در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

مشاغل ایرانیان آلمان را بشناسید

دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره مشاغل ایرانیان آلمان را بشناسید

مشاغل ایرانیان آلمان را بشناسید

آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی است که ایرانیان زیادی سالانه به این کشور مهاجرت می کنند. آلمان نیز مانند کشورهای دیگر روش های متنوعی را برای مهاجرت در نظر گرفته است. اما مهاجرت به آلمان از طریق کار، یکی از بهترین راه هایی است که متخصصان می توانند به این کشور بروند و در آنجا به درآمدزایی بپردازند. اما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید در خصوص مشاغل ایرانیان آلمان بدانید، فراموش نکنید آلمان مانند تمام کشورهای دیگر برای پذیرش کارمند قوانین و مقررات را وضع کرده که فقط در صورت واجد شرایط بودن می توانید برای کار اقدام کنید. در ادامه این مقاله شما را با کارهای مورد نیاز کشور آلمان و نحوه اقدام برای ویزای کاری آشنا خواهیم کرد.

مشاغل ایرانیان آلمان چگونه است؟

همانطور که می دانید مهاجرت از طریق کار یکی دیگر از راه های اقامت و گرفتن تابعیت یک کشور است. متقاضیانی که می خواهند به وسیله حرفه و کار خود وارد آلمان شوند باید شغل مورد نظر این کشور را داشته باشند و در آن زمینه خبره باشند در غیر این صورت مهاجرت کاری به آلمان امکان پذیر نخواهد بود. لازم است بدانید اگر شرایط را داشته باشید، بعد از 5 سال کار کردن در آلمان می توانید اقامت دائم را کسب کنید و بعد از گذشت 2 سال دیگر تابعیت آلمان را دریافت کنید. اما در ادامه می خواهیم در خصوص مشاغل ایرانیان آلمان صحبت کنیم و بگوییم در چه صورت ایرانیان می توانند برای کار در آلمان اقدام کنند.

یکی از مهمترین مراحلی که باید بدانید این است که حتما باید از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار دریافت کنید. اگر نمی خواهید در کشور آلمان سرمایه گذاری کنید و به تنهایی می خواهید در یک شرکت مشغول به کار شوید، صاحب شرکت باید برای شما دعوت نامه ارسال کند. و شما باید این دعوت نامه را به سفارت آلمان ارائه دهید. در غیر این صورت هیچ سندی برای کسب و کار در آلمان نخواهید داشت.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و به دنبال مشاغل ایرانیان آلمان بروید، روش Job seeker است. با این روش شما به مدت 6 ماه در آلمان زندگی می کنید. اگر در این مدت توانستید کار با درآمد معقول کشور آلمان و با شرایط و قوانین این کشور پیدا کنید؛ می توانید در آلمان بمانید. در غیر این صورت فقط تا انتهای 6 ماه اجازه اقامت خواهید داشت.

دریافت بلوکارت یکی از بهترین روش های پیدا کردن کار در آلمان است. به گونه ای که اگر بتوانید شغلی پیدا کنید که حقوق آن بالاتر از 4200 یورو باشد، می توانید اقامت دائم و پاسپورت آلمان  را طی 8 سال دریافت کنید. به طور کلی مشاغل ایرانیان آلمان به نحوه پیدا کردن شغل بستگی دارد. اما رشته و حوزه شغل های مورد نیاز آلمان هیچ تغییری نخواهد کرد.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

مهندس برق
ساخت و ساز ساختمانی(متخصص و غیر متخصص)
کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار
برنامه نویس کامپیوتر
پرستاری
مراقبت از سالمندان
ارتوپدی و توانبخشی
دندانپزشک
لوله کشی
حرفه مکاترونیک
معایب و مزایا کار در آلمان

موضوع اینکه هر کشوری معایب و مزایا خاص خود را دارد از هیچکس پوشیده نیست. در اصل برخی قوانین و مقررات برای مهاجران سخت بوده اما آنها ترجیح می دهند سختی ها را تحمل کنند. زبان آلمانی جزو سخت ترین زبان های دنیاست. در نتیجه اگر بدون دانش این زبان برای کار به آلمان مهاجرت کنید شاید مقداری با سختی مواجه شوید. اما خبر خوب این است که آنها کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند و در این زمینه برایتان مشکلی پیش نمی آید.

اصولا قراردادهای کاری در آلمان نامحدود است. یعنی کارفرما برای مدت زمان فعالیت شما زمانی را مشخص نمی کند. اما کارفرماهایی هم هستند که به مدت دو تا 3 سال با شما قرارداد می بندند. بنابراین اگر با این مورد رو به رو شدید جای نگرانی نیست زیرا کارفرماها از قانون کشور آلمان پیروی می کنند و هیچ حیله گری در کار نیست.

ساعت کاری در آلمان شباهت زیادی به ایران داشته و برای مشاغل ایرانیان آلمان بسیار عالی خواهد بود. آنها 8 ساعت در روز کار می کنند و فقط در شرایط بیار خاصی برای اضافه کاری می مانند.

مارکت ایرانی در آلمان

لازم است بدانید با سرازیر شدن مهاجران ایرانی به کشور آلمان، مارکت ایرانی در آلمان سود و منفعت زیادی خواهد داشت. اما مهم این است که در چه زمینه و رشته تصمیم به سرمایه گذاری دارید. اگر بخواهید در حوزه هایی که کشور آلمان در آن ضعف دارد و به نیروی کار احتیاج دارد فعالیت کنید؛ برد بازی با شما خواهد بود. در واقع با پوشاندن ضعف های یک کشور و ایجاد ارزش افزوده، صد در صد می توانید مارکت ایرانی را در آن کشور فعال کنید و از سودهای بی نهایت آن بهره ببرید. اگر با این هدف به آلمان مهاجرت کنید و مشاغل ایرانیان آلمان را گسترش دهید قطعا می توانید علاوه بر مارکت ایرانی، مارکت آلمان را ازآن خود کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در خصوص مشاغل ایرانیان آلمان صحبت کردیم و گفتیم کسب و کار آلمان به چه شغل هایی احتیاج دارد. فراموش نکنید برای دستیابی به مشاغل ایرانیان آلمان باید از تخصص ویژه ای برخوردار باشید و تجربه زیادی در آن حوزه داشته باشید. اگر تازه کار هستید و می خواهید به آلمان مهاجرت کنید بهترین کار این است که بیشتر روی تخصص خود تمرکز کنید و با تجربه گسترده تری وارد این کشور شوید.

  ثبت کسب و کار