما را مانند سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه گذاری فرشته نمایان می کند. در برنامه کسب و کارتان شما باید قادر باشید پروژه تان را در چشمان سرمایه گذار ببینید. در واقع برنامه تان باید قادر به پاسخ گویی به نگرانی های سرمایه گذار باشد. چرا که سرمایه گذاران خطر پذیر و سرمایه گذاران فرشته با قرار دادن سرمایه شان در کسب و کار شما از طریق بازگشت سرمایه شان و سود آن در دراز مدت ریسک می کنند. بنابراین یک برنامه کسب و کار آماده به سرمایه گذاران نشان می دهد که شما در حرفه و شغل خود تخصص و ماموریت روشن و واضحی نیز دارید. کارفرما این نیازها را با آماده کردن یک چشم انداز جامع و با جزئیات کامل از اهداف و مقصود آن پوشش می دهد. برخی از بخش های مهم طرح کسب و کار که به نگرانی های مختلف سرمایه گذاران مربوط می شوند، به شرح زیر است که به بررسی اجمالی آن ها می پردازیم. پس اگر قصد ایجاد یک برنامه کارآمد برای کسب و کارتان را دارید در ادمه با ما همراه شوید.

مدیریت در کسب و کار

سرمایه گذاران نه فقط در ایده ها بلکه در مدیریت نیز سرمایه گذاری می کنند. بسیار مهم است که شما دانش، علاقه، تعهد به کسب و کارتان را به بهترین نحو ممکن نشان دهید. شایستگی تیم شما همراه با سطوح تجربه و تعهد آنها به کار از جمله عواملی هستند که سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری به آن ها توجه می کنند.

مشتریان در کسب و کار

ارتباط  برقرار کردن با سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نیازها و ملزومات مشتریان خود را درک کنید و استراتژی بازاریابی تان را در قالب طرح کسب و کارتان بیان کنید.

شرح محصول و خدمات

شرح کامل محصول یا خدماتی که توسط شما ارائه می شود باید با جزئیات در برنامه کسب و کارتان مشخص شود. شرحی از بازار کلی برای محصول یا خدمات شما همراه با جزئیات پایه مشتری های تان ضروری است. سرمایه گذاران به دانستن میزان دسترسی و نوع مشتریان به محصول یا سرویس شما را نیاز دارند. برای مثال: تحقیقات بازار ما در منطقه محلی نشان می دهد که تقاضای زیادی برای خدمات حمل و نقل برای سالمندان وجود دارد که دیگر قادر به رانندگی نیستند. اما نیاز به خدمات کم هزینه دارند تا آنها را به خرید، قرار ملاقات های پزشکی و فعالیت های اجتماعی برانگیزد. در نظرسنجی ما از هر سی صد سالخورده بیش از شصت درصد از پاسخ دهندگان، تقاضا برای این نوع خدمات را نشان داده اند.  راه حل ما این است که خدمات حمل و نقل ارزان قیمت را برای سالمندان در محدوده شهر فراهم کنیم. رانندگان ما به صورت حرفه ای در زمینه ی  کمک های اولیه گواهی می گیرند و با نیازهای مهم تر و معلولیت ها نیز آشنا می شوند. ما قصد داریم در ابتدا این خدمات را با دو وسیله معرفی کنیم و سپس آن را از طریق مشارکت با باشگاه ها و سرویس های مراقبت های ویژه گسترش دهیم.

برنامه بازاریابی در پلان کسب و کار

یکی از مهم ترین بخش های طرح کسب و کار شما برنامه بازاریابی است. در واقع داشتن برنامه تبلیغات و بازاریابی به طریقی، به شما اطمینان می دهد که چرا شما موفق می شوید در حالی که برای دیگران این چنین نیست. برای انجام این کار، تحقیق جامع از بازار، مشتریان و رقیب های کاری تان امری ضروری است. این بخش جایی است که شامل توضیحی مشخص و قطعی در مورد موارد زیر می شود:

بازار هدف شما

اندازه بازار : برآورد اندازه بازار بالقوه از نظر تعداد افراد یا کسب و کارهایی که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند.

جمعیت شناسی : شامل آمار و ارقام مربوط به بازار مورد نظر خود، از جمله محدوده سنی، نژاد، جنسیت، مذهب، سطح درآمد، وضعیت اشتغال، تحصیلات و غیره.

چشم انداز رشد : آیا بازار در حال حاضر اشباع شده است؟ پتانسیل رشد محصول یا خدمات شما چیست؟  روند و پتانسیل فروش در هر محصول یا رده خدمات.

برنامه ی بازاریابی چیزی است که در آن قیمت، پیشرفت و رشد و استراتژی های پخش و توزیع مشخص می کند که چگونه آنها می توانند به طور مستقیم بر پتانسیل رشد هر محصول یا خدمات تاثیر بگذارند. همچنین مهم این است که رشد آینده، سهم بازار و تاثیرات روند آن را نیز شامل می شود.

کلام آخر
همراه با دادن جزئیات این که محصول  و خدمات شما چیست و مشتریان شما چه کسانی هستند. شما همچنین نیاز دارید که به سرمایه گذاران خود درمورد چگونگی جلوگیری از جذب مشتریان توسط رقیب هایتان توضیح دهید و موانع برای ورود به بخش کسب و کارتان، حفظ رقبا در بازار و رشد در آن را نیز طرح ریزی کنند. سرمایه گذاران قبل از سرمایه گذاری در کسب و کار شما باید در مورد صداقت استراتژی شما نیز احساس مثبت و خوبی داشته باشند.

  ثبت کسب و کار