در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

صفر تا صد بازار واردات و صادرات مواد غذایی

دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره صفر تا صد بازار واردات و صادرات مواد غذایی

واردات و صادرات مواد غذایی به صورت تازه، خشک و یا فرآوری شده در حوزه محصولات کشاورزی، محصولات دریایی و مواد خوراکی دیگر در بازارهای داخلی و خارجی انجام می شود. مواد غذایی صادراتی ایران رونق بسیاری در کشورهای همجوار دارد.

بازار صادرات مواد غذایی ایرانی

امروزه صادرات مواد غذایی در ایران بخش چشمگیری از صادرات غیر نفتی را در کشور تشکیل می دهد و طی سال های اخیر توانسته با رونق خوبی روبرو شود.

در واقع می توان گفت صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی فراوری شده نزدیک به 15 درصد سهم  عرضه در بازارهای خارجی را به خود اختصاص می دهد و در این زمینه می توان امیدوار بود.

چرا که محصولات غذایی ایرانی علاوه بر مرغوبیت و کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند و به همین دلیل در بازارهای خارجی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

برای تهیه محصولات غذایی و کشاورزی از تولید کننده دست اول اینجا کلیک کنید

مواد غذایی صادراتی ایران کدامند؟

در مقاله قبلی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و بازار آن هر آنچه لازم بود گفیتم. اما در این بخش اگر بخواهیم مهم ترین محصولات غذایی صادراتی را نام ببریم. می توانیم به

- صادرات رب گوجه فرنگی
- صادرات کنسرویجات
- صادرات شیر و فرآورده های آن
- صادرات آبمیوه و کمپوت
- صادرات نوشابه و ماء الشعیر
- صادرات ترشیجات و شیرینی جات
- صادرات ماکارونی و پاستا
- صادرات عسل و محصولات ارگانیک
- صادرات آرد گندم و غلات
- صادرات مخمر غذایی
- صادرات کیک و کلوچه
صادرات آجیل و خشکبار

و بسیاری محصولات دیگر اشاره نمود. در این میان تاجران ایرانی هر یک از این محصولات را با توجه به استانداردهای مورد نظر کشورهای مصرف کننده تولید و صادر می کنند.

صادرات مواد غذایی ایرانی به چه کشورهایی انجام می شود؟

از جمله مهم ترین کشورهایی که صادرات مواد غذایی در بازارهای آن صورت می گیرد می تون به عراق و افغانستان اشاره نمود هر چند که

  • صادرات به روسیه
  • صادرات به امارات
  • صادرات به پاکستان
  • صادرات به ترکیه
  • صادرات به کویت
  • صادرات به عمان

و دیگر کشورهای واردکننده مواد غذایی از جله ویتنام، آلمان، ترکمنستان و... نیز صورت می گیرد و تاجران می توانند انواع محصولات غذایی و خوراکی را در این کشورها به فروش برسانند.

بهترین مواد غذایی و محصولات کشاورزی را با قیمت مناسب از ما بخواهید

صادرات محصولات غذایی به عراق

یکی از کشورهایی که به عنوان بهترین بازار صادرات مواد غذایی در میان تاجران ایرانی شناخته شده است، بازار عراق است. در این میان علاوه بر انواع مواد غذایی، می توانید برای

- صادرات دانه های روغنی به عراق
- صادرات روغن کنجد به عراق
- صادرات رب گوجه به عراق

و همچنین صادرات حلوا شکری به عراق اقدام کنید چرا که این محصولات بیشترین تقاضا را برای واردات مواد غذایی در کشور عراق دارد.

صادرات محصولات غذایی به روسیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که روسیه دارد، امروزه این کشور نیز جزو خریداران مواد غذایی صادراتی ایران هستند. اما لازم است بدانید بیشترین محصولاتی که برای صادرات مواد غذایی به روسیه شامل

- صادرات سبزیجات خشک
- صادرات کرفس
- صادرات پسته
- صادرات کشمش
و دیگر مواد غذایی از جمله انواع فلفل می باشد.

واردات مواد غذایی به ایران

هر چند که ایران پتانسیل خوبی برای صادرات مواد غذایی دارد اما نمی توان از واردات محصولات غذایی نیز چشم پوشی کرد به طوری که هر ساله میزان قابل توجهی از انواع مواد غذایی از کشورهای

  • امارات
  • هند
  • هلند
  • سوئیس
  • انگلیس

و همچنین روسیه، سنگاپور، ترکیه، آلمان، برزیل و همچنین پاکستان به ایران وارد می شود. در این میان امارات بیشترین سهم واردات مواد غذایی را به کشور ایران دارد.

کلام آخر

هر چند که امروزه صادرات مواد غذایی با پیشرفت های چشمگیری روبرو شده است، اما باید تدابیر مهمی را در نظر گرفت. در این میان بازاریابی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با روش های صحیح و اصولی در این راستا قدم بگذارید. امروزه روش های بسیاری برای بازاریابی محصولات غذایی وجود دارد که بازاریابی اینترنتی در وبسایت https://ilikebazaar.com/ از بهترین و موثرترین روش ها می باشد. 

  ثبت کسب و کار