در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

درباره بازار واردات و صادرات لوازم خانگی بیشتر بدانید

یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره درباره بازار واردات و صادرات لوازم خانگی بیشتر بدانید

لوازم خانگی از جمله محصولات فاسد نشدنی است که تجارت آن خصوصاً صادرات کالاهای خانگی می تواند در اقتصادی بدون نفت، سود قابل توجهی را نصیب فعالان در این حوزه گرداند. صنعت تولید کالاهای خانگی یک صنعت پرقدرت است که در این میان ایران نیز از صادرات کالاهای خانگی به 77 کشور دنیا نظیر ترکیه، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر بسیار سود برده است که البته مسئله برند سازی، خدمات پس از فروش، برگزاری نمایشگاه های متعدد در کشورهای هدف و وجود کانال انتقال ارز می تواند در پیشبرد این عرصه بسیار تاثیر گذار باشد.

بازار تولید لوازم خانگی در ایران چگونه است؟

این روزها با تولید کالاهای خانگی با کیفیت در طیف گسترده ای از مدل ها یک بازار قوی در اختیار بازرگانان قرار گرفته است که می تواند با توجه به تقاضای بالای خرید از طرف کشورهای همجواری مانند افغانستان و آذربایجان بستر پردرآمدی را برای عرضه کنندگان و تولید کنندگان کالاهای خانگی در ایران فراهم آورد. امروزه به دلیل همسایگی ایران با کشورهایی که در تولید کالاهای خانگی ضعیف هستند، سبب شده است تا ایران بتواند مهمترین بازارهای فروش کالاهای خانگی خود را کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و عراق قرار دهد که مطمئنا تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در معرفی این کالاهای ایرانی بی تاثیر نبوده است.

صادرات کالاهای خانگی از ایران

با توجه به پیشبرد تکنولوژی در تولید لوازم خانگی ایرانی دیده می شود که کالاهایی از قبیل:

- کولر آبی
- انواع یخچال فریزر
- ماشین لباس شویی
- آبگرمکن های نفت سوز
- آبگرمکن های گاز سوز
- بخاری های برقی و گازی

و چندین قلم کالاهای خانگی دیگر از جمله تولیداتی هستند که به کشورهای عربی خصوصاً عراق نیز صادر می شود. اما توجه داشته باشید آنچه که باعث افزایش روند صادرات کالاهای خانگی شده است برند سازی کالا و خدمات پس از فروش می باشد؛ زیرا تا زمانی که در بین مخاطبین جهان یک برند هویت نداشته باشد و مردم به خوبی آن را نشناسند نمی تواند در حوزه صادرات خود را به خوبی نشان دهد، از طرفی همیشه مصرف کنندگان قبل از خرید لوازمات خانگی به دنبال ضمانت نامه و خدمات پس از فروش کالا می باشند.

چه کشورهایی خریدار لوازم خانگی ایرانی هستند؟

 این روزها با توجه به تجارت کالاهای غیر نفتی و سود آوری چنین معاملات ارزی مانند صادرات کالاهای خانگی ایران به کشورهای دیگری مانند:

  • روسیه و قطر
  • ترکمنستان و ارمنستان
  • عمان و کویت
  • قزاقستان و بحرین
  • عربستان و امارت

و از همه مهم تر صادرات لوازم خانگی به چین و هند می تواند چرخه این صنعت را در وضعیت مطلوبی قرار دهد.

واردات کالاهای خانگی به ایران

سال هاست که ایران در واردات لوازم خانگی خصوصا کالاهای الکترنیکی مانند ماشین ظرف شویی، تلویزیون، ماشین لباس شویی، جارو برقی و یخچال یکی از مهمترین وارد کنندگان به شمار می آید. اگر چه ایران جزو صادر کنندگان لوازم خانگی در جهان معرفی شده است اما با این وجود سالانه گروهی از پر مخاطب ترین کالاهای خانگی را از برترین کشورهای تولید کننده لوازم خانگی در دنیا خصوصا کشورهای ژاپن، کره جنوبی و از همه مهمتر چین وارد می کند و سعی می کند تا در کنار تولیدات ملی برای تامین نیاز بازارهای داخلی از لوازم خانگی خارجی هم استفاده نماید.

  ثبت کسب و کار