در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آموزش کلیات عکاسی

سه شنبه ۱۰ تیر ۹۹ اطلاعات عمومی
  • تصویر شماره آموزش کلیات عکاسی

اگر به دنبال آموزش کلیات عکاسی هستید بهتر است بدانید در هنر عکاسی ارتباط داشتن سه اصل مهم دیافراگم، سرعت شاتره و همچنین ایزو ISO و در آخر تنظیم کردن این موارد با یکدیگر می تواند نهایتا کیفیت یک عکس را تعریف کند. شما با شناخت این سه شاخصه مهم، در هر حالتی از سوژه چه منظره باشد و یا عکس پرتره، عکس هنری باشد یا تبلیغاتی و یا اینکه سوژه ثابت یا متحرک، می توانید با کیفیت ترین و چشم گیرترین عکس ها را در شب و یا روز به تصویر بکشید. البته باید در کادر بندی، نحوه قرار گیری دوربین و موقعیت سوژه هم توجه داشته باشید.

آموزش کلیات عکاسی

اگر می خواهید همانند عکاسان حرفه ای، عکس های با کیفیتی را به تصویر بکشید؛ لازم است تا در مورد آموزش عکاسی کلیاتی را در مورد توجه قرار دهید. مهمترین گزینه در آموزش کلیات عکاسی جلوگیری از  لرزش دوربین است. بنابراین لازم است تا در هنگام عکاسی، دوربین و لنز آن با استفاده از روش صحیحی با کمک دو دست محکم گرفته شده و لرزشی نداشته باشند، در غیر اینصورت عکس با لرزش دوربین تار می شود. پس چنانچه شما یک سه پایه عکاسی در اختیار ندارید لازم است از سرعت شاتری استفاده کنید که فاصله کانونی مناسبی را برای لنز به وجود آورد. در آموزش کلیات عکاسی استفاده از مثلث نور دهی بسیار اهمیت دارد، بنابراین برای اینکه ظاهر کلی عکس با کیفیت به نظر برسد می بایست یک عکاس به سه اصل مهم دیافراگم، سرعت شاتره و همچنین ایزو ISO توجه داشته باشد، از طرفی باید استفاده از این سه مورد را یاد گرفته و ارتباط آنها را با یکدیگر بداند.

آموزش عکاسی به صورت کلی

چنانچه شما قصد دارید با خرید یک دوربین و لنز به همراه فیلتر به کار عکاسی مشغول شوید بهتر است فیلتر پلاریزه خریداری کنید؛ زیرا این نوع فیلترها نور دهی خودکار دارند و می توانند با کاهش دادن بازتاب نور از فلزات و شیشه های اطراف سوژه و همچنین رنگ بخشی به آسمان و مناظر طبیعی مدل، عکس های فوق العاده تری را ایجاد کنند. گذشته از این فیلترهای پلاریزه می توانند از لنز دوربین محافظت کنند. توجه داشته باشید استفاده از لنز واید در عکس های پانوراما می تواند حس عمق بیشتری ایجاد کند و همینطور انتخاب دیافراگم f/16 یا حتی بزرگتر این توانایی را دارد تا عکس را واقعی تر نشان دهد. همیشه سعی کنید برای بهتر جلوه دادن سوژه از پس زمینه ساده و بدون عکس با رنگ های خاکستری و یا کرم استفاده کنید.

مهمترین نکته ها در آموزش عکاسی

برای تهیه کردن مرغوب ترین عکس ها هیچ گاه فلاش داخلی دوربین را مورد استفاده قرار ندهید؛ زیرا به کار بردن فلاش داخلی دوربین، عکس ها را غیر طبیعی و بی کیفیت می کند، خصوصا عکس های پرتره که در معمولا در فضاهای بسته گرفته میشوند. در انتخاب ایزو دوربین بسیار توجه داشته باشید مثلا در هنگام شب سعی کنید ایزو دوربین را بین 400_3200 قرار دهید تا دوربین نسبت به نور حساس تر شود و در روزهای آفتابی ایزو با اندازه 100 بسیار مناسب می باشد. خوب است بدانید در مورد سوژه های متحرک استفاده از تکنیک پنینگ می تواند انتخاب به جایی باشد که البته این کار با تغییر دادن اندازه شاتر و استفاده از سه پایه اتفاق می افتد. مهمترین نکته در هنر عکاسی قرار گرفتن عکاس در جای مناسبی با شرایط نوری ایده ال می باشد، کادر بندی در عکس بسیار اهمیت دارد همیشه قبل از توجه به نور و تنظیمات دوربین کادر بندی سوژه خود را به طوری تنظیم کنید که سوژه در مرکز کانونی کادر قرار نگیرد بلکه در قسمت مجاور نقطه کانونی به ثبت برسد که این می تواند عکس را چشم گیرتر از هر عکس دیگری قرار دهد.

  ثبت کسب و کار