در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

انواع مدل های لنز Eمانت سونی را بشناسید

دوشنبه ۳ شهریور ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره انواع مدل های لنز Eمانت سونی را بشناسید

لنزهای سونی Eمانت بسیار متنوع هستند و صحبت در مورد آنها در یک مطلب از حوصله خارج خواهد بود. به همین دلیل در ادامه مقاله لنز Eمانت سونی، قصد داریم مدل های دیگر این لاین از خط تولید لنزهای سونی را ارائه دهیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین و مناسب ترین لنز را برای خود انتخاب کنید. انواع مدل های لنز Eمانت سونی به دسته های متنوعی تقسیم می شود و بر اساس کارکرد کاملا متفاوت هستند. برخی از آنها مخصوص استفاده روزانه و بعضی دیگر حرفه ای و سنگین هستند. در نتیجه کاربرد و نحوه استفاده شده از دوربین بسیار مهم است و براساس آن باید لنز را انتخاب کنید. برای آگاهی و انتخاب هوشمندانه شما بهترین لنز عکاسی را از سایت switch back travel در اینجا گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع مدل های لنز Eمانت سونی
 

7. زایس باتیس 18 میلیمتر f / 2.8 

دسته: لنز واید

وزن: 11.6 اونس

نقطه قوت: وضوح باورنکردنی و نمایش رنگ بی نظیر

نقطه ضعف: سنگین نیست اما کمی حجیم است

لنز سونی 18 میلیمتری

در بین انواع مدل های لنز Eمانت سونی، این مدل یک لنز میرورلس (لنز دوربین بدون آینه) فول فریم است که شباهت زیادی با مدل آلفاسون آر4 - Sony a7R IV سونی دارد و البته گزینه ای فوق العاده جذاب برای عکاسان عاشق منظره خواهد بود. همچنین از سنسورهای سبک وزن و وضوح بالا برخوردار است و اگر چه لنز واید 16/35 میلیمتر f/2.8 ممکن است مناسب ترین گزینه بین لنزهای Eمانت سونی باشد، اما خوب مدل   f/2.8Zeiss Batis 18mm  جایگاه برتری دارد.

مدل زایس باتیس در بین انواع مدل های لنز Eمانت سونی تا چه میزان خوب است؟

کاملاً شارپ و شفاف است، گوشه و کنار آن تیز است ( Zeiss به وضوح مشهور است)، ترسیم رنگی باورنکردنی و مجهز به فوکوس خودکار سریع می باشد. علاوه بر این، این لنز به میزان معقول 11.6 اونس سبک بوده و عمری طولانی دارد. گزینه دیگری که در کنار این مدل لنز می خواهیم معرفی کنیم، 21 میلیمتری Loxia  است. این یکی از مدل های لنز واید زایس است که دارای فوکوس دستی است و به اندازه زایس باتیس واید نیست.

برای اجاره انواع لنزهای سونی در مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید

8. سونی 35-16 میلیمتر f/4 

دسته: لنز واید

وزن: 18.3 اونس

نقطه قوت: ایجاد نورپردازی جامد فوق العاده و ساخت خورشید ستاره ای

نقطه ضعف: عملکرد این لنز در پروسه نور کم از جی مستر G Master پایین تر است

لنز سونی 35-16 میلیمتری

با گفتن این موضوع شروع می کنیم که ما اولین ارائه دهنده مدل 35-16میلیمتر سونی f4 هستیم. براساس تحقیقات گسترده، بهترین مدل واید سونی مدل 35-16میلیمتر سونی f4 در بازار است که مانند برخی مدل های Canon و Nikon عمل می کند. با توجه به اینکه این مدل، اولین لنز واید زوم دار برای سونی Eمانت بود، تعدادی از متخصصان که منتظر مدل های جی مستر - GM بودند سریع مدل 35-16میلیمتر سونی f4 را جایگزین کردند.  در بین انواع مدل های لنز E مانت سونی عملکرد نوری آن به طور کلی عالی است و لنزهای شارپی دارد. دارای سطح اعوجاج معقول است و از بدنه ای مقاوم برای محافظت از اجزای و عناصر خود تشکیل شده است.

گذشته از انواع مدل های لنز E مانت سونی، انتخاب بین دو مدل 35-16میلیمتر سونی f4 و جی مستر f/2.8 GM سخت است. از جهاتی هم امیدوار بودیم که مدل جی مستر - GM از حد انتظار ما پایین تر بود تا به راحتی بتوانیم به مدل f/4 بچسبیم و چشمانمان لنز دیگری را نبیند. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید اینست که بسیاری از عکاسان مناظر اصولا در نور طبیعی عکس می گیرند و نیازی به توقف اضافی دیافراگم ندارند. علاوه بر این، شما در 850 دلار و در 6 اونس صرفه جویی می کنید که هر دو قابل تامل هستند.

9. سیگما آرت 35 میلیمتر f/1.4

دسته: سفر/پرتره

وزن: 23.4 اونس

نقطه قوت:  فوق العاده شارپ و ارزان قیمت تر از معادل سونی

نقطه ضعف: فوکوس خودکار آهسته تر از سونی 35 میلیمتر f/1.4

لنز E مانت سیگما آرت 35 میلیمتری

اگر انواع مدل های لنز E مانت سونی را امتحان کرده اید و اهل عکاسی خیابانی و مناظر در مسافرت هستید و به دنبال یک لنز ساده و با کیفیت بالا میگردید، ما به شما توصیه می کنیم تا از مدل 35 میلیمتری سیگما استفاده کنید. متاسفانه، دو گزینه 35 میلیمتری f/1.8 و 35 میلیمتری f/1.4 کمی تحریک کننده هستند و ممکن است برخی یکی از این دو مدل را ترجیح دهند. اما لازم است بدانید سیگما از این دو مدل مقرون به صرفه تر بوده و صفحه بزرگتری ارائه می دهد. این لنز بسیار تیز و شارپ است و در مقایسه با مدل های دیگر سونی، ارزان تر خواهد بود.

گذشته از این شکایت طرفداران انواع مدل های لنز E lhkj سونی، که لنزهای سیگما حجیم و سنگین هستند، نگرانی عمده در مورد لنز 35میلیمتری f/1.4 آرت، سرعت فوکوس خودکار آن است. در مدل سیگما شکار سوژه بیشتری نسبت به لنزهای بومی سونی خواهید داشت، اما این مدل لنز می تواند هنگام عکسبرداری از سوژه در حال حرکت مشکلات زیادی ایجاد کند. نظرات در مورد لنز سیگما متفاوت بوده و علاوه بر کیفیت عالی و قیمت مناسبی که دارد، ممکن است در برخی موارد مانند فوکوس دردسر ایجاد کند.

10. سونی 50 میلیمتر f/1.4

دسته: سفر/پرتره

وزن: 27.4 اونس

نقطه قوت: عملکرد نور کم بهتر نسبت به مدل 55 میلیمتری f/1.8

نقطه ضعف: برای تازه کارها سنگین است

لنز سونی 50 میلیمتر

همانطور که در مطالب قبلی انواع مدل های لنز E مانت سونی گفتیم، قیمت مقرون به صرفه تر و سایز کوچک مدل 55میلیمتر f/1.8 جای قدردانی دارد. اما کسانی که می خواهند عملکرد نور کمتر داشته باشند و بوکه فوق العاده ای ارائه دهند، سونی 50 میلیمتری f/1.4 انتخاب بهتری است. این مدل، لنزی باز و بسیار شارپ است. برای شما بوکه creamy ایجاد می کند و کیفیت بالایی دارد و هر چه از یک لنز انتظار داشته باشید در این مدل دیده می شود.

مشکل مربوط به این مدل لنز سونی E مانت این است که بسیار گران قیمت بوده و سنگین است. اما هر دو این مسائل قابل چشم پوشی هستند و این لنز ارزش خرید دارد. اما اگر این دو موضوع برای شما مهم است، می توانید سراغ مدل لنز سونی 55میلیمتر f/1.8 بروید که این معایب ها را ندارد و نسبتا ارزان و سبک تر است. در غیر این صورت اگر در بین انواع مدل های لنز E مانت سونی به مدل های 50 میلیمتری علاقه بیشتری دارید، مدل Meyer-Optik Nocturnus 50mm f/0.95 II با قیمت 3000 دلار در بازار موجود است.

برای اجاره تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای تنها کافیست با ما در ارتباط باشید

11. لنز سونی 240-24 با  f/3.5-6.3

دسته: همه کاره

وزن: 27.5 اونس

نقطه قوت: نهایت کاراییو راحتی

نقطه ضعف: لاین a7 سونی می توانست بهتر از اینها باشد

لنز سونی 240-24

در میان تمام انواع مدل های لنز FE سونی عکاسان مبتدی اغلب به لنزهای همه کاره یا به انگلیسی All in one جذب می شوند و درست ترین کار هم همین است. تازه کارها در بیشتر موارد تمام گزینه هایی که در این مقاله در مقاله قبل ارائه دادیم را رد می کنند و تنها به دنبال دوربین های All in one هستند.

سونی 24-240 میلیمتر f/3.5-6.3 فاصله کانونی سالم واید تا تله فوتو را پوشش می دهد و این تنها لنز موجود در این لیست است که همچین قابلیت جالبی دارد. این مدل قیمت مناسبی دارد و با قیمتی حدود 950 دلار، میتوانید یک کیت دوربین کامل تهیه کنید. با این حال، از دیدگاه نوری این لنز جمع نمی شود و البته هم لنز واضحی نیست و دارای سطح اعوجاج سالم می باشد. فوکوس خودکار متوسط دارد و در کل، این لنز سونی راه حل مناسبی برای کسانی است که بودجه متوسط دارند. اما برای عکاسان حرفه ای ناامیدکننده خواهد بود.

12. سونی 28 میلیمتر f/2

دسته: لنز واید/سفری

وزن: 7.1 اونس

نقطه قوت: ارزان ترین قیمت در بین انواع لنز E مانت سونی

نقطه ضعف: فاصله کانونی ضعیف

لنز سونی 28 میلیمتری

در مورد لنز 28 میلیمتری f/2 از سونی چیزهای [شگفت انگیزی وجود دارد و مهمترین آنها قیمت آن است. این مدل حدود 450 دلار بوده و در میان انواع مدل های لنز E مانت سونی این ارزان ترین لنز E مانت سونی است. سونی در این مدل با شرکت Zeiss شریک نیست. اما هیچ چیزی کم ندارد و همچنان باکیفیت و پرطرفدار است. این لنز از وضوح خوب، عملکرد نور کم و ساخت محکم تشکیل شده است. به طور حتم مدل 28 میلیمتر f/2 لنز مورد علاقه متخصصان عکاسی نیست، اما برای کسانی که قصد دارند با بودجه کم عکاسی را شروع کنند، بسیار عالی خواهد بود.

در بین انواع مدل های لنز E سونی، یکی از مشخصات قابل توجه مدل لنز سونی 28 میلیمتر f/2 فاصله کانونی است. این لنز 28 میلیمتر باریک تر از حد معمول است که برای عکاسی در مناظر بزرگ ترجیح داده می شود. اما همچنان برای عکاسی پرتره و مسافرت مناسب است. با این لنز می توانید مانند لنزهای 35mm یا 50mm به سوژه مورد نظرتان نزدیک شوید و عکس بگیرید. اما به احتمال فراوان لنز 28 میلیمتر انتخاب اول ما نخواهد بود. در مقابل آن لنز 42 میلیمتر در دوربین های APS-C سونی بسیار خوش رنگ و لعاب تر هستند و به همین دلیل بسیاری از افراد با خرید این لنز همه چیز را تمام می کنند.

جهت دریافت لیست قیمت اجاره انواع لنز سونی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

کلام پایانی

این مقاله 6 مورد دیگر از انواع مدل های لنز E مانت سونی را از سایت switch back travel پوشش داد و بهترین لنز سونی را ارائه کرد. اما این تازه شروع داستان معرفی لنزها است و در ادامه این پست میخواهیم آخرین لنزهای سونی E که پرفروش بوده اند و محبوبیت زیادی داشته اند را معرفی کنیم. اکنون می دانید از انواع مدل های لنز E مانت سونی کدام یک برای فعالیت عکاسی شما مناسب تر بوده و بهترین انتخاب با توجه به بودجه، استعداد، علاقه و حرفه عکاسی کدام خواهد بود.

  ثبت کسب و کار