در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آموزش کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی

دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره آموزش کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی

کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی یکی از اهداف کشاورزان بوده و برای آن زمان زیادی صرف می کنند. زیرا این مواد مغذی در بین مردم جهان پرطرفدار بوده و توسط اکثر مشتریان میوه و سبزیجات خریداری می شود. در نتیجه هر باغبان یا کشاورزی بذر گوجه فرنگی را کاشته و از ثمره های آن سود تجاری می برند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با کاشت گوجه فرنگی آشنا کنیم.

کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی چگونه است؟

1. بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه فرنگی را می توانید از فروشگاه های باغبانی یا به صورت آنلاین خریداری کنید. قبل از خرید بذر گوجه فرنگی را چک کنید تا سالم باشند. و بعد برای کاشت آن برنامه ریزی کنید.

2. خاک و مکان مناسب برای کاشت گوجه فرنگی

یکی از مهمترین شرایطی که باید برای کاشت گوجه فرنگی در زمین زراعی مهیا کنید، خاک است. در اصل خاک شما باید در مکانی باشد که هر روز بین 7 تا 8 ساعت به آن نور تزریق شود. اما قبل از کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی خود، مطمئن شوید خاک از مطلوبیت خوبی برخوردار بوده و دارای بیماری های خاکزاد نیست. کاشت گوجه فرنگی، به خاکی غنی شده به همراه مواد آلی احتیاج دارد. در نتیجه سعی کنید بذر گوجه فرنگی را در خاکی بکارید که ارگانیک باشد و ریشه بتوانند مواد مغذی لازم را دریافت کند.

3. PH خاک را آزمایش کنید

فراموش نکنید که گوجه فرنگی ها در خاک های نیمه اسیدی ثمره می دهند. در نتیجه بهتر است PH خاک بین 6 تا 6.8 باشد. اگر خاک گوجه فرنگی را در این محدوده نگه دارید، به سرعت رشد کرده و در زمان کوتاهی ثمره می دهد.

4. تامین نور خورشید

کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی دیگر از مهمترین عوامل آن وجود نور خورشید است. در واقع گوجه فرنگی در گرما و نور خورشید بهتر رشد می کنند. اگر کاشت گوجه فرنگی در زمستان را انتخاب کرده اید؛ حتما حدود 6 ساعت آن را در معرض گرما یا نور خورشید قرار دهید.

5. حریم و فضای گوجه فرنگی

به یاد داشته باشید گوجه فرنگی ها باید حدود 45 تا 90 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. با این روش محیط پرورش آنها باز بوده و به خوبی رشد می کنند. همچنین بذر گوجه فرنگی را 50 تا 80 درصد درون خاک قرار دهید.

6. آبیاری گوجه فرنگی

در کاشت گوجه فرنگی در زمین کشاورزی خود باید اصول آب دادن را رعایت کنید. به هیچ عنوان از آبیاری بیش از حد استفاده نکنید. بهترین راهکار استفاده از آبیاری قطره ای است. زیرا به جز این روش با حجم عظیمی از بیماری های قارچی مواجه خواهید شد. 10 روز اول کاشت، شروع به آبیاری کنید و بعد از 10 روز آبیاری را کاهش دهید. فقط مطمئن باشید در هفته اول حدود 2 الی 8 سانتی متر آب به گوجه فرنگی ها دریافت می شود. کافی است اطمینان داشته باشید، زمین یا خاک مرطوب است، نه خیس.

  ثبت کسب و کار