در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معایب ورود به بازارهای بین المللی چیست

چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره معایب ورود به بازارهای بین المللی چیست

ورود به بازارهای بین المللی شاید در نگاه اول کاری پر سود و پر منفعت باشد، اما اگر بخواهیم موشکافانه تر به این قضیه نگاه کنیم، پر از ریسک و خطر خواهد بود. از منظر دیگر معایب ورود به بازارهای بین المللی زیاد بوده و اگر می خواهید وارد این عرصه شوید باید با معایب و خطرات آن آشنا باشید. اما این خطرات برای افرادی که می خواهند قوانین و مقررات بازارهای بین المللی را دور بزنند، به احتمال فراوان دردسرهایی خواهد داشت. در مطلب قبلی در خصوص مزایای ورود به بازارهای بین المللی صحبت کردیم اما در این بخش مقاله می خواهیم شما را با معایب ورود به این بازارها آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

مهم ترین معایب ورود به مارکت بین الملل

1. هزینه بر بودن بازار بین الملل

به طور کلی اولین معایب ورود به بازارهای بین المللی هزینه است. هزینه تبلیغات و هزینه بازاریابی را می توان جزء اصلی ترین هزینه ها در نظر گرفت و روی آن ها تمرکز کرد.  اگر قبل از ورود به بازارهای خارجی برنامه ریزی و تحقیقات صحیحی انجام ندهید، ممکن است در نهایت پول خود را دور بیندازید. تلف کردن وقت و پول با هدف قرار دادن مخاطب اشتباه با استفاده از یک رسانه نامناسب، یک اشتباه پر خطر و پرهزینه است. بنابراین مهم است که تحقیقات خود را از قبل انجام داده و هزینه های خود را به حداقل برسانید.

برنامه ریزی شما برای بازار خارجی باعث شده با معایب ورود به بازارهای بین المللی کمتر مواجه شوید و اگر هم یکی از آنها سر راه شما قرار گرفت، هوشمندانه آنها را کنار بزنید. سعی کنید تحقیق در مورد استراتژی مناسب بازاریابی، طراحی و نوشتن آگهی ها، انتشار آنها در بین سرمایه گذاران در اولویت قرار دهید. اگر بتوانید هزینه های خود را در قدم های اول با دقت بردارید قطعا به راحتی می توانید وارد حوزه خرید و فروش بین المللی شوید. ناگفته نماند که این موضوع در خصوص استارت آپ های ایرانی که قصد دارند محصول و مشاغل خود را وارد حوزه بین الملل کنند صادق است.

 2. مواجه شدن با ابهام

همانطور که می دانید شروع هر کاری با ابهام رو به رو است و هرگز نمی توان نسخه 100 درصدی برای بازار بین الملل در نظر گرفت. گاهی پیش می آید کالا یا محصولات از سوی مارکت بین المللی پذیرفته نمی شود و شاید هم آنطور که باید و شاید در کشورهای مقصد به فروش نمی رسد. همین اگرها و شایدها برخی سرمایه گذاران را دلسرد کرده و موجب شده آنها برای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی پشیمان شوند. وجود شک و تردید یکی دیگر از معایب ورود به بازار های بین الملل است که تاثیرات زیادی روی تصمیم شرکا و سرمایه گذاران می گذارد.

3. بی اعتمادی به بازاریاب ها و شرکا

اگر بخواهیم در خصوص سومین معایب ورود به بازارهای بین المللی بگوییم باید اضافه کرد که گاهی نمی توان در کشور مقصد شرکا مناسبی پیدا کرد. در قدم های اول اطمینان و اعتماد بسیار سخت و نشدنی است. گاهی مجبور هستیم برای پیشبرد اهداف در داخل و خارج با بازاریاب ها و شرکا خارجی کار کنیم و با توجه به اقدامات لازم برای بازاریابی بین المللی، فعالیت و فروش را به دست آنها بسپاریم. شاید در نگاه اول آسان به نظر برسد اما وقتی وارد کار می شویم و قرار است نیمی از درآمد و سود کار را تقسیم کنیم، خطرناک و استرس زا خواهد بود.

4. هزینه بر بودن حمل و نقل

همانطور که می دانید بعد از انجام برخی مراحل و گذراندن معایب ورود به بازارهای بین المللی، با هزینه های دیگری برای حمل نقل کالا و خدمات مواجه می شویم. حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی بهترین انتخاب برای وارد کردن کالا به بازارهای خارجی است. اما این نوع حمل و نقل ها گران بوده و در سال های اول گران تمام می شود. اما راه های دیگر حمل و نقل نیز هستند که ارزان بوده و می توانید به وسیله آنها محصولات و خدمات خود را به کشورهای خارجی بفروشید. یکی از آنها حمل و نقل دریایی و حمل و نقل جاده ای است. اما این دو دسته حمل، زمان زیادی برده و کالاهای شما دیرتر به دست مشتری یا بازاریاب می رسد. پس قبل از وارد شدن به عرصه مارکت خارجی تمام جوانب را در نظر بگیرید . برنامه ریزی داشته باشید.

5. به فروش نرفتن محصولات

یکی دیگر از معایب ورود به بازارهای بین الملل پذیرا نبودن خدمات شما است. در برخی مواقع دیده شده شرکت ها یا صاحب خدمات بدون اینکه به تحقیق و جستجو بپردازند، محصولی را وارد بازار خارجی کردن و آن محصول کارایی خاصی نداشته است. در نتیجه فروش و سود بالایی نداشته و بدتر به برند آسیب وارد کرده است. به همین دلیل است که ما اصرار داریم در وهله اول تحقیق و جستجو کنید؛ چون قرار نیست همانطور که کالا یا محصول در بازار داخلی سود داشته در بازار خارجی هم سود داشته باشد. بهتر است جستجو کنید کشور مقصد آیا به خدمات شما احتیاج دارد یا خیر بعد برای ورود به عرصه خارجی اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با 5 مورد از مهمترین معایب ورود به بازارهای خارجی  آشنا کردیم و اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار دادیم. در بین این خطرات، تاکید کردیم قبل از وارد شدن به بازارهای خارجی حتما برنامه ریزی داشته باشید و با افراد خبره و حرفه ای در این حوزه مشورت کنید. با مشورت و تحقیق از خسارات و خطرات جلوگیری کرده و به راحتی می توانید با ورود به مارکت خارجی به درآمد بالا برسید.

  ثبت کسب و کار