در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

روش کاشت گوجه سبز چگونه است

جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره روش کاشت گوجه سبز چگونه است

گوجه سبز یکی از محبوب ترین میوه های ایرانی ها است. این میوه را در فصل تابستان در هر خانه ای می بینید و اصولا برای پذیرایی مهمانان نیز استفاده می شود. اما آیا تا به حال فکر کرده اید این میوه بی همتا چگونه کاشته می شود؟ چه اصولی برای پرورش گوجه سبز لازم است؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با روش کاشت گوجه سبز آشنا کنیم، تا اطلاعات صحیح و مفیدی داشته باشید.

کاشت گوجه سبز در زمین کشاورزی

1. خاک و کود برای کاشت گوجه سبز

گوجه سبز از آن دسته میوه هایی است که در خاک های زهکشی شده بهتر رشد می کند و ثمره خوبی می دهد. زیرا زهکشی باعث شده خاک سبک تر شود و مواد مغذی را بهتر و سریع تر به ریشه برساند در نتیجه میوه با دریافت مواد آلی سریع تر به رشد خود می رسد. بهترین راهکار این است که خاک معمولی مخلوطی از برگ و شن ایجاد کنید. در کشاورزی تجاری بیشتر از کودهای استفاده می شود که دارای 190 گرم سوپر فسفات، 150 گرم موریت و 450 گرم کلسیم آمونیم نیترات باشد و مابقی از خاک معمولی بهره می برند.

2. آبیاری درخت گوجه سبز

بعد از کاشت گوجه سبز به مدت یک سال متوالی باید به گیاه آب بدهید. در این صورت است که ریشه توسعه می باید و درخت به رشد کافی می رسد. به این معنا که هفته ای 2 مرتبه عمیق باید به نهال آب بدهید. وقتی نهال به رشد نسبی رسید، 2 تا 3 مرتبه در هفته به آن آب بدهید.

3. فصل مناسب کاشت گوجه سبز

خبر خوب این است که میوه گوجه سبز با سرما سازگار بوده و می توانید آن را در زمستان نیز بکارید. بهترین دما برای این میوه بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد است. اما اگر در دمای 40 درجه هم کاشته شود، سازگاری خوب خواهد داشت. این در صورتی است که به مقدار کافی آبیاری انجام شود و از خشک شدن درخت پیشگیری شود.

4. نور کافی برای میوه گوجه سبز

همانطور که میدانید بعد از آبیاری مناسب، نور کافی برای گیاه بسیار حیاتی است. در نتیجه سعی کنید آن را در معرض نور بکارید. درخت گوجه سبز با سایه میانه خوبی ندارد و امکان دارد به سرعت رشد خود را از دست بدهد. برای اطلاع بیشتر شما باید بگوییم که 6 تا 7 ساعت نور مستقیم در روز برایش کافی خواهد بود.

کلام آخر

کاشت گوجه سبز سخت نیست اما به برنامه ریزی دقیق احتیاج دارد. اینکه می گوییم 6 تا 7 ساعت نور برایش کافی است؛ به شما کمک می کند آن را سریع تر و بهتر پرورش دهید. ناگفته نماند که گوجه سبز بازار فروش خوبی دارد و در تابستان سودآوری بالایی خواهد داشت. پس در کاشت آن دقت کنید و موارد بالا را رعایت کنید.

  ثبت کسب و کار