در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آموزش کاشت گیاه چگونه گیاه بکاریم

پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره آموزش کاشت گیاه چگونه گیاه بکاریم

باغبانی یکی از جذاب ترین کارهایی است که بانوان و آقایان می توانند انجام دهند. زیرا بعد از مدتی ثمره کار خود را می بینند و با استفاده از آنها به هر روشی می توانند لذت ببرند. در ادامه این مقاله شما را با اصولی ترین آموزش کاشت گیاه آشنا خواهیم کرد.

آموزش کاشت گیاه و تکنیک های کاشت گیاه

1. گیاهان مناسب را برای خاک خود انتخاب کنید

قبل از خرید هر گیاه، نوع خاک را بررسی کنید. بسیاری از گیاهان از نظر نوع، نسبت به دیگر گیاهان بهتر رشد می کنند. اگر مطمئن نیستید، به گیاهانی که در باغ همسایه شما رشد می کنند، نگاهی بیندازید.

2. به گیاهان فضای کافی بدهید

لزومی ندارد گیاهان را نزدیک به هم بکارید. سعی کنید فضای کافی برای رشد گیاه را در نظر بگیرید. گل خانه شلوغ بیشتر مستعد ابتلا به بیماری و آفت هستند. در نتیجه آنها را با فاصله استاندارد بکارید.

3. با گیاهان ملایم باشید

در آموزش کاشت گیاه باید به شما بگوییم که هرگز با گیاهان با خشونت برخورد نکنید. عی کنید تا می توانید ملایم باشید و آنها را سریع از خاک بیرون نکشید. بهتر است طرف گلدان را به آرامی فشرده و آن را وارونه کنید تا خود گیاه به آرامی از گلدان خارج شود.

4. ریشه ها را خیس کنید

در مورد چهارم آموزش کاشت گیاه باید اضافه کنیم؛ اگر گیاهی جدید کاشته اید و می خواهید به بهترین نحو ثمره بدهد. باید بیشتر به ریشه های آن آب بدهید تا فرصت برای به دست آوردن رطوبت و جذب مواد مغذی خاک را داشته باشد.

5. مراقب علف های هرز باشید

این مهم است که یاد بگیرید علف های هرز بدترین دشمن گیاهان است. به طور مرتب علف های هرز را بررسی کنید و آنها را از ریشه بردارید. اگر دانه هایی وجود دارد که به علف های هرز چسبیده اند، آنها را در قسمت کمپوست قرار ندهید.

6. برچسب بزنید

برای باغبانانی که تازه شروع به کاشتن گیاه کرده اند، تشخیص نوع گیاه سخت است. در نتیجه بهترین روش این است که روی گلدان نام گیاهان را بنویسید. گاهی پیش می آید به گیاهانی که نیاز به آب کمی دارند، آب زیاد می دهید و موجب پژمرده شدن و گندیدگی ریشه آن می شوید.

نتیجه گیری

در آموزش کاشت گیاه با 6 مورد از مهمترین اصول و تکنیک آشنا شده اید. تکنیک های کاشت گیاه به شما کمک می کند، گیاهان و درختان سالم تری پرورش دهید و از آنها استفاده کنید. به خودتان اجازه دهید چیزهای جدید را آزمایش و امتحان کنید. اگر متوجه شدید گیاهی را در جای اشتباه کاشته اید یا به دلیلی رشد گیاه خوب نیست؛ می توانید آن را حرکت دهید. بیشتر گیاهان و درختچه ها، حتی درختان جوان نیز می توانند از بین بروند و دوباره کاشته شوند.

  ثبت کسب و کار