در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

کاربرد فناوری نانو برای ساخت انواع مصالح ساختمانی

پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره کاربرد فناوری نانو برای ساخت انواع مصالح ساختمانی

در عصر حاضر با پیشرفت های علمی و استفاده از تکنولوژی های نوین در تولید  متریال هایی  مانند مصالح ساختمانی نانو دیده می شود که عمر سازه ها تا حد چشم گیری افزایش یافته است. در واقع با افزوده شدن ذرات نانو به گونه های مختلفی در مصالح ساختمانی کیفیت و کارایی آنها بالا رفته است.

کاربرد فناوری نانو در مصالح ساختمانی

گسترش جمعیت، محدودیت مصالح ساختمانی و همچنین افزایش ساخت و ساز، نیاز به مصالح ساختمانی نانو در جهت ضد حریق، ضد شوره، آب گریز، ضد اسید و... را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است. بنابراین برای پیشبرد صنعت عمرانی لازم است هر مقوله ای مانند نمای ساختمان، اسکلت ساختمان، زیر ساخت ها، مصالحی دیگری مانند شیشه ها، لوله ها و.... با استفاده از فناوری نانو کیفیت بخشید و کاربری آنها را در کنار بهینه سازی ارتقاء داد.

مهمترین مصالح ساختمانی نانو

در امور ساخت و ساز با کیفیت ترین مصالح ساختمانی در زیر ساخت ها به کار برده می شود. بنابراین با افزودن ذراتی از نانو سیلیس به مخلوط بتن ضمن بالابردن مقاومت این نوع مصالح سعی شده تا از افزودنی های مضر برای محیط زیست جلوگیری به عمل آید.
بنابراین از جمله کاربردهای چنین بتن های مقاومی عبارتند از: زیر ساخت پل های بزرگ و ستون های مقاوم. البته خوب است بدانید مصالح ساختمانی دیگری با استفاده از فناوری نانو تولید شده اند که از جمله این مصالح می توان موارد ذیل را نام برد:

- آجر نما نانو

- سنگ نما نانو

- گچ نانو

- کاهگل نانو

- کاشی نانو

- سرامیک نانو

- شیشه های نانو که خاصیت مات شدن در روز را دارند

- شیشه هایی که انرژی را کنترل می کنند

- شیشه های محافظ در مقابل حریق

باکیفیت ترین مصالح ساختمانی کدامند؟

 ذرات نانو در مصالح ساختمانی به عنوان یک مکمل عمل می کنند. مثلا وجود نانو پودرها در ترکیبات سیمان می تواند مقاومت این مصالح ساختمانی را بالا ببرد و همچنین فرآیند پذیری را در سیمان بهبود ببخشد. این نمونه سیمان ها به منزله یک مصالح ساختمانی نانو تغییراتی را در خواص خود از نظر کنترل هدایت حرارتی، حفاظت الکترومغناطیسی و البته واکنش های کاتالیستی و رنگ ظاهری پیدا می کنند. بنابراین هر مصالحی که در ساختار آن ذراتی از نانو وجود داشته باشد بدون شک با کیفیت ترین مصالح خواهد بود.

اهمیت نانو پوشش ها در مصالح ساختمانی

 با توجه به گرایش زیادی که افراد به طرف هوشمندسازی سازه ها و اجرای قوانین بهینه سازی در مورد مصرف انرژی پیدا کرده اند، انبوه سازان سعی می کنند از مصالحی استفاده کنند که کاربردهای بیشتری نسبت به مصالح ساختمانی ساده از خود نشان می دهند. در این میان انواع کامپوزیت ها، بتن ها و همچنین رویه های نمای ساختمان و سطوح خود پاک شونده از جمله مواردی است که در گروه مصالح ساختمانی نانو قرار گرفته اند. بنابراین جدای از مصالح ساختمانی نانو که به صورت زیر ساخت در بسیاری از مصالح ساختمانی بکار می رود، نانو پوش ها می توانند هماند یک لایه محافظ و مقاوم نیز عمل کنند و خواص منحصر بفردی را به مصالح بدهند. مانند:

- نانو پوش سنگ

- نانو پوش لوله

- نانو پوش آجر

- نانو پوش نمای ساختمان

- و نانو پوش هر نوع مصالح ساختمانی دیگر

سخن آخر

مصالح نانو این شرایط را دارند تا در مقابل تغیرات دمایی، فرسودگی، نفوذ آب، برخورد با سولفات ها، زنگ زدگی و بسیاری آثار مخرب دیگر از مقاومت خوبی برخوردار باشند و امروزه جایگاه مناسبی را در بین دیگر مصالح ساختمانی مدرن یا  سنتی در بازار تولید و فروش انواع مصالح ساختمانی پیدا کنند.

  ثبت کسب و کار