در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

چگونه برنامه مالی برای کسب و کارتان ایجاد کنید

سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره چگونه برنامه مالی برای کسب و کارتان ایجاد کنید

قطعاً می دانید برنامه مالی کسب و کارتان برای وام دهنده ها و سرمایه گذاران ضروری است. چرا که این افراد می خواهند میزان سختی کسب و کارتان را قبل از سرمایه گذاری در آن ببینند و آن را نیز بسنجند. منابع مالی مشخص به شما برای وام گرفتن و جذب سرمایه گذار کمک می کنند، حتی اگر هنوز شروع به کار نکرده باشید.

تهیه پلان مالی کسب و کار

رامن چادها مدیر اجرایی مرکز موسسه کولمن در دانشگاه دیپائول می گوید، منابع مالی برای بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک ترسناک است و براساس تجربه من بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک نمی دانند چگونه باید ارقام را مدیریت کنند. با توجه به این امر لازم است بدانید شرح برنامه مالی کسب و کارتان سه بخش کلی را پوشش می دهد: شرح درآمد، ترازنامه و شرح نقدینگی، که هر کدام زیر مجموعه های بسیاری را شامل می شود. آن چه در این جا آمده است طرح کلی برای ایجاد برنامه مالی کلی کسب و کار است. اما فراموش نکنید که این به معنای حساب جامعی از جزئیات برنامه مالی که شما نیاز خواهید داشت، نیست.

شرح درآمد در برنامه مالی کسب و کار

شرح درآمد در برنامه مالی کسب و کارها نشان می دهد که شما انتظار چه مقدار سود و زیان را برای یک سال دارید. برای کسب و کارهای جدید، شرح درآمد باید به صورت ماهانه یا سه ماه یک بار تجزیه و تحلیل شود.به عنوان توصیه برای کسب و کارهای کوچک لازم است بدانید یک کسب و کار در سال های دوم یا پنجم عملکرد خود، باید هر سه ماه یک بار یا سالانه شرح درآمد داشته باشد.
یک شرح درآمد کامل در برنامه مالی کسب و کارها شامل موارد زیر است:

درآمد

چادها می گوید: رشد درآمد همیشه بیشتر از چیزی که انتظار دارید پیش می رود. همچنین در ارزیابی های تان محافظه کار باشید.

هزینه ها

شامل هزینه ی عملکردها مانند هزینه تدارکات، اجاره و حقوق ها، پرداخت بدهی ها که شامل بهره، حقوق مشاوران که شامل وکیل و حسابدار می شود.

هزینه کالاهای فروخته شده

این بخش شامل: هزینه تجارت، تولید، بردن محصول به بازار است و کسب و کارهای خدماتی اغلب نیازی به این قسمت ندارند.

سود ناخالص

فروش شما منهای همه هزینه هایی که به آن ها وابسته هستند.

 سود عملیاتی

سود شرکت شما بعد از کسر هزینه های عملیاتی از سود ناخالص

 سود خالص

هزینه های کل را از سود کل کم کنید

سود خالص قبل از مالیات ها

مقدار درآمد به دست آمده قبل از این که مالیات ها پرداخت شوند

سود خالص بعد از مالیات ها

درآمد خالص منهای مالیات های پرداخت شده

ترازنامه دربرنامه مالی کسب و کارها

ترازنامه تصویر سالانه ای از برنامه مالی کسب و کار شما تهیه می کند. صورت هایی که اغلب فقط برای یک روز ضبط و ثبت می شوند. شرکت خدمات مالی آمریکایی به شما پیشنهاد می کند که اگر هنوز کسب و کارتان را راه اندازی نکرده اید ترازنامه ای از همه ی دارایی ها و بدهی های شخصی تان تهیه کنید. ترازنامه شامل قسمت های زیر است:

دارایی های جاری

شامل وجه نقد، فهرست اموال، حساب های دریافتی مثل اعتبارات و سایر پول هایی که باید به شرکت پرداخت شوند و دارایی های ثابت است. دارایی های ثابت شامل تشکیلات و سازمان، املاک و سرقفلی است. این ها مواردی هستند که نمی توانند به سرعت به وجه نقد تبدیل شوند.

 بدهی های مالی

بدهی های کوتاه مدت شامل پرداختی های آینده مانند حقوق ها و دستمزدها است، حساب های قابل پرداخت، که برای خدمات پرداخت می شوند و مالیات ها است. بدهی های بلند مدت شامل پرداختی ها برای وام ها، اوراق قرضه بعد از تقریبا یک سال است.

سهام

سرمایه گذاری ها و حفظ درآمد است. سهام همچنین ارزش خالص نامیده می شود و  سرمایه را با کاستن بدهی ها از دارایی به دست می آورند.

پیش بینی جریان نقدی در برنامه مالی کسب و کارها

پیش بینی جریان نقدی شرکت تان می تواند کار دشواری باشد. اما این اطلاعات برای وام دهندگان بالقوه مهم هستند؛ چرا که می خواهند از مقدار پولی که برای بازپرداخت وام و قرض تان دارید؛ آگاه شوند. برای بسیاری از متخصصین، جریان نقدی برای این است که بدانید در یک کسب و کار سالم قدم گذاشته اید و پیش می روید.
پیش بینی جریان نقدی شامل موارد زیر است:

وجه نقد جاری

این نشان می دهد که  شما باور دارید چه مقدار وجه نقد به کسب و کارتان وارد خواهد شد. که به صورت گسترده ای به پیش بینی های فروش و حساب های قابل دریافت اگر مناسب باشند، بستگی دارد.

وجه نقد خروجی

این ها هزینه های نقدی پیش بینی شده شما است. اطمینان حاصل کنید که هر افزایشی در هزینه ها مانند افزایش کارمندان و اجاره بررسی و محاسبه می گردد. پیش بینی وجه نقد جاری شما خروجی نقدینگی تان خواهد بود که از نقدینگی شما کم می شود.

قطعاً این فرمول ها بسیار پیچیده هستند، بنابراین بهتر است در نظر بگیرید حسابداری را استخدام کنید تا بتواند با ایجاد بهترین برنامه مالی برای کسب و کارتان به شما در پیش برد بهتر اهدافتان کمک کند.

  ثبت کسب و کار