در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

چگونه کاشت میوه گیلاس را انجام دهیم

دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره چگونه کاشت میوه گیلاس را انجام دهیم

گیلاس یکی دیگر از میوه های لذیذ تابستانی است که مشتریان زیادی دارد. اگر می خواهید در ماه تابستان به سوددهی برسید، بهتر است این دسته میوه ها را بکارید و در تابستان به فروش برسانید. در این مقاله می خواهیم در مورد کاشت میوه گیلاس صحبت کنیم و با ما همراه باشید.

کاشت میوه گیلاس در مزرعه

1. محیط مناسب برای کاشت درخت گیلاس

گیلاس میوه ای است که به راحتی در مناطق سردسیر و کوهستانی رشد می کند. به یاد داشته باشید شرایط کاشت این میوه در هر جای دنیا و هر مناطقی امکان پذیر نیست. در نتیجه آب و هوا را در مرحله اول قرار دهید. گیلاس به این دلیل با سرما سازگار است، زیرا کمتر دچار آسیب می شود و ترک خوردگی و تاولک در آن کمتر رخ می دهد.

2. خاک کاشت میوه گیلاس

برای کاشت میوه گیلاس باید خاک آن را کاملا زهکشی کنید. خاک زهکشی شده کمک می کند میوه به راحتی از خاک تغذیه کند. در واقع خاک زهکشی، سبک و نرم است و آب را نیز به آسانی به دورن ریشه ها می رساند. پس زهکشی خاک را در مرحله دوم قرار دهید و تا وقتی مطمئن نشدید خاک و مواد آلی با هم ترکیب نشده اند، نهال را نکارید.

3. فاصله بین نهال های درخت گیلاس

نهال گیلاس نسبتا بزرگ هستند و به فضای مناسب برای رشد احتیاج دارند. بهترین فاصله برای کاشت گیلاس این است که آنها را در فاصله 4 متری از یکدیگر قرار دهید. اگر اندازه درخت معمولی است، باید بین هر درخت 2 برابر فاصله دهید. فقط به یاد داشته باشید، وقتی نهال را می کارید اندازه عمق خاک به همان اندازه ریشه باشد.

4. آفت و موارد جلوگیری از رشد میوه گیلاس

مگس میوه و پرندگان دو مورد از آفت هایی هستند که رشد میوه گیلاس را متوقف می کنند. پرندگان خیلی تمایل دارند از این میوه تغذیه کنند. در نتیجه اکثر مواقع موجب تخریب درخت می شوند. بهترین راهکار این است که دور آن حصار بکشید یا اگر گلخانه مجهز دارید، گیلاس را در گلخانه پرورش دهید. برای از بین بردن مگس میوه نیز بهترین راهکار این است که از آفت کش ها استفاده کنید.

5. آبیاری درخت گیلاس

بارندگی در فصل زمستان و پاییز برای کاشت میوه گیلاس بسیار مناسب است. اما باران های تند باعث از بین رفتن و افتادن میوه می شود. بهترین راه این است که هفته ای 2 تا 3 بار به طور عمیق به درخت آب بدهید. اگر درخت بالغ بود نیازی نیست زیاد به آن آب بدهید و هفته ای یکبار کافی خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله با کاشت میوه گیلاس آشنا شدید. این میوه مورد علاقه ایرانیان بوده و در تابستان در خانه و بسیاری از مراسم های مجلل سرو می شود. همچنین ارزش مادی بالایی داشته و در صنعت کشاورزی می توانید از طریق آن به سود برسید.

  ثبت کسب و کار