در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

صادرات آثار هنری ایران در جهان

یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره صادرات آثار هنری ایران در جهان

سالیان درازی است که صادرات آثار هنری و مبادلات فرهنگی در بین کشورهای جهان سبب شده تا تجارت در حوزه هنر و ایجاد کسب و کارهایی پردرآمد رواج پیدا کند. در نتیجه ی تبادل های روز افزون این آثار هنری و ملی، هر ساله نمایشگاه ها و موزه هایی برپا می شود که در این میان آثاری مانند مجسمه، تابلو های رنگ روغن، خط، تابلو فرش، انواع عکس، اجسام قلم کاری، صنایع دستی و... به صورت هوایی و زمینی جا به جا می شوند. البته همیشه آثار هنری ایران جزو گران ترین هنرهای این حوزه بوده اند که ارز آوری زیادی را برای کشور ایران به همراه داشته است.

صادرات آثار هنری ایران

بازار صادرات آثار هنری رونق خوبی دارد و آثاری نظیر تابلوهای خوشنویسی، عکاسی ها، انواع تابلوهای نقاشی، مجسمه ها و دیگر کارهای هنرمندان ایرانی پس از چندین مرتبه حراج شدن در بازارهای خارجی باز هم با قیمت های بسیار بالایی فروخته می شوند. اگر تا به امروز تنها جشنواره های بین المللی با آثار سینمایی توجه کشورهای جهان را سمت هنرمندان ایرانی معطوف کرده است؛ حالا این سالن های کریستی و ساتبی می باشد که با هنرنمایی کار دست هنرمندان ایرانی اقتصاد این کشور را رو به صعود قرار داده است.

آثار هنری ایران در گالری کریستی

در بازارهای داخلی و خارجی که آثار هنری ایران عرضه می شود کمتر کسی از قیمت بالای آن ها شگفت زده خواهد شد؛ زیرا در همان اوایل برگزاری گالری کریستی در دبی نمونه ای از تابلوهای هنرمند ایرانی مانند فرهاد مشیری و یا یک عکس زیبا از شیرین با ارزش 40 هزار دلار عرضه شد و در دومین بازگشایی این گالری دیده شد که برخی آثار هنری از محمد احصایی به صورت تابلوهای خوشنویسی، پرویز تناولی به شکل نمونه های برجسته ای از مجسمه ها،  فرهاد مشیری با خلق آثاری در شکل نقاشی و طراحی در مجموع با ارزش 102 هزار دلار به فروش رسید که این حراج در جهان توانست رکورد گران ترین آثار هنری را به ایران اختصاص دهد.

گران ترین آثار هنری ایران در جهان

گالری کریستی در دبی بارها میزبان مجموعه های بزرگی از آثار هنری ایران بوده است و توانسته رکوردهای فراوانی را از فروش گران ترین آثار هنری در جهان به دست آورد. در این میان آثار چندین هنرمند ایرانی مانند:

  • فرشچیان
  • زنده رودی
  • محمد احصایی
  • پرویز تناولی
  • احمد مصطفی
  • فرهاد مشیری 

و... بیش از دیگر آثار طرفدار داشته است به طوری که برخی تابلوهای استاد مشیری بارها 7 برابر بازار داخلی ایران در بازارهای بین المللی به مبلغ 600 هزار دلار به فروش رفته است. خوب است بدانید در دوره ای از تاریخ، گران ترین آثار هنری در جهان به مجسمه پرسپولیس ساخته ی دستان هنرمند ایرانی پرویز تناولی با قیمت دو میلیون و پانصد هزار دلار بیشترین قیمت را به خود اختصاص داد و کریستی با این فروش توانست رکورد بی سابقه ای را در خاورمیانه از آن خود کند.

صادرات آثار هنری ایران

این روزها صادرات کالاهای غیر نفتی خصوصا آثار هنری توانسته سهم زیادی از ارز آوری اقتصاد کشورها را به دست بگیرد؛ زیرا در هیچ نقطه ای از جهان آثار هنری قیمت مشخص شده ای ندارد و یک اثر هنری ممکن است با هر نرخی حتی ده برابر قیمت قبل معامله شود. پس در این میان هنرمندان ایرانی با خلق آثار هنری به صورت دستی از این صنعت بخش مهمی را به خود اختصاص داده اند که در واقع خریداران اصلی آثار ایرانی عبارتند از:

  • نیویورک
  • لندن
  • میلان
  • پاریس
  • انگلیس
  • آمریکا

و بسیاری کشورهای اروپایی و آمریکایی که البته درصد بالایی از خریداران به کشورهای خاورمیانه تعلق گرفته است. بسیاری از کشورهای جهان بر سر تصاحب مشهورترین و زیباترین آثار هنری ایران با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و صادرات آثار هنری از ایران را با نقش بسزایی همراه ساخته اند.

بزرگترین صادر کنندگان آثار هنری در جهان

اگر چه نقاشی ها و تابلو های خط صداقت جباری و استاد بزرگواری همچون محمد احصایی بازار گرمی را به معاملات آثار هنری ایران بخشیده اند. اما کشورهای هند و چین و... هم در این زمینه سهم عمده ای را به خود اختصاص داده اند و اقتصاد هنر را در جهان به یک موضوع بسیار جدی تبدیل کرده اند. اما باز هم در گالری های مهمی مانند کریستینر و سابتی آثار هنرمندان ایرانی بیش از آثار دیگر هنرمندان جهان به چشم می آید.

  ثبت کسب و کار