در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

کاشت درخت انگور در مزرعه و نحوه آبیاری آن

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره کاشت درخت انگور در مزرعه و نحوه آبیاری آن

کاشت درخت انگور در مزرعه مانند کاشت درخت سیب، جالب و پرثمره خواهد بود. اما یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مورد کاشت انگور توجه داشته باشید، فضای کافی است. به طور کلی درخت انگور دارای شاخ و برگ های پراکنده بوده و محیط زیادی را در بر می گیرد. جالب است بدانید انگور جزء آن دسته میوه هایی است که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و در انتهای کار میوه زیادی می دهد. اما قبل از کاشت باید خاک و آب و هوای باغ، زمین زراعی و باغچه خانه خود را بررسی کنید. در ادامه این مطلب در خصوص کاشتن انگور اطلاعاتی را در اخیتارتان قرار می دهیم.

روش کاشت درخت انگور در مزرعه

یک نهال انگور تهیه کنید. البته لازم است تاکید کنیم باید نهالی بخرید که به نوعی سریع تر ریشه زدایی می شود. برای آماده سازی خاک کشت، زمین را با دقت شخم بزنید تا خاک نرم شود. به هیچ عنوان نهال انگور را در خاک قدیمی نکارید.

وقتی خاک آماده شد، حفره ای به عمق 20 تا 30 نتی متری ایجاد کنید. ردیف هایی که قرار است انگور را در آنها بکارید باید بین 40 تا 50 سانتی متر باشد. همانطور که گفتیم؛ درخت انگور به دلیل داشتن شاخ و برگ های پراکنده به فاصله زیاد و مناسب نیاز دارد.

بهترین زمان کاشت درخت انگور

بهترین فصل برای کاشت درخت انگور در مزرعه بهار یا تابستان است. زیرا انگور با محیط معتدل بهتر رشد می کند و به سرعت میوه می دهد. به یاد داشته باشید خاک و کود کشت باید حاصلخیزی کامل را داشته باشد و به اندازه کافی مغذی باشد. بعد از اینکه نهال را کاشتید، برای ثابت کردن نهال خاک های اطراف را در اطراف آن فشرده سازی کنید.

آبیاری درخت انگور

آبیاری یکی از مهمترین قسمت کاشت درخت انگور در مزرعه است. همانطور که گفتیم درخت انگور در محیط های مرطوب بهتر رشد می کنند. در نتیجه به صورت خودسرانه رطوبت لازم را دارند. اما بهتر است در فصل هایی که بارندگی است هر دو هفته یکبار به آن آب بدهید. اما در فصل تابستان به دلیل خشک بودن هوا، باید دو تا سه بار در هفته آبیاری انجام شود.

اقدامات مهم در مورد کاشتن درخت انگور

-به یاد داشته باشید هرس کردن درخت انگور به رشد و ثمره دادن آن کمک می کند. در نتیجه بعد از گذشت یک سال درخت را هرس کنید.
-آبیاری درخت انگور را به یاد داشته باشید و اگر فراموش می کنید حتما یادداشت کنید.
-بافت خاک باید نرم باشد و غیر از این درخت انگور به ثمره نمی رسد.
-کود مرغوبی را برای کوددهی انتخاب کنید و در مرحله کاشت درخت آنگور کود را با  خاک مخلوط کنید. (نیازی نیست جداگانه کود بدهید)

  ثبت کسب و کار