در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

روش کاشت و برداشت ترب کوهی را بدانید

شنبه ۱۰ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره  روش کاشت و برداشت ترب کوهی را بدانید

اگر به دنبال گیاه ارگانیک هستید که در خانه یا مزرعه خود بکارید، ترب کوهی انتخابی عالی است. این گیاه ارگانیک یکی از بهترین گیاهانی است که در هر شرایطی رشد کرده و ثمره زیادی می دهد. اما برای رشد کامل آن باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه این مقاله نحوه کاشت و برداشت ترب کوهی را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

کاشت و برداشت ترب کوهی در فصول مختلف

1. خاک مناسب برای کاشت ترب کوهی

کاملا روشن است که خاک و مکان مناسب اولین و اصلی ترین شرایط برای کاشت و برداشت یک گیاه است. اما هر گیاهی خاک و مواد آلی متفاوتی می طلب و نمی توان برای تمام گیاهان یک نسخه پیچید. در نتیجه اگر می خواهید ترب کوهی بکارید، باید بدانید که با هر نوع خاکی سازگاری دارد. اما دقت داشته باشید خاک انتخابی شما از آب اشباع باشد. فقط به یاد داشته باشید در مکان های پرنور قرار دهید و هرگز گیاه را جا به جا نکنید. زیرا گیاه به مکان عادت کرده و تغییر مکان آن باعث سرخوردگی گیاه می شود.

2. روش کاشت ترب کوهی

در بحث کاشت و برداشت ترب کوهی نوبت به نحوه کاشت این گیاه می رسد. لازم است بدانید بذر ترب کوهی در دسترس عموم قرار ندارد. در نتیجه بهتر است از نهال، بوته یا قلمه آن استفاده کنید. برای خرید می توانید به گلفروشی ها مجهز مراجعه کنید و یکی از آنها را تهیه کنید. در ادامه این مرحله:

1. عمق 30 سانتی متری در خاک ایجاد کنید.
2.در این عمق کمپوست اضافه کنید.
3.ریشه آن را به صورت 45 درجه برش بزنید.
4.طوری تنه را بکارید که ریشه آن تا 5 سانتی متر در خاک قرار بگیرد.

3. آبیاری ترب کوهی

خوشبختانه گیاه ترب کوهی از آن دسته گیاهانی است که رطوبت را به مقدار لازم جذب کرده و نیازی به آب دهی مداوم ندارد. اما سعی کنید در فصل تابستان بیشتر به آنها آب بدهید تا خشک و فرسوده نشوند. در ما بقی فصول همین که خاک اطراف ریشه مرطوب باشد کافی است. لازم نیست تمام مدت به آن آب بدهید و خاک را کاملا خیس کنید. زیرا این عملکرد موجب گندیدگی یا متوقف شدن رشد ترب کوهی می شود.

4. برداشت ترب کوهی

در آخرین مرحله بحث کاشت و برداشت ترب کوهی لازم است در حین برداشت آن از زمین دقت کنید. اول از هر چیزی به یاد داشته باشید ترب کوهی به سرما مقاوم بوده و در این فصل هم به خوبی رشد می کند. پس بهتر است تا پاییز نیز صبر کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید، اگر ترب را در فصل پاییز کاشته اید، تا پاییز بعدی صبر کنید زیرا این گیاه به مدت یک سال طول می کشد به بلوغ برسد. برای برداشت ترب کوهی، خاک اطراف را به آرامی کنار بزنید و وقتی مطمئن شدید خاک نرم شده، ترب کوهی را با احتیاط بیرون بکشید.

نتیجه گیری

کاشت و برداشت ترب کوهی بسیار راحت بوده و حتی با کمترین شرایط می توان این گیاه خوشمزه و ارگانیک را پرورش داد. ترب کوهی را می توانید در سالاد، تهیه غذا، در صبحانه و تمام وعده هایی که دوست دارید استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

  ثبت کسب و کار