در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت هندوانه در مزرعه

یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کاشت هندوانه در مزرعه

تا به حال در حین خوردن هندوانه فکر کرده اید این میوه چطور رشد می یابد؟ آیا می دانید هندوانه طولانی ترین فصل رشد را به خود اختصاص داده است؟ کاملا طبیعی است که این میوه آبدار به زمان زیادی برای پرورش احتیاج دارد. اما لازم است بدانید برای رشد این میوه به شرایط خاصی احتیاج است و باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشید. در ادامه مطلب مراحل کاشت هندوانه در مزرعه را ارائه می دهیم تا اطلاعات مفیدی داشته باشید.

مراحل کاشت هندوانه را بدانید

1. نور مناسب برای رشد هندوانه

هندوانه جز آن دسته میوه هایی است که به نور متناسب و زیادی احتیاج دارد. باید مکانی را انتخاب کنید که هر روز نور کافی را به میوه رسانده تا در پروسه رشد دچار مشکل نشود. هندوانه میوه ای است که از هر منبعی بسیار زیاد نیاز دارد و باید به آن رسیدگی شود.

2. خاک و کوددهی بوته هندوانه

در کاشت هندوانه، خاک و کود از اهمیت زیادی برخوردار است. مرتب باید به هندوانه کود با نیتروژن بدهید تا میوه بدهد. پیشنهاد ما این است که از کودهای با پتاسیم و فسفر بالا استفاده کنید. اما گاهی دیده شده با کودهای مایع و برگ هم به رشد خوبی رسیده اند.

3. نحوه آبیاری هندوانه

جالب است بدانید، میوه هندوانه به شدت عاشق آب است و حتی اگر مداوم به آن آب بدهید هیچ مشکلی برایش پیش نمی آید. یعنی می توانید مداوم خاک آن ر اخیس کنید و با مرطوب نگه داشتن آن، به پرورش سریع هندوانه کمک کنید.

4. کاشت میوه هندوانه

برای کاشت هندوانه، تخم های آن را با فاصله 2 تا 3 سانتی متری بکارید. به یاد داشته باشید بهترین روش کاشت، ردیفی است. همچنین می توانید 2 تا 3 عدد تخم را در یک مکان بکارید تا با یکدیگر رشد کنند. هیچ ایرادی ندارد چند عدد در یک ناحیه رشد کنند. زیرا هندوانه راه خود را برای بیرون زدن از خاک پیدا کرده و میوه می دهد.

نکات مهم برای کاشت میوه هندوانه

- زمان برداشت هندوانه وقتی است که صدای شبیه به تبل بدهد یا قسمت زیر میوه شروع به زرد شدن کند.

- زمانی که میوه را برداشت کردید، دیگر هندوانه را در این مکان نکارید. زیرا با این کار باعث ورود آفات و حشرات می شوید. در نتیجه مکانی دیگر را برای پرورش هندوانه پیدا کنید.

- هندوانه میوه ای حساس به سرما است و بهتر است در بهار و تابستان کاشته شود.

کلام آخر

هندوانه میوه ای پرطرفدار تابستانی است. اصولا مردم تابستان را به عشق میوه هایی مانند هندوانه، خربزه و طالبی سر می کنند. بنابراین میوه ای پر سود است. برای کاشت میوه زمان بگذارید و تمام مراحل را با برنامه ریزی و موشکافانه اجرا کنید

  ثبت کسب و کار