در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

8 استراتژی مهم برای ورود به بازارهای خارجی

جمعه ۱۵ فروردین ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره 8 استراتژی مهم برای ورود به بازارهای خارجی

8 استراتژی مهم برای ورود به بازارهای خارجی

ورود به بازارهای خارجی یا همان گلوبال مارکتینگ علاوه بر اینکه هیجان انگیز و پرسود است می تواند در حین حال استرس آور نیز باشد. به ویژه برای کسانی که باید مقررات و قوانین بازار خارجی را رعایت کرده و از این مسیر سخت عبور کنند. در اینجا 8 استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها برای استقرار کسب و کار خود در کشور جدید استفاده کنید. به لیست زیر نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک برای تجارت شما مناسب ترین است.

بهترین مسیرهای ورود به بازارهای خارجی

1. فرنچایز کردن برند

در مرحله فرنچایز کردن، بر فرض مثال یک رستوران در کشوری دیگر بنا می کنید و نامی برای آن انتخاب می کنید. به صاحبان مشاغل یا شرکای خود اجازه می دهید شعبه هایی از رستوران شما را  در مناطق مختلف شهر باز کنند

فرنچایز به شما مبلغ مشخصی و گاهی سودی به شما می دهد، که می توانید مقداری از آن را پیش خود حفظ کنید. نکته خوب در مورد حق رای یا فرنچایز این است که این یکی از راه های آسان برای ورود به بازار خارجی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از الگوی تجاری موفق خود استفاده کنید. یک فرانشیز را در بازار هدف خود پیدا کنید، با الگو برداری از او راه را ادامه دهید.

به یاد داشته باشید فرنچایز فقط برای برخی از شغل ها پاسخگو است و اگر شغل شما برای این حوزه مناسب نباشد، با شکست و ریسک بزرگی روبرو خواهید شد.


2. صادرات مستقیم به بازارهای بین المللی

صادرات مستقیم رایج ترین نوع ورود به مارکت بین المللی موجود در این لیست است. این بسیار ساده است؛ به گونه ای که شما مستقیماً به بازاری می رسید که می خواهید وارد آن شوید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به ژاپن بفروشید، محصول خود را وارد فروشگاه های مناسب ژاپنی می کنید.

در این مورد افراد معتبر که انتخاب کرده اید نقش صادرکننده غیر مستقیم را دارند و نماینده و توزیع کننده محصولات شما هستند. این افراد شعبه بین شما و فروشگاه ها خواهند بود. البته، شما باید از تدارکات، حمل و نقل و سایر موارد مارکت بین المللی استفاده کنید. برای مثال حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل هوایی گزینه های خوبی برای رساندن محصولات به دست توزیع کننده بوده و ورود به بازارهای خارجی به خوبی پیش می رود.
 

3. مشارکت کردن با افراد خارجی

برای ورود به مارکت بین المللی گاهی لازم است در کشور مقصد یک شریک معتبر و قابل اعتماد داشته باشید. این روش به شما کمک می کند کمتر به آن کشور سفر کنید و در اصل کارها را به او بسپارید. یا شاید هم قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید اما باز هم داشتن یک بازاریاب یا شریک در این مسیر کمک زیادی به شما خواهد کرد.

جالب است بدانید به وسیله یک بازاریاب بین المللی مورد اعتماد می توانید خیلی راحت به بازارهای جدید ورود کنید و محصولات خود را بیشتر بفروشید. یکی از مهمترین دلایل داشتن شریک بین المللی یا بازاریاب مقیم کشور مقصد این است که آنها با نیازها و مشکلات شهروندان آشنا هستند و چون مدت ها در آن کشور زندگی کرده اند بازار هدف را می شناسند.


4. سرمایه گذاری مشترک با بین الملل

سرمایه گذاری مشترک یا به انگلیسی JV به مشارکت بین دو شرکت یا چند فرد گفته می شود. آنها با یکدیگر پیوند می خورند و در نوعی پروژه تجاری سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری آنها تقریباً همیشه برابر با 50/50 است، و سود بر این اساس تقسیم می شود. معمولا، این دو شرکت از یکدیگر جدا می شوند اما برای تلاش و موفقیت در یک سرمایه گذاری خاص همکاری می کنند. این روش از ورود به مارکت بین المللی زمانی جواب می دهد که اعتماد و پشتکار وجود داشته باشد و تمام اعضا دارای همبستگی باشند.


5. خرید یک شرکت خارجی

خرید یک شرکت در یک کشور خارجی ساده ترین راه برای ورود به بازارهای خارجی است. در مرحله اول شما بلافاصله سهم بازار را مطالبه می کنید. و صاحب یک پایگاه مشتری و برند می شوید. حتی اگر دولت، مقررات مربوط به صنعت را برای تازه واردان وضع کرده باشد، می توانید با سهولت نسبی آنها را دور بزنید.

خبر خوب این است که در مورد پروانه صدور مجوز و موارد دیگر، دولت همچنان در بیشتر موارد با شما بعنوان یک شرکت محلی رفتار خواهد کرد. فقط نقطه ضعف این استراتژی، هزینه بر و گران بودن است. خرید یک شرکت داخلی بسیار گران است و هر کسی از پس آن بر نمی آید. به خصوص اگر شغلی که می خواهید بخرید رونق داشته باشد.
 

6. راه حل های Turnkey

این نوع تجارت در اصل مربوط به ساخت و ساز و مهندسی می شود. اگر در این زمینه تخصص دارید و به ورود به گلوبال مارکتینگ فکر می کنید گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در اصل به گونه ای است که شما تجارت را از صفر تا 100 میسازید و تحویل خریدار می دهید. البته برای دریافت مجوز و راه اندازی این کار باید دولت در ارتباط باشید و قوانین و مقررات ورود به بازارهای خارجی را رعایت کنید.
 

7. پیگی بک برای ورود به گلوبال مارکتینگ

فروش محصولات به بازارهای بین المللی یکی دیگر از استراتژی های ورود به بازارهای خارجی و بین المللی است. برای مثال محصولی دارید و مدت هاست به شرکت های داخلی فروخته اید. همچنین جواب مثبتی گرفته اید و محصول شما اکنون آماده ورود به شرکت های داخلی-خارجی است. در این مسیر اگر شرکت های داخلی دارای اعتبار بین المللی هستند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها زنگ بزنید و سوال زیر را بپرسید.

"سلام ، آیا می توانید محصولات من را به آژانس های بین المللی خود برسانید؟"

لازم به تذکر است که گت و گو و نحوه مذاکره شما در این استراتژی بسیار مهم است و هر چقدر در مذاکره ماهر باشید، برنده این بازی خواهید بود.
 

8. صدور مجوز برای صادرات در بازارهای خارجی

صدور مجوز تا حدودی شبیه به piggybacking است. به جز اینکه به جای صحبت با شرکت های داخلی، با شرکت های خارجی صحبت می کنید و از آنها می خواهید که موقتاً محصول را در اختیار داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر ویجت بسیار خوبی دارید که با موجودی یک شرکت در بازار جدید خود کاملاً مطابقت دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آن شرکت تماس بگیرید و از آنها سوال کنید. ما صدور مجوز را یکی از ساده ترین راه های شروع کار می دانیم، اما به طور کلی در مسئله ورود به مارکت بین المللی یک فرآیند آسان نیست. شما ابتدا باید این شرکت را متقاعد کنید که محصول شما برای آنها مناسب است. سپس، باید آنها را متقاعد کنید که فروش خوبی خواهد داشت. بعد، شما باید با دولت ها و وكلاء برخورد کنید تا از همه جوانب قانونی "فروش" پروانه استفاده کنید.
 

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با 8 استراتژی ورود به گلوبال مارکتینگ آشنا کردیم. اگر می خواهید محصول خود را به کشورهای خارجی بفروشید، باید از فروش و مفید بودن آن در کشور مقصد مطمئن باشید. هیچ کشوری محصولی که به درد شهروندان نمی خورد و باعث رشد کشور نمی شود را قبول نمی کند. در نتیجه نخست این مسئله را در ذهن داشته باشید و بعد برای ورود به بازارهای خارجی تلاش کنید.

  ثبت کسب و کار