در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

10 اشتباه بازاریابی ایمیلی که نباید انجام بدهید

جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره 10 اشتباه بازاریابی ایمیلی که نباید انجام بدهید

وقتی صحبت از ایجاد کمپین های بازاریابی با کیفیت می شود، بازاریابی ایمیلی یک انتخاب ایده آل به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک است. این شیوه بازاریابی می تواند مخاطب را درگیر کند، شمار خوانندگان را توسعه دهد و بدون تحمیل هزینه­ های گزاف منجر به افزایش فروش شود.

اشتباهات رایج در بازاریابی ایمیلی و نحوه اجتناب از آنها

اگرچه کانال های بازاریابی برای بسیاری از مشاغل کارساز هستند، اما بسیاری از کمپین های ایمیلی با شکست مواجه می شوند. دلایل مختلفی اعم از محتوای خسته کننده و استراتژی نامناسب همگی باعث می شوند تا مشاغل کوچک، کمپین های بازاریابی ایمیلی زیر سطح متوسط را کنار بگذارند. از این رو، ما با تعدادی از بازاریاب های باتجربه و موفق در این زمینه صحبت کردیم و طی یک جستجوی دقیق اینترنتی، 10 اشتباه بازاریابی ایمیلی و نحوه اجتناب از آن ها را برای شما بیان می کنیم. چرا که، کاهش این اشتباهات می تواند به شما در تبدیل ایمیل به فروش کمک کند.

1. فروش بسیار دشوار

هنگام ارسال ایمیل به مشتریان، لازم است درابتدا دلیل ارسال ایمیل به آنها را بدانید. شما می خواهید چیزی از ارتباط خود با آنها به دست آورید، یا خواهان افزایش فروش یا ترافیک وب سایت هستید و به همین دلیل  به ایجاد رابطه با مشتریان نیاز دارید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد شما از ارسال تمام ایمیل ها صرفاً فروش محصولاتتان باشد، مشتریان شما انگیزه خود را از دست می­ دهند. پس بهتر است، سعی کنید میان محتوای مفید و پیشنهاد محصولاتتان تعادل ایجاد نمایید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه سخت افزار دارید می توانید یک خبرنامه هفتگی را به همراه چند نکته در مورد تکمیل بهتر کارها در منزل یا محل کار برای مشتریانتان ارسال کنید. در واقع شما با استفاده از این محتوای مستمر، علاوه بر ارائه جدیدترین اخبار، می توانید آیتم­ ها یا موارد جدید و مرتبطی را برای فروش به نمایش بگذارید.

به اشتراک گذاری نکات و ایده ها به شما امکان می دهد تا مشتریان را از طریق بازاریابی محتوا درگیر کنید. با این کار می توانید موقعیت خود را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود، تقویت کنید و در عین حال نیز اعتماد مشتری به خودتان را افزایش داده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. این امر منجر به افزایش نرخ باز و همچنین بهبود نرخ تبدیل می شود.

2. عدم بهینه سازی محتوا برای موبایل

از آنجایی که مصرف کنندگان همچنان از تلفن های هوشمند برای باز کردن ایمیل استفاده می کنند، ضروری است که شما در شغل خود هنگام ارسال ایمیل به مشتریان، بهینه سازی را برای موبایل در نظر بگیرد.

معمولاً مشاهده می­ کنید که اکثر افراد ایمیل شما را روی صفحه نمایش کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه می خوانند. اما همیشه خوب است که یک نسخه از ایمیل خود را برای خودتان ارسال کنید و از طریق دستگاه های مختلف آن را بخوانید و بررسی کنید که اندازه قلم به میزان کافی بزرگ است، گرافیک یا تصویر آن خوب به نظر می رسد و آیا متن ایمیل بسیار طولانی نیست که نمایش آن در صفحه موبایل دشوار باشد.

ارسال ایمیل های با فرمت جذاب و خوب، هم در موبایل و هم در دسکتاپ حس بسیار خوبی را به مشتریان می دهند. بنابراین هر چند ممکن است چند دقیقه دیگر برای تکمیل قالب ایمیل شما طول بکشد، اما ارزش آن را دارد تا ایمیل های شما برای موبایل بهینه شوند. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ما در زمینه بازاریابی ایمیلی، حاکی از آنند که اگر ایمیل شما به درستی در تلفن همراه نمایش داده نشود، تقریباً 3 نفر از 4 نفر ایمیل را درعرض چند ثانیه حذف می کنند.

3. نقض شرایط و مقررات سرویس دهی پلتفرم های بازاریابی ایمیلی

برای کمپین­ های ایمیلی مبتنی بر لید از پلتفرم های ارتباط با مشتری مانند Mailchimp یا Constant Contact استفاده نکنید. این سرویس ها به کسب و کارها اجازه نمی دهند که از فهرست های های پستی سایر اشخاص ثالث یا خریداری شده که خودشان تهیه نکرده اند استفاده کنند، بلکه بازاریابان معمولاً این فهرست ها را خریداری می کنند و آنها را در این پلتفرم ها بارگذاری می کنند. اگر شرایط و مقررات سرویس دهی آنان را نقض کنید، این شرکت ها ممکن است حساب شما را مسدود کنند یا بدتر از آن، شما را در لیست سیاه ثبت نمایند.

قبل از ارسال کمپین های بازاریابی ایمیلی، زمان کافی را به بررسی شرایط و مقررات سرویس دهی پلتفرم بازاریابی ایمیلی خود اختصاص دهید. بسیاری از خدمات بازاریابی ایمیلی برای تولید فهرست شما نیاز به فرم های ثبت نام دارند، زیرا می خواهند از ارسال ایمیل های اسپم جلوگیری کنند. بهترین راه برای جلوگیری از نقض شرایط و مقررات سرویس دهی ساده است: آنها را مطالعه کنید. حداقل یک نگاه کلی به آنان بیندازید.

4. جلوگیری از بخش بندی مشتریان

مایکل کوهن به عنوان یک بازاریاب موفق با بیش از 20 سال تجربه اذعان دارد: " هنگامی که پیام مورد نظر دارای یک هدف خاص باشد، اثربخشی بازاریابی بیشتر خواهد بود". "و هرچه عمیق تر باشد بهتر است. اطلاعات جمعیت شناختی مانند جنسیت و سن شروع خوبی است، اما بخش بندی رفتاری عمیق تر بر اساس داده هایی مانند عادات خرید ارزش بیشتری به مشتریان می بخشد و اثربخشی بازاریابی را افزایش می دهد."

توجه به نیازهای هر مشتری ضروری است. این روند تقریباً به منزله ی بازاریابی ایمیل شخصی است. مشتریان می خواهند احساس کنند برای شما اهمیت دارند و فقط یک نام در فهرست شما نیستند. بنابرانی احوال پرسی شخصی در هرکدام از ایمیل ها نقطه شروع خوبی است.

5. عدم استفاده از یک فراخوان عمل روشن

ایمیل های شما باید در راستای یک هدف باشند. این هدف که آیا شما می خواهید مشتریان محصول شما را خریداری کنند یا اینکه شما را در اینستاگرام دنبال کنند، باید فراخوان عمل داشته باشید. لازم است که در مورد آنچه شما در مشتریان به دنبال آن هستید، شفاف باشید، در غیر این صورت، فقط صندوق ورودی ایمیل آنان را اشغال می کنید.  

بنابراین، تصمیم بگیرید که گیرنده چه کاری را باید انجام دهد- آن را به صورت برجسته یا هر شکل دیگری بنویسید- و طوری آن را طراحی کنید که گیرنده بتواند حداقل با چند کلیلک کار را انجام دهد.

با این وجود او از انجام بیش از حد این کار با CTA هشدار می دهد. و قطعا شما نمی خواهید گیرندگان ایمیل را سردرگم کنید.

اگر از مشتریان خود می خواهید چندین محصول را خریداری نمایند، در لیست ایمیل دیگری ثبت نام کنند، عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند، از یک علت و هفت چیز دیگر پشتیبانی کنند، به احتمال زیاد مخاطبان خود را به قیف های وارونه هدایت خواهید کرد. نتیجه چیست؟ شما به جای اینکه 100 نفر داشته باشید که یک عمل انجام دهند، 100 نفر دارید که 10 عمل مختلف انجام می دهند. 

6. نادیده گرفتن قانون حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR)  

هنگامی که تغییرات قانون حفاظت از اطلاعات عمومی در اواخر ماه مه سال 2018 به اجرا درآمد، دنیای بازاریابی ایمیلی تغییر یافت. جهت رعایت قانون حفاظت از اطلاعات عمومی، مشاغل موظفند ثابت كنند كه مشتریان تصمیم به دریافت ایمیل داشته اند. این قوانین مستقیماً در مورد ایمیل های ارسال شده اعمال نمی شود، اما اضافه کردن یک گزینه انتخاب به لیست ایمیل شما صرف نظر از مکان اقامت گیرندگان ایمیل شما ایده خوبی است.

شاید حتی اگر، غیرقانونی نباشد، چنین ایمیل هایی توسط اکثر مردم به عنوان هرزنامه تلقی می شوند، به این معنی که شما تحت "قانون فیلتر هرزنامه "قرار خواهید گرفت و این قانون نه تنها ایمیل­ های بازاریابی بلکه کلیه ایمیل های شما را مسدود می کند.

7. عدم توجه به تجزیه و تحلیل

برای تشکیل کمپین های بازاریابی ایمیلی فعال، باید از تجزیه و تحلیل استفاده کنید. میزان مرور تبلیغات خود را بررسی کنید. بر نرخ باز کمپین های ایمیلی خود نظارت کنید. به تعداد مشترکین جدیدی که جذب می کنید و تعداد مشترکینی که از دست می دهید توجه داشته باشید.

توسعه و بهبود استراتژی بازاریابی ایمیلی شما بدون نظارت بر تجزیه و تحلیل شما بسیار دشوار خواهد بود. برخی از خدمات بازاریابی ایمیلی با (ابزار آنالیز گوگل) Google Analytics ادغام می شوند، و این به شما کمک می کند خوانندگانی که از کمپین های ایمیلی شما به وب سایت شما می روند را مشاهده کنید.

هنگام ارزیابی یک ابزار بازاریابی ایمیلی، ممکن است شما بر یافتن یک پلتفرم با طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیلی تأکید کنید. اگر کمپین های بازاریابی شما بسیار متکی به بازاریابی ایمیلی هستند، به شما کمک می کند تا از یک ابزار دقیق بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

اداره کمپین های ایمیلی بدون نظارت بر تجزیه و تحلیل عیب و نقصی است که می تواند به موفقیت بازاریابی ایمیل شما آسیب برساند. اگر وقت و هزینه خود را در بازاریابی ایمیلی صرف می کنید، حتماً از تجزیه و تحلیل ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که تلاش شما هدفمند است.

8. نوشتن موضوعات ضعیف در بازاریابی ایمیلی

ترغیب گیرنده ایمیل برای باز کردن ایمیل شما اولین قدم برای کمپین های ایمیلی موفق است. طبق تحقیقات ما، میانگین نرخ باز کردن ایمیل در تمام صنایع مورد بررسی 20.81 درصد بود. ترغیب مشتریان برای باز کردن ایمیل های شما دشوار است و موضوعات نامناسب می توانند شانس شما در افزایش نرخ باز را کاهش دهند. طبق تحقیقات انجام شده، 35 درصد از گیرندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع ایمیل آن را باز می کنند.

نهایت تلاش خود را برای انتخاب بهترین موضوعات در عنوان ایمیل انجام دهد. موضوعات از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت هستند، اما این ایده خوبی است که همیشه موضوعات کوتاه را انتخاب کنیم. محققان convince and convert دریافتند که موضوعات باید کمتر از 60 حرف باشند و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در پژوهش آنان، میانگین موضوعات ایمیل تنها باید بیش از 40 حرف باشند.

جهت کسب نهایت مشارکت مشتریان، موضوعات کوتاهی بنویسید که واضح و ترغیب کننده باشند. قطعا گفتن این نکته از عمل به آن آسانتر است؛ اما هنگامی که موضوعات شما از 60 حرف کمتر باشند به خوبی می­ توانید مخاطبان خود را ترغیب کنید تا ایمیلتان را باز کند. بسته به مخاطب خود، ممکن است استفاده از ایموجی یا زبان رنگی در قسمت موضوع، شانس  باز کردن ایمیل را افزایش بدهد. و در برخی مشاغل دیگر ممکن است با استفاده از اصطلاحات فلسفی و حرفه ای شانس بهتری داشته باشند. بنبراین می توان گفت لحن موضوع شما تا حد زیادی به گیرندگان ایمیل شما بستگی دارد.

9. ارسال ایمیل در زمان نامناسب

اطلاعات به دست آمده از HubSpot  حاکی از آنند که ایمیل هایی که در ساعت 11 صبح ارسال می شوند بالاترین میزان باز شدن را داشتند. این بدان معنا نیست که ساعت 11 صبح بهترین زمان برای ارسال ایمیل در شغل شما است، اما ارزش آن را دارد که در زمان های مختلف ارسال ایمیل را امتحان کنید تا ببینید بهترین زمان برای جذب مخاطبان شما چه زمانی است.

ارسال ایمیل طی یک بازه زمانی مناسب برای مخاطبان اصلی شما یک کار خوب است. به عنوان مثال، خبرنامهMorning Brew  هر روز حدود ساعت 5 الی 6 صبح یک ایمیل حاوی مروری بر آخرین رویدادهای دنیای تجارت برای مشتریان خود ارسال می کند. این خبرنامه صبح زود ایمیل ها را ارسال می کند. زیرا مخاطبان آن معمولاً خبرنامه را در رفت و آمدهای خود یا هنگام ورود به محل کار می خوانند. ارسال ایمیل در صبح زود همچنین ثابت می کند که خبرنامه از اخبار مهم روز اطلاع دارد. اگر خبرنامه عصر ارسال شود و یک خبر تجاری بزرگ در ساعت 11:30 صبح رخ دهد، در آن صورت تیم زمان بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و ارائه خبرهای موثق در اختیار دارد.

حتی اگر شما در کسب و کار خود اطلاعات حساس زمانی را از طریق ایمیل ارسال نکنید، ایده خوبی است که زمان مناسب برای ارسال ایمیل به مشتریان خود را بیابید. از ارسال ایمیل در ساعات غیرمعمول روز بپرهیزید زیرا ممکن است در آن ساعات ایمیل های متعددی ارسال شوند. زمان بندی یک جنبه مهم در کمپین های ایمیلی است.

10. فراموش کردن مقیاس های شخصی سازی

در بازاریابی ایمیلی همواره این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین ایمیل ها مخاطبان را جذب می کنند. بنابراین برای جذب هر چه بهتر مخاطب، ایجاد پیام های شخصی سازی شده حائز اهمیت است. شخصی سازی شده به معنای هر چیزی از طرف کمپین های ایمیلی است که شامل نام گیرنده در قسمت موضوع باشد. طبق اطلاعات به دست آمده از DMA، فهرست ایمیل های چند بخشی و شخصی سازی شده موثرترین استراتژی های ایمیلی به شمار می روند.

اگر کسب و کار شما کوچک است و دارای یک فهرست ایمیل جزئی هستید، می ­توانید شخصی سازی را در سطح عمیق تری نسبت به مشاغل کوچک اجرا کنید. با افرادی که چندین ایمیل مختلف را در هر زمان دریافت می کنند، سعی کنید پیام خود را برای گروه های شخصی یا افرادی که عضو کمپین شما هستند، خاص تر کنید.

با ارسال ایمیل های چند بخشی که دارای محتوای شخصی سازی شده هستند، از شانس بیشتری برای جذب افراد برخوردار خواهید بود. این کار می تواند آنها را به مشتریان خوش حسابی تبدیل کند. باز شدن و باقی ماندن ایمیل های شما در صندوق ورودی مخاطبانتان مستلزم شخصی سازی محتوای ایمیل ها است.

کلام آخر

در این مقاله 10 مورد از رایج ترین اشتباهات بازاریابی از طریق ایمیل را برایتان برشمردیم تا با اجتناب از اشتباهات رایج و پیروی از دستورالعمل های قانونی، شما بتوانسد تجارت خود را به موقعیتی برسانید که از مزایای بازاریابی ایمیلی بهره شده و به جایگاه قابل قبولی در میان رقبای خود برسید.

  ثبت کسب و کار