در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

هر آنچه که باید در مورد لنزهای Eمانت بدانید

جمعه ۷ شهریور ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره هر آنچه که باید در مورد لنزهای Eمانت بدانید

تنوع لنزهای مانتE باعث شده از عکاسان مبتدی گرفته تا پیشرفته جذب آنها شوند و لنزهای سونی Eمانت را برای حوزه عکاسی خود انتخاب کنند. این لنزها به خاطر گستردگی و آپشن های منحصر به فردی که دارند، عکس هایی حرفه ای و خاص را ارائه می دهند که زیبایی این عکس ها حتی برای افرادی که از رشته عکاسی نمی داند شگفت انگیز و خارق العاده است. تمام این محاسن زیر سایه شرکت سونی و زایس بوده و به خاطر همکاری این دو شرکت، لنزهای بسیار پیشرفته در دسترس مردم قرار گرفته است. اگر هنوز در مورد تهیه لنزهای Eمانت شک دارید و می خواهید بیشتر با مشخصات آنها آشنا شوید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

در صورتی که قصد اجاره لنزهای دوربین سونی را دارید می توان با ما در مجموعه سیماسبز تماس بگیرید.

هر آنچه که باید در مورد لنزهای Eمانت بدانید

لنزهای  Eمانت: لنزهای زوم سونی در مقابل لنزهای پرایم سونی

لنزهای زوم و لنزهای پرایم سونی با توجه به نوع دوربینی که روی آنها قرار می گیرند کاملا متفاوت هستند، و سونی دسته ای از زوم های Eمانت را روی این مدل ها پیاده سازی کرده است. به طور کلی، لنزهای زوم طیف وسیعی از فاصله کانونی را تشکیل می دهند، در حالی که لنز پرایم اغلب از دیافراگم سریعتر و اعوجاج کمتری برخوردار هستند. لنز پرایم معمولاً کوچکتر هستند، اما ممکن است برای پوشش دادن فاصله کانونی نیاز باشد تعداد لنز بیشتری حمل کنید.

در مقایسه با لنزهای EF Canon یا لنزهای F-Mount نیکون، هنوز لنزهای Eمانت کمتری وجود دارد. در نتیجه شما باید زوم خود را با دقت انتخاب کنید و برخی از مدل های قدیمی تر مانند 70-28میلیمتر F3.5-5.6 و 70-24میلیمتر f4 را تهیه نکنید.

شش لنز گرند جی مستر GM به طور خاصی قوی هستند و کلکسیون پرایم آن در حال رشد است، که این رشد شامل افزودن جدید لنزهای Sigma Art بوده و یک پیشرفت بسیار هیجان انگیز برای سونی محسوب می شود.

مشخصاتی که باید در انتخاب لنز Eمانت سونی در نظر بگیرید

از لحاظ تعداد، به طور کلی ما برش حرفه ای را در F/2.8 انجام می دهیم. لنزها با این حداکثر دیافراگم یا سریعتر، عملکرد نور کمی دارند و می توانند بوکه Creamy را که حرفه ای ها دوست دارند، ایجاد کند. (برای مثال بیشتر لنزهای جی مستر f/2.8 فعلی سونی اینگونه هستند).

نمونه عکس با لنز سونی

در بین لنزهای Eمانت، لنزهای پرایم سریع ترین نوع لنز هستند که این نام به سونی Eمانت F/1.4 تعلق دارد. در حالی که برخی از لنزهای ارزان قیمت زوم حداکثر دیافراگم f/4 یا کندتر را دارند. برای کسانی که به دنبال عکاسی نجوم یا هر نوع عکس برداری در شب هستند، شماره های پایین تر زیادی است و توصیه نمی شود چیزی کمتر از F/2.8 تهیه کنند. شایان ذکر است، از آنجا که جدیدترین دوربین های فول فریم سونی تثبیت کننده تصویر دارند، لرزش دوربین کمتری نسبت به مدل های قدیمی قابل مشاهده خواهد بود.

مناسب ترین قیمت ها را برای اجاره انواع لنز سونی از ما در سیما سبز بخواهید.

لنزهای جی مستر سونی GM

چند سال پیش، سونی اولین لنزهای "GM" یا گرند مستر خود را منتشر کرد که این لنزها دارای زوم فول فریم بدون آینه هستند. از پاییز سال 2019، ده لنز جی مستر رونمایی شد که می توانید از آنها استفاده کنید و شامل:

لنز سونی 16-35میلی متر جی مستر f/2.8 GM ،
لنز سونی 24میلی مترجی مستر f / 1.4 GM ،
لنز سونی 70-24میلیمتر جی مستر f/2.8 ،
لنز سونی 85میلیمتر جی مستر f/1.4 ،
لنز سونی 100میلیمتر جی مستر f/2.8 ،
لنز 135میلیمتر جی مستر f/2.8 ،
لنز 200-70میلیمتر جی مستر f/2.8 ،
لنز 400-100میلیمتر جی مستر f/4.5-5.6 ،
لنز 400میلیمتر جی مستر f/2.8 , لنز 600میلیمتر جی مستر f/4 می باشد

تصویر کوهستان عکاسی شده با لنز سونی جی مستر

لنزهای گرند مستر سونی با شباهتی که با لنزهای سری های ال "L" Canon دارند، جزء بهترین ها هستند. شما می توانید کیفیت تصویر درجه بالایی از جمله وضوح عالی، حداقل اعوجاج، و بوکه عالی را انتظار داشته باشید. علاوه بر این، کیفیت ساخت لنزهای جی مستر بسیار عالی است و دارای عناصر پریمیوم و آب بندی هوا (برای عکاسانی که می خواهند در فضای باز و آب و هوای سخت مانند برف و باران عکاسی کنند) می باشد.

جالب انگیز این است که سونی در نشست مطبوعاتی جی مستر خود عنوان كرد كه این لنزها، در سال های آینده باعث تعجب عكاسان و فیلمبرداران می شود. مردم در این صنعت گزارش داده اند که سونی در حال کار کردن روی یک دوربین 80 مگاپیکسلی است که فیلم 6K را ضبط می کند، و لنزهای جی مستر GM روی آنها آزمایش شده اند و برای مطابقت با قدرتمند حسگر تصویر این دوربین ساخته شده اند. اگر تمام این موارد درست باشد، به این معنی است که با خرید لنزهای جی مستر GM در آینده نزدیک می توانید عکس هایی ناب و منحصر به فرد بگیرید.

مشارکت سونی / زایس

گذشته از بحث لنزهای Eمانت، رابطه دو شرکت سونی و زایس در دنیای عکاسی تا حدودی بی نظیر واقع بوده و به مدت دو دهه است که ادامه دارد. تعداد زیادی لنز FE-Mount و E-mount با مارک تجاری سونی/زایس شناخته می شوند و علاوه بر این، زایس یک سری دیگر از لنزهای مخصوص خود را برای دوربین های مجهز به سونی Eمانت Batis و Loxia ارائه کرده است. به دلیل شهرت پرشکوه زایس در اپتیک، این لنزها با دقت نظر بالایی ساخته شده اند که با هر دوربین موجود در بازار سازگار هستند.

دشت و طبیعت عکاسی شده با لنز سونی

هنگام خرید لنز برای دوربین فول فریم سونی، به عنوان و آرم آبی رنگ زایس روی بدنه دقت کنید. لنزهای دارای آرم "سونی" و "زایس" مشارکت این دو برند است، در حالی که لنزهای با نام "Batis" و "Loxia" منحصراً به زایس تعلق دارد. همچنین شایان ذکر است که سری لنزهای جی مستر که در بالا توضیح داده شد متعلق به زایس نیستند، گرچه این لنزها در بین لنزهای Eمامت به عنوان بهترین لنزهای زوم در نظر گرفته می شوند.

رشد سیگما ظهور لنزهای Eمانت سونی

لنزهای ثالث برای DSLR های فول فریم از جمله مارک هایی مانند سیگما و توکینا بسیار زیاد است. برای دوربین های میرورلس فول فریم، زایس چشم انداز ثابت تری دارد و لنز ثالث کمی آن را کشیده تر می کند. با این حال، به تازگی سیگما نسخه بسیاری از لنزهای "Art" سونی را منتشر کرده است (لنز مورد علاقه ما 85 میلی متر  f/1.4 Art است) و قصد دارد مدل های بیشتری از آن را تولید کند. , پیشرفت لنزهای Eمانت به دلیل وضوح قابل توجه، قابلیت های کم نور و قیمت های رقابتی در بازار است.

با معرفی E mounts، سیگما نیاز به آداپتور هایی را که عملکرد را به خطر می اندازند حذف کرده است، و هر لنز دارای یک برنامه کنترل درایو فوکوس اتوماتیک است که به آنها امکان می دهد قابلیت های بدنه سونی را مطابقت دهند. تاکنون گلگی زیادی در مورد سرعت و دقت فوکوس اتوماتیک در بعضی از لنزهای سری Art وجود داشته است، اما احتمال شکایت ها در نمونه های جدید Sigma و سیستم های به روز رسانی شده آن کاسته خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که لنزهای سیگما عموماً حجیم و سنگین تر هستند، اما قیمت مقرون به صرفه و عملکرد آن چیزی است که توجه بیشتر عکاسان را به خود جلب می کند.

اکثر لنزهای سیگما موجود برای سونی پرایم هستند که شامل مدل های:
زیگما آرت 24میلیمتر f / 1.4 ،
زیگما آرت 35میلیمتر f / 1.4 ،
زیگما آرت 50میلیمتر f / 1.4 ،
زیگما آرت 70میلیمتر f / 2.8 ،
زیگما آرت 85میلیمتر f / 1.4 و لنز زیگما آرت 135میلیمتر f / 1.8 است. با توجه به لنزهای سیگما برای دوربین های فول فریم Canon و Nikon، ما انتظار داریم در آینده لنزهای زوم متنوع تری بازار را هدف قرار دهد. صرف نظر از اینکه لنزهای بومی گران قیمت سونی را برتر می دانید یا مدل های ثالث سیگما ارزان قیمت را انتخاب می کنید، داشتن گزینه های بیشتر عالی است.

عکاسی لند اسکیپ با لنز سونی

مانت یا آداپتورها

اگر از قبل لنزهای Canon ،Nikon یا ثالث را دارید، می توانید به طور مجزا مانت یا آداپتوری برای دوربین بدون آینه سونی خود خریداری کنید. معایب این امر چیست؟ عموما مانت ها یا آداپتورها به عنوان کند کننده فوکوس اتوماتیک شناخته می شوند، که عنصر اصلی هر لنز است. این موضوع دلیل بر این است که آداپتورها برای عکاسان و فیلمبرداران کمتر جذاب شوند و مانعی برای آنها باشد. همچنین مانت یا آداپتورها پر سر و صدا هستند و باعث می شوند هنگام تغییر دیافراگم و تمرکز، شما را کمی شوکه کنند. سرانجام، آداپتورها گران قیمت هستند و به دلیل اعتبار آن شناخته شده نیستند. به عنوان مثال بهترین آداپتور Canon به Sony E ، 399 دلار است و به خاطر به روز رسانی های سیستم عامل خود در رتبه پنجم قرار دارد. قطعاً شما می توانید با آداپتورها تجربه مثبتی داشته باشید، اما اگر در کنار آنها از لنزهای Eمانت استفاده کنید، سردرد و شوک سراغتان نمی آید.

آب بندی لنزها

لنزها نسبت به بدنه دوربین در معرض خطر کمتری هستند اما همچنان گرد و غبار، رطوبت و همه موارد شبیه به اینها می تواند هنگام عکاسی اتفاق بیفتد و تاثیر منفی روی لنز بگذارد. سونی لنزهای Eمانت خود را به عنوان داشتن آپشن آب بندی تبلیغ نمی کند، اما در برابر سطح خاصی از گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. به طور معمول، هر چه لنز گران تر باشد، کیفیت ساخت آن نیز بالاتر خواهد بود. این لنزها غالباً در برابر آب و هوا مقاوم تر هستند؛ به ویژه لنزهای زایس که در برابر موانع بیرونی تحمل بیشتری دارند.

برای کسانی که به دنبال اطمینان بیشتری هستند، توصیه می کنیم دوربین را با یک پوشش محافظتی به دست بگیرند. همچنین باید از عوض کردن لنزها در هوای بسیار سرد جلوگیری کنید، زیرا ممکن است از قسمت مهر و موم یا نقطه آسیب پذیر شکسته شوند و آن قسمت در حین عکاسی در معرض دید قرار گیرد. اگر لنز شما رطوبت زیادی به خود جذب می کند یا در باران خیس می شود، آن را درون یک کیسه پلاستیکی گذاشته و آن را با چند بسته ژل سیلیکا (کیسه ژل های کوچکی که رطوبت و خیسی را جذب می کنند) پر کنید. این ژل ها به مکیدن رطوبت لنزهای E مانت کمک کرده و آن را مانند روز اولش تبدیل می کنند. در بدترین حالت، همیشه می توانید با پشتیبانی سونی تماس بگیرید و آنها تمام تلاش خود را برای ترمیم لنزهای Eمانت انجام می دهند. با همه این موارد، این کلیشه قدیمی را در خاطر داشته باشید که "ابزارها جواهرات نیستند". شما نمی توانید از عکس هایی که نمی گیرید لذت ببرید.

کوه نوردی عکاسی شده با لنز های سونی

لنزهای سونی Eمانت در دوربین های APS-C

سونی از دو مدل نصب لنز تشکیل شده است: E فول فریم و E APS-C. خبر خوب این است که لنزهای Eمانت با دوربین های APS-C سازگاری دارند. لنزهای فول فریم در مقایسه با همتایان خود یعنی کراپ-سنسور گران و سنگین تر هستند، اما شما می توانید لنزهایی را برای دوربین سونی آلفا سون آر4 - a7R IV خود خریداری کنید و در صورت نیاز از آنها در a6600 استفاده کنید. کیفیت تصویر آنها نیز مانند لنزهای فول فریم بسیار عالی خواهد بود که این لنزها سود آور واقعی هستند. به طور حتم معادل فاصله کانونی را در نظر داشته باشید: لنزهای Eمانت یک و نیم برابر از دوربین APS-C طولانی تر خواهند بود.

از جنبه ای دیگر، لنزهای سونیE-mount   APS-C   با دوربین های فول فریم سونی سازگار نیستند. تعداد لنزهای E-Mount سالانه در حال رشد هستند، اما هیچکدام روی دوربین فول فریم سونی شما نصب نمی شوند.

برای اجاره انواع لنز سونی و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری از کارشناسان ما در سیماسبز مشاوره رایگان بگیرید.

حداکثر دیافراگم

گذشته از فاصله کانونی، دیافراگم یکی از مهمترین آپشنی است که هنگام انتخاب لنزهای Eمانت باید در نظر بگیرید. به طور خلاصه، دیافراگم اندازه لنزهایی است که از طریق آن نور عبور می کند و روی همه چیز از جمله کیفیت تصویر، بوکه، عمق میدان و شارپ بودن آن تاثیر می گذارد. دیافراگم در f-stop اندازه گیری می شود و هر چه f-stop پایین تر باشد (f / 2.8  ، f / 1.8 و غیره )، دهانه بزرگتر است و نور بیشتری ورود می کند. شما می توانید مقیاس f-stop کامل را در اینجا مشاهده کنید، اما تعداد کمتری از لنزهای مطلوب و گران قیمت این شرایط را ایجاد می کنند.

کلام آخر

در این مطلب در مورد لنزهای Eمانت صحبت کردیم و نکات مهم و مقایسه های این لنزها را ارائه کردیم. حال می دانید تفاوت این لنزها با دیگر لنزهای زایس و سونی چیست و چه کارکردی دارند. این اطلاعات مفید که از switchback travel گردآوری شده، در جهت افزایش آگاهی شما برای خرید لنز است. هر چه قبل از خرید لنزهای Eمانت اطلاعات بیشتری در مورد لنز داشته باشید، راحت تر و با اطمینان بیشتری می توانید یکی از آنها را تهیه کنید و همیشه در کیف دوربین خود داشته باشید.

  ثبت کسب و کار