در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت چغندر در فصل های مختلف

جمعه ۹ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کاشت چغندر در فصل های مختلف

چغندر یا همان لبو یکی از خوشمزه ترین محصولات زمستانی بوده که در بین مردم محبوب است. نحوه کاشت چغندر به گونه ای است که باید در فصول سرد و در مناطق سردسیر انجام شود. مانند تمام محصولات قابل کشت در زمستان، زمین کشاورزی و خاک باید برای رشد این محصول آماده باشد و شرایط خاصی داشته باشد. خبر خوب این است که میوه چغندر بسیار بی درد سر بوده و به راحتی رشد می کند. در ادامه مقاله مراحل کاشت چغندر را ارائه خواهیم کرد.

قدم به قدم نحوه کاشت چغندر

1. خاک مناسب برای کاشت چغندر

برای کاشت چغندر در خاک زراعی باید بستر آن را آماده کنید. در واقع فضای کاشت باید دارای نور کافی باشد و هیچ سنگ و مانعی برای رشد وجود نداشته باشد. اگر گیاه چغندر در حین رشد با سنگ ریزه یا سنگ های درست برخورد کند به احتمال فراوان ناقص رشد کرده و اغلب میوه نمی دهند. در نتیجه خاک برای کاشت چغندر باید سبک و نرم باشد.

2. کاشت دانه های چغندر در خاک حاصلخیز

در حین کاشت دانه های چغندر، حتما فواصل بین گیاه را حفظ کنید. برای هر دانه 5 تا 10 سانتی متر فضا ایجاد کنید تا به راحتی از زمین بیرون آیند. به یاد داشته باشید هر چغندر بین 2 تا 4 دانه را پوشش داده و باید برای یک میوه چغندر 4 دانه بکارید.

3. نحوه آبیاری چغندرقند

چغندرقند از آن دسته گیاهانی است که به آبیاری مناسبی احتیاج دارد. البته میزان آبرسانی به این گیاه در فصل های مختلف متفاوت بوده و باید از روی برنامه ریزی آبیاری شوند. لازم است بدانید در فصل تابستان بهتر است مصرف آب بیشتر و فواصل بین آبیاری کمتر باشد. اما با نزدیک شدن به فصل سرد پاییز و زمستان می توان برعکس عمل کرد و آب کمتری به گیاه رساند. جالب است بدانید نحوه کاشت چغندر در کشورهایی مانند مالزی و سنگاپور که هوا رطوبت کافی دارد، زودتر ثمره داده و نیازی به آبیاری زیاد ندارد.

4. زمان جوانه زدن دانه های چغندر

اگر خاک در درجه حرارت بین 10 تا 29.5 درجه سانتی گراد باشد، بین 5 تا 8 روز جوانه می زند. اگر هوا سرد باشد جوانه زدن تا 3 هفته طول می کشد. بعد از ثمره دادن هرگز میوه را سریع از خاک بیرون نکشید. اول برگ ها را جدا کرده و خاک را کنار بزنید و بعد میوه را با ریشه بیرون زده از خاک در آورید.

نکته مهم در خصوص کاشت و برداشت چغندر

بعد از نحوه کاشت چغندر به مسئله عرضه و تقاضا می رسیم. قبل از اینکه تصمیم بگیرید مزرعه یا باغ خود را برای کاشت چغندر آماده کنید، به بازار هدف کشاورزی کشور خود توجه کنید. مطمئن شوید سرمایه ای که برای کاشت چغندر در نظر گفته اید با خواسته بازار یکسان است  و در تجارت کشاورزی به مشکل بر نمی خورید.

  ثبت کسب و کار