در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بهترین کود کشاورزی و مورد تایید صنعت کشاورزی کدامند

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره بهترین کود کشاورزی و مورد تایید صنعت کشاورزی کدامند

اگر بخواهیم در یک جمله کود کشاورزی را تعریف کنیم باید بگوییم که کود در اصل مواد شیمیایی بوده که برای غنی سازی خاک استفاده شده و دارای مواد مغذی خاص برای کمک به رشد گیاهان است. عناصر تشکیل دهنده کودها معمولاً ازت، فسفر و پتاسیم هستند؛ اگرچه سایر عناصری مانند کلسیم و گوگرد نیز در کودهای کشاورزی موجود خواهد بود. اما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کود کشاورزی آشنا کنیم و رایج ترین آنها را نام ببریم.

بهترین کود کشاورزی کدامند؟

1. اوره، پر مصرف ترین کود کشاورزی

اوره بهترین کود کشاورزی بوده که دارای نیتروژن جامد است و معمولاً به عنوان گرانول استفاده می شود. ولی گاهی اوقات با نیترات آمونیوم مخلوط شده و در آب حل می شود تا محلول نیترات آمونیوم اوره را تشکیل دهد. اگر تصمیم دارید از این کود استفاده کنید، لازم است بدانید خاک با اوره واکنش نشان می دهد تا آمونیاک تشکیل شود و نیتروژن موجود در کود باعث رشد بهتر گیاهان شود. کودهای اوره یکی از بالاترین مقادیر نیتروژن را در خود جای داده که بدون فسفر و پتاسیم خواهد بود.

2. آمونیوم نیترات

نیترات آمونیوم دومین کود کشاورزی است که در بین کشاورزان محبوب بوده و به وفور از آن استفاده می کنند. این کود شیمیایی، به صورت کود جامد و دانه ای کاربرد دارد که مقادیر قابل توجهی ازت را به خاک تزریق می کند. موسسات کودشناسی در گزارشی فاش کردند که نیترات آمونیوم در بارور کردن محصولات ویژه ای مانند مرکبات و مرتع موثر است. ناگفته نماند که نیترات آمونیوم به طور معمول 33 درصد نیتروژن را تأمین می کند.

3. آمونیوم سولفات

یکی دیگر از بهترین کودهای کشاورزی سولفات آمونیوم است. این کود، فرآورده ای حاصل از آمونیاکی است که در طی فرایند تولید گاز زغال سنگ یا از آمونیاکی که از کک های زغال سنگی، تولید می گردد. سولفات آمونیوم یک ماده جامد است که حاوی 21 درصد نیتروژن است. این کود کشاورزی بسیار پرمصرف بوده و در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

4. کلسیم نیترات

کلسیم نیترات که به عنوان بهترین کود کشاورزی شناخته شده نسبت به مدل های دیگر از نیتروژن کمتری برخوردار بوده و بیشتر به شکل نیترات است. در واقع این کود شیمیایی حاوی 16 درصد نیتروژن بوده و اغلب در محصولات میوه و سبزیجات برای تهیه منبع نیتروژن استفاده می شود. همچنین این کود شیمیایی، کلسیم را برای خاک هایی که کمبود کلسیم را دارند فراهم می کند.

  ثبت کسب و کار