در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نکات مهم در آموزش عکاسی پرتره

جمعه ۲۰ تیر ۹۹ اطلاعات عمومی
  • تصویر شماره نکات مهم در آموزش عکاسی پرتره

در آموزش عکاسی پرتره نیازی به استفاده از  لنزهای اختصاصی نیست اما با این وجود لنزهای مخصوصی برای عکاسی پرتره وجود دارد که مناسب ترین آنها لنز 50 میلیمتری در ضریب f/1.8 می باشد. مهمترین مقوله در آموزش عکاسی شناخت نورها می باشد زیرا بازتاب هر نوری از تصویر می تواند حالت چهره شخص را تغییر دهد. در واقع نور باید به گونه ای باشد تا سوژه را در عکس پرتره برجسته نشان دهد و هر گونه آکنه و نقواص دیگر چهره را بپوشاند، برای گرفتن تصاویر پرتره لازم است تا دوربین اندکی بالاتر و یا حتی هم سطح با خط چشم مدل قرار بگیرد.

عکاسی پرتره چیست؟

این عنوان نمونه ای از سبک های عکس برداری می باشد که در آن ویژگی های خاصی از چهره شخص مورد هدف قرار می گیرد و به گونه ای عکس به تصویر در می آید که حالت هایی از صورت، مانند احساسات، حالت های روحی و شخصیتی فرد به وضوح نشان داده می شوند. در حقیقت عکاسی پرتره به طور لحظه ای انجام نشده بلکه نوعی تصویر ثابت است که قدمتی دیرینه دارد.

آموزش عکاسی پرتره

 موضوع نور پردازی و روشن کردن حالت های صورت اشخاص در عکس های پرتره بسیار اهمیت دارد به طوری که تغییر دادن نور در تصویر می تواند حالت شخص را خشمگین و یا مهربان نشان دهد به همین دلیل برای به تصویر کشیدن هر سوژه در آموزش عکاسی پرتره می توانید از چهار نوع نور اصلی در تصویر استفاده کنید.

  1. نور اصلی که قوی ترین و مهمترین ترین نور است
  2.  نور فرعی یا پر کننده که بر اثر سایه ها ایجاد شده و نور اصلی را ضعیف تر می کند.
  3.  نور پشت، نوری است که از پشت سوژه به لنز دوربین تابانده می شود.
  4.  نور پس زمینه

البته توجه داشته باشد در تنظیم کردن نور، نوع کادر بندی سوژه بسیار مهم است تا مطابق با نوع عکس پرتره انتخاب شود از آنجایی که تصاویر پرتره در دو نوع هد شات و ویست آپ است یعنی عکس هایی که از کمر تا پیشانی بوده و عکس هایی که از سر شانه تا پیشانی هستند لازم است با توجه به تمام رخ بودن و یا نیم رخ بودن سوژه در  کادر مناسبی برای مدل در نظر گرفته شود و هیچ گاه نباید قسمتی از اندام های بالا تنه از کادر خارج شده و یا از عکس پرتره حذف شوند. در عکاسی پرتره توجه داشتن به حالت چشمان بسیار حائز اهمیت است زیرا کیفیت یک عکس پرتره در کیفیت حالت چشمان خلاصه می شود.

نکته ای مهم در آموزش عکاسی پرتره

برای انجام دادن عکاسی پرتره لازم است تا حتما نور مصنوعی وجود داشته باشد زیرا ترکیب شدن رنگ ها در اثر تلالو نورهای مختلف می تواند کیفیت عکس را پایین آورد. بنابراین استفادهذاز منابع نور مصنوعی به خوبی می تواند حجم و عمق را نشان داده و به عکس ها حالت های بهتری دهد از طرفی نور های مصنوعی می توانند با ایجاد سیاه و روشن یا همان سایه حالت احساس افراد را بهتر به بیننده نشان دهد. در زمان عکس گرفتن سطوح منعکس کننده را در نظر داشته باشید و اگر سوژه شما در مقابل یک سطحی مانن  دیوار سفید قرار دارد که نور را منعکس کرده و سوژه به اندازه کافی نور ندارد بهتر است از آینه برای بازتاب نور به سوژه استفاده کنید. تابیدن نور به چهره سوژه در کیفیت عکس بسیار اهمیت دارد بنابراین نور نباید از بالا و یا پشت به سوژه بتابد  زیرا در چهره شخص ایجاد تیرگی و سایه کرده و چهره فرد خشمگین به نظر می آید. مگر اینکه تصمیم داشته عکس سلوئيت بگیرید. مطمئنا زمانی که دوربین پاین تر از خط چشم سوژه قرار بگیرد عکس پرتره با کیفیتی نخواهید داشت.

  ثبت کسب و کار