در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

6 مورد از فواید آبیاری قطره ای در صنعت کشاورزی

سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره 6 مورد از فواید آبیاری قطره ای در صنعت کشاورزی

از گذشته تا کنون آبیاری محصولات کشاورزی یکی از مهمترین معضلات کشاورزان بوده است. سیستم آبیاری قطره ای اولین بار در سال 1866 در کشور افغانستان پیاده سازی شد. بعد از کشور افغانستان سیمچا بلاس و کیبوتز هاتزریم به طور پیشرفته تر اولین آبیاری قطره ای سطحی را ایجاد و ثبت کردند. اما جدا از تاریخچه آبیاری در این مقاله قصد داریم، شما را با فواید آبیاری قطره ای آشنا کنیم تا در خصوص این سیستم اطلاع داشته باشید.

فواید آبیاری قطره ای را بدانید

1. آبیاری قطره ای و صرفه جویی در مصرف آب

مطالعات نشان می دهد سیستم های آبیاری قطره ای بین 30 تا 50٪ مصرف آب را کاهش می دهد. در اصل روش آبیاری قطره ای حجم آب کمتری نسبت به آبیاری های معمولی یا آبپاش ها مصرف می کند. در نتیجه اگر می خواهید از فواید آبیاری قطره ای بهره ببرید، استفاده از آن را در دستور کارتان قرار دهید.

2. رشد سریع گیاه را بهبود می بخشد

یکی دیگر از مزایای آبیاری قطره ای سرعت رشد گیاهان است. مقادیر کمتری از آب استفاده شده در مدت زمان طولانی، شرایط رشد ایده آل تری را فراهم می کند. آبیاری قطره ای، زمان آبیاری گیاهان را افزایش داده و پیوسته خواهد بود. همین پیوستگی نیز از فرسایش خاک و از بین رفتن مواد مغذی خاک جلوگیری می کند. همچنین چون جریان آب مداوم است؛ آب به عمق خاک وارد می شود تا به خوبی در ناحیه ریشه فرو رود.

3. از علف های هرز جلوگیری می کند

وقتی آبیاری قطره ای را شروع می کنید، وجود علف های هرز به حداقل رسیده و کمتر در حین کشاورزی با آن مواجه می شوید. همچنین باعث شده آبیاری به گونه ای انجام شود که به موقع به ریشه خاک برسند و علف های هرز مانع آبیاری نشوند.

4. آبیاری قطره ای و صرفه جویی در وقت

چهارمین فواید آبیاری قطره ای صرفه جویی در زمان است. در واقع برخی از این سیستم ها هوشمند بوده و می توان آنها را برای زمان و مکان خاصی تنظیم کرد. همین موضوع باعث بهره وری بهتر می شود. آبیاری اتوماتیک علاوه بر اینکه هوشمندانه با گیاهان رفتار می کنند، پیوسته بوده و این پیوستگی برای سلامت گیاه  لازم است.

5. از بیماری های قارچی جلوگیری می کند

در برخی شرایط بیماری های قارچی، فضای گیاهان را گرفته و مانع رشد آنها می شوند. فواید آبیاری قطره ای این است که از شیوع بیماری های قارچی پیشگیری کرده و اغلب بیماری ها را از بین می برد.

6. آبیاری قطره ای قابل تنظیم

آخرید فواید آبیاری قطره ای این است که به راحتی قابل تنظیم بوده و می توانید زمان و نحوه آبیاری را از پیش تعیین کنید. این موضوع هم در روش کار کشاورزان تاثیر داشته هم در انتها بهره وری بهتری ارائه می دهد.

  ثبت کسب و کار