در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معرفی معروف ترین لنزهای مانت E سونی

دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره معرفی معروف ترین لنزهای مانت E سونی

همانطور که در مقالات قبلی لنز مانت E سونی گفتیم، این لنزها در مدل های مختلف و برای کارکردهای متنوع در بازار موجود هستند. این لنزها از جدیدترین لنزهای شرکت سونی است که با قابلیت های منحصر به فردی که دارند، عکاسان مبتدی تا حرفه ای را راضی کرده و موجب شده عکس های ناب و شارپ بگیرند. برخی از این لنزها برای عکاسان تازه کار و برخی دیگر مانند تله لنزها برای عکاسان پیشرفته و صنعتی مناسب است. بسیار مهم است که کدام لنز را برای حوزه عکسای خود انتخاب می کنید. در ادامه این مطلب و آخرین مقاله که از switch back travel گردآوری کرده ایم به معرفی معروف ترین لنزهای سونی Eمانت می پردازیم تا خریدی هوشمندانه داشته باشید.

ادامه معروف ترین لنزهای سونی مانت E سونی

13. لنز سونی 400-100 میلیمتر جی مستر f / 4.5-5.6

دسته: تله فوتو

وزن: 49 اونس.

نقطه قوت: فوق العاده ترین لنز تله فوتو سونی FE و سازگار با قابلیت های سونی a9 و آلفا7 آر4 - a7R IV

نقطه ضعف: برخی از افراد ممکن است برای عکاسی بهتر teleconverter را اضافه کنند.

سونی دوربین سریع a9 را وارد بازار کرد اما برای مطابقت بیشتر آن و عکاسی بهتر لنزهای تله فوتو را برای این دوربین ارائه داد. در همین راستا  لنز سونی 400-100 میلیمتر جی مستر f / 4.5-5.6 وارد شد، که یکی دیگر از لنزهای پریمیوم در ترکیب جی مستر G Master Heralded سونی است. برای عکاسان حرفه ای ورزشی و اکشن، این لنز زوم مناسبی دارد و لنز دوربین بدون آینه یا همان لنز میرورلس است. عملکرد این لنز در مسابقات های بزرگ مثل Super Bowl یا بازی های المپیک کاملا متفاوت است و به نوع مسابقه بستگی دارد.

به طور چشمگیری، مدل سونی 400-100 میلیمتر جی مستر f / 4.5-5 به سختی به اندازه مدل 200-70 میلیمتر f/2.8 است. برای کسانی که نیاز به دسترسی بیشتری دارند، سونی دو teleconverter به نام های 1.4x و 2.0x را پیشنهاد می دهد، که هر دو A9 و آلفا7 آر4  - a7R IV با این لنز سازگار هستند. علاوه بر این، اخیراً سونی مدل لنز 600-200 میلیمتر f/5.6-6.3 را به همراه 400 میلی متر f/2.8 و لنز سونی 600میلیمتر f/4 ارائه داد. اگر در گذشته لنزهای تله فوتو Eمانت سونی ضعیف بودند، اکنون دیگر به این صورت نیست.

لنز سونی جی مستر 400-100

14. لنز سیگما آرت 85 میلیمتر f / 1.4 

دسته: پرتره

وزن: 39.9 اونس.

نقطه قوت: واضح تر از مدل سونی جی مستر 85میلیمتر f/1.4 و قیمت پایین تر

نقطه ضعف: به طور باورنکردنی سنگین

لنزهای آرت سیگما با مونتاژهای مانت E سونی سرانجام به بازار ورود کردند و نتایج آن قوی بوده است. یکی از لنزهای مانت E سونی مورد علاقه ما مدل 85 میلی متر f/1.4 است که فوق العاده شارپ است، بوکه زیبایی ایجاد می کند و از نظر کیفیت تصویر با سونی جی مستر f/1.4 GM رقابت می کند. وقتی حرف از قیمت پیش می آید، عکاسان حرفه ای پرتره باید علاقه بیشتری به آن نشان دهند.

وزن این مدل سیگما آرت 85 میلیمتر f / 1.4 تقریبا بزرگترین نقطه ضعف آن است. در بین لنزهای مانت E سونی این مدل با وزن 39.9 اونس، 10 اونس سنگین تر از مدل سونی جی مستر 85میلیمتر f/1.4 است؛ که حمل آن را سخت می کند و ممکن است برای کسانی که به دنبال جای دادن لنز سبک در کیف دوربین هستند غیرقابل معامله باشد. علاوه بر این، سیگما کاملاً مطابق با استاندارد آب و هوایی (جلوگیری از ورود گرد و خاک و رطوبت به داخل لنز) نیست، اگرچه دارای یک سطح تصفیه سطحی و آب بندی لاستیکی در محل اتصال است. در نتیجه اعتماد به نفس کمتری را به عکاسانی که در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند، القا می کند.

لنز زیگما آرت 85میلیمتری Eمانت

15. لنز زایس لوکسیا 21 میلی متر f / 2.8

دسته: لنز واید

وزن: 13.9 اونس

نقطه قوت: کاملاً شارپ و واضح تا گوشه و کنار

نقطه ضعف: فوکوس دستی برای همه نخواهد بود

اگر قصد دارید اولین لنز واید خود را از لنزهای سونی FE بدون آینه تهیه کنید، زایس انتخاب عالی است. از نظر گزینه ها، بزرگترین نقطه تمایز بین سری Loxia و Batis این است که حالت اولیه آنها تنها با فوکوس دستی ممکن است. شاید این لنز برای بعضی از عکاسان قابل قبول نباشد، اما کسانی که فوکوس دستی را امتحان کرده اند و اغلب این آپشن را نسبتاً آسان، دقیق و سرگرم کننده می دانند، گزینه خوبی است.

تا جایی که کیفیت تصویر به خوبی پیش برود، مدل Zeiss Loxia 21mm ناامید کننده نخواهد بود. این لنز در بین لنزهای سونی FE به طور مسخره ای تا گوشه و کنار شارپ است، کاملاً با سرعت f/2.8 منطبق بوده و مانند لنزهای حرفه ای واقعی ساخته شده است. تصمیم سختی است که بین این مدل لنز سونی و باتیس 18 میلی متری، که دارای فوکوس خودکار و دید فاصله کانونی گسترده تری است یکی را انتخاب کنیم؛ اما کیفیت تصویری که اراده می دهند کاملا مشابه است. تصور ما این است که انتخاب هر دو مدل صحیح است و برای کسانی که متخصص عکاسی واید هستند، گزینش Zeiss Prime عمل درستی است.

لنز زایس 21 میلیمتری

16. لنز سونی 300-70 میلیمتر f / 4.5 - 5.6

دسته: تله فوتو

وزن: 30.1 اونس

نقطه قوت: گزینه تله فوتو نسبتاً ارزان در بین لنزهای مانت E سونی

نقطه ضعف: در قسمت لبه ها عملکرد کم نور و نرمی دارد

قبل از اینکه سونی 400-100 میلی متری به بازار بیاید، در بین لنزهای مانت E سونی مدل 300-70میلیمتر f / 4.5-5.6 تنها راه عکاسی در فاصله بیش از 200 میلی متری بود. اما با گذشت زمان و با تولید سونی 600-200میلیمتر f/5.6-6.3 ، گزینه های بیشتری از سونی FE در اختیار مردم قرار گرفت. با خبر خوب شروع میکنیم: این ارزان ترین لنز تله فوتو سونی است و 200 دلار کمتر از مدل لنز 200-70میلیمتر f/4 می باشد. در این لنز ما چند منظوره بودن آن را دوست داریم و این یک راه خوب برای اضافه کردن تطبیق پذیری در انتهای تله بدون شکستن بانک است.

متاسفانه کیفیت تصویر این لنز نسبت به لنزهای سونی جی مستر FE، ناامید کننده است. به این دلیل که در قسمت وسط شارپ بوده اما در لبه ها نرم تر می شود و با نور کم و la;g حداکثر دیافراگم f/4.5-5.6 دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این، در دوربین های فول فریم جدید سونی مانند آلفا7 آر4 - a7R IV، در وضوح سنسور تصویر مشکل خواهید داشت. به طور کلی، ما لنز سونی 300-70 میلی متر را بهترین انتخاب برای دوربین های APS-C می پسندیم (معادل فاصله کانونی آن 450-105 میلی متر است). اما برای فول فریم این لنز انتخاب خوبی نخواهد بود..

لنز سونی 300-70 سونی جی مستر

17. لنز سونی 24-12 f / 4

دسته: واید

وزن: 19.9 اونس.

نقطه قوت: یک لنز واید فوق العاده برای دوربین های فول فریم

نقطه ضعف: با فیلترهای پیچی سازگاری ندارد

در میان لنزهای سونی FE ، تولید مدل 35-16میلیمتر جی مستر f/208 یک خبر خوب از شرکت سونی بود، اما آنها مدل 24-12میلیمتر f/4 را با آن ادغام کردند. اول از همه ما تلاش سونی را دوست داریم. ما به شخصه دریافتیم که کیفیت مدل 35-16میلیمتر به قدری خوب است که برای انواع عکاسی قابل استفاده است. اما خوب این لنز برای متقاضیان واید بیشتر مناسب است. اگرچه لنز جی مستر GM نیست، 24-12 میلیمتر  تقریبا همه چیز را به خوبی انجام می دهد که شامل وضوح و شفافیت عکس ها، افت بسیار جزئی در گوشه و کنار و دارای وزن 19.9 اونسی است. متخصصانی با زاویه دید عریض که عاشق آزمون و خطا محدودیت ها در عکاسی هستند، این لنز شما می باشد.

معایب سونی 24-12 میلیمتر f/4 چیست؟

اولین مورد، تطبیق پذیری است. در صورتی که قصد استفاده مکرر از آن را دارید، فقط ارزش تقریبی 1700 دلار را دارد. دوم، عملکرد کم نور و بوکه آن از مدل 35-16 میلیمتری جی مستر ضعیف تر است. سرانجام، لنزها به دلیل لامپ شکل بودن، فیلترهای پیچی را نمی گیرند. گذشته از این موارد، فوق العاده واید است که تعادل 70-24 میلیمتر f/2.8 را از نظر فاصله کانونی به خوبی تعریف می کند.

 

لنز سونی جی مستر 70-24

 

18. لنز سونی 70-24 f / 4

دسته: سفر/پرتره

وزن: 15.2 اونس.

نقطه قوت: تطبیق پذیری در یک قیمت مناسب

نقطه ضعف: تحریف و نرمی لنز

قبل از تولید مدل لنز 70-24میلیمتر جی مستر f/2.8 ، مدل f/4 گزینه اصلی لنزهای سونی e در این فاصله کانونی بود. اما آنطور که باید و شاید از نظر کیفیت تصویر محبوب نیست. اعوجاج آن بسیار سنگین است، نرمی نیز در گوشه های لنز وجود دارد و وجود تثبیت کننده تصویر OSS تا حد زیادی غیر ضروری است. به هیچ وجه لنز بدی نیست و با دوربین های قدیمی آلفا بسیار مطابقت دارد، اما ترجیح ما این است که f/2.8 یا سریعتر از آن را انتخاب کنید.

دلیل اصلی انتخاب سونی 70-24 میلیمتر f/4 در میان لنزهای سونی FE قیمت آن است. با قیمتی در حدود 800 دلار، می توانید آن را روی هر دوربین فول فریم آلفا نصب کنید و از آن به عنوان تنها لنز خود استفاده کنید. علاوه بر این، وزن 15.2 اونسی آن برای سوار کردن روی لنزهای زوم قابل قبول کرده که کمتر از نصف مدل جی مستر f/2.8 است. در کل، با این لنز فاصله کانونی 70-24 میلی متر را بدست می آورید، که این امر موجب تبدیل شدن به اسب بخار لنزهای سونی می شود. اما فراموش نکنید اپتیک های متوسط در این لنز تاخیر ایجاد می کنند.

لنز سونی زایس 70-24میلیمتر-اف4

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد چند مورد از آخرین لنزهای سونی FE صحبت کردیم و اطلاعاتی از بهترین لنزهای سونی ارائه دادیم. این لنزها هر کدام برای شرایط متنوع طراحی شده و شما باید بر اساس حرفه ای دارید آنها را انتخاب کنید. البته برای کسانی که قصد دارند عکاسی را به تازگی شروع کنند و به دنبال لنزهای مادام العمر هستند انتخاب منحصر به فردی است. لنزهای سونی FE با دقت نظر بالایی به همراه شرکت زایس ساخته شده که خرید آن مقرون به صرفه و ارزشمند خواهد بود.

شما می توانید در زمینه اجاره دوربین های سونی و اجاره لنز های سونی با شرکت سیماسبز در ارتباط باشید.

همچنین لنزهایی که در این مقاله مشاهده نکردید در مقاله ((انواع لنزهای مانت E سونی را بشناسید)) مطالعه کنید 

  ثبت کسب و کار