در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بازار واردات و صادرات قطعات خودرو

یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره بازار واردات و صادرات قطعات خودرو

صنعت خودروسازی در ایران به عنوان بزرگترین بازار تولیدات داخلی به شمار می آید. بنابراین به علت حضور خودرهای خارجی در ایران و همچنین استفاده از تکنولوژی مدرن در خط تولید بسیاری از خودروهای داخلی، تعدادی از فعالان در این حوزه نیازمند به قطعات خودرو وارداتی هستند. پس در مجموع باید این چنین بیان کرد که واردات و صادرات قطعات خودرو همانند سایر اقلام می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد با این تفاوت که رقابت در این حوزه  بسیار فشرده تر است.

آشنایی با بازار واردات و صادرات قطعات خودرو

میزان واردات قطعات خودرو به ایران

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که با وجود  تلاش های فراوان جهت داخلی سازی قطعات خودرو چرا باز هم ایران به واردات قطعات خودرو نیازمند است؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از خودروهای داخلی مانند پژو 405 و حتی پراید از نظر تیراژ به داخلی سازی بالایی احتیاج دارند که تنها با واردات قطعات خودرو چنین نیازی برطرف خواهد شد. البته بالا رفتن میزان واردات قطعات خودرو می تواند به دو دلیل عمده باشد:

1_ سرمایه گذاری نکردن قطعه سازان در این حوزه و تمایل داشتن به واردات جهت توسعه تولیدات خود

2_ تاپ بودن برخی از قطعات خودرو در جهان که نمی توانند نمونه های مشابه ای داشته باشند.

از این رو، ایران جزو وارد کنندگان قطعات خودرو به حساب می آید که البته تمام این واردات خصوصا واردات قطعات چینی به قطعه سازان اختصاص ندارد، بلکه بخش مهمی از واردات قطعات خودرو به شکل لوازمات یدکی به وسیله مونتاژکاران به ایران وارد شده اند.

چه کشورهایی قطعات خودرو به ایران صادر می کنند؟

امروزه کشورهای آلمان، ژاپن، کره جنوبی، ایالت متحده و چین جزو بزرگترین صادر کنندگان قطعات خودرو در جهان هستند که در این میان چین، آلمان و فرانسه و البته برخی کشورهای منطقه ای مانند  ترکیه قطعه های بیشماری را به کشور ایران صادر می کنند. لازم است بدانید، در لیست واردات قطعات خودرو به ایران نام کشورهای دیگری مانند ژاپن، کره جنوبی، هند، روسیه و همچنین امارات، ایتالیا و تایوان دیده می شود که در این میان، بیشترین صادرات قطعات خودرو از آن چین بوده است.

میزان صادرات قطعات خودرو از ایران

امروزه تولید کنندگان قطعات صادراتی خودروهای ایرانی در کنار برخی همسایگان خود مانند کشور ترکیه در زمینه صادرات قطعات خودرو آمار درخشانی را کسب کرده اند؛ در این میان باز هم ایران سهم کمی از صادرات قطعات خودرو به ترکیه را از آن خود کرده است. اما تولید کنندگان قطعات خودرو در ایران توانسته اند در حوزه صادرات، کشورهای عراق، ایتالیا و همچنین افغانستان را به عنوان سه بازار هدف خود قرار دهند که در این میان صادرات قطعات خودرو به عراق اصلی ترین مقصد بشمار می رود. البته علاوه بر این کشورها حدود ۳۰ کشور دیگر وارد کننده قطعات خودروی ایرانی نیز هستند که از بین آنها می توان به کشورهای فرانسه، سوریه، ترکیه و حتی روسیه، مصر و عربستان سعودی اشاره کرد.

بازار قطعات یدکی خودرو در ایران

یکی از تجارت های پر سود در ایران و حتی بازارهای بین المللی، واردات قطعات یدکی خودرو می باشد. این گونه شرکت ها بیشتر مشتریان خود را تولید کنندگان قطعات خودرو و البته شرکت های خودرو سازی قرار داده اند. از طرفی دیگر به دلایل مختلف تعدادی از افراد به سمت خرید ماشین های  خارجی کشیده شده اند، به همین دلیل با وارد کردن قطعات یدکی می توان کاستی های صنعت خودرو را در بازارهای داخلی کاهش داد. البته این امکان هم وجود دارد تا با وارد کردن قطعات خام، آنها را مونتاژ کرده و به آسانی عرضه نمود.

در نهایت می توان گفت حوزه واردات و صادرات قطعات خودرو می تواند با همت و تلاش شما یک حوزه بسیار سودآور باشد و در صورتی که تولید و تامین قطعات خودرو با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی صورت بگیرد؛ قطعا شما نیز می توانید یکی از پیشتازان این کسب و کار شده و در بازارهای خارجی بسیاری حضوری پررنگ داشته باشید.

  ثبت کسب و کار