در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بازار تجارت و صادرات پنبه در ایران و جهان

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره بازار تجارت و صادرات پنبه در ایران و جهان

آیا می دانید بزرگترین صادر کنندگان پنبه در جهان کشورهای چین، ایالت متحده آمریکا و هند هستند؟ در واقع صادرات پنبه در جهان از چنان ارزشی برخوردار است که در دنیای تجارت، از پنبه به عنوان طلای سفید یاد می کنند. البته در خرید و فروش پنبه این کالا را از نظر ضخامت و طول به سه دسته تقسیم بندی می کنند که گرانترین نوع پنبه لینت نام دارد، نمونه ی دیگری از پنبه که نرخ متوسطی را در بر گرفته لینتر نامیده می شود و در نهایت لینیت ارزان ترین نوع پنبه است که جهت بافت پتو و بالش به کار برده می شود. به طور کلی پنبه برای تولید البسه، تجهیزات پزشکی، کالای خواب، بافت منسوجات و همچنین تولید روغن مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین صادر کنندگان پنبه در جهان

طبق یک نگاه کلی به صادرات پنبه در جهان؛ مشاهده می شود که آسیا در صدر جدول صادرات و سپس آمریکای شمالی و اروپا به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند. بنابراین با توجه به حجم معاملات پنبه، لیست مهم ترین کشورهای صادر کننده عبارتند از :

چین
ایالات متحده آمریکا
هند
پاکستان
ویتنام
ترکیه
استرالیا
برزیل
هنگ کنگ
ایتالیا
آلمان
ازبکستان
اندونزی
اسپانیا
تایلند

بزرگترین واردکنندگان پنبه در جهان

همان طور که قبلا گفته شد پنبه در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین یکی از نیازهای هر کشوری وجود پنبه در صنایع داخلی به میزان کافی می باشد. پس در این میان برخی از کشورها به دلیل کمبود پنبه ناچار اقدام به واردات پنبه می کنند که البته برخی از این کشورها به عنوان واسطه پنبه را خریداری کرده و به دیگر کشورها می فروشند، در این میان بزرگترین واردکنندگان پنبه عبارتند از:

 چین
بنگلادش
ویتنام
ترکیه
اندونزی
هنگ کنگ
کره جنوبی
پاکستان
ایتالیا
مکزیک
آلمان
آمریکا
مصر
تایلند

بازار پنبه در ایران

پنبه از جمله محصولاتی است که شرایط کشت آن در ایران بسیار فراهم است. اما این روزها تولید کنندگان پنبه خام در هند با تقاضای زیاد کشور ایران رو به رو شده اند و درصد بالایی از صادرات پنبه را با دریافت روپیه راهی کشور ایران می کنند. به همین دلیل کارخانجات نساجی با توجه به نرخ ارز این انگیزه را در کشاورزان به وجود آورده اند تا با تهیه بذر و نشای پنبه آن را در داخل ایران تولید کنند. امروزه دیده می شود که بسیاری از زمین های زراعی ایران در مراکزی مانند  گلستان، اردبیل، مشهد و فارس به زیر کشت پنبه رفته اند. در واقع تولید پنبه و ارائه قیمت پنبه با نرخ مناسبی به صنایع نساجی می تواند یک کسب و کار پررونق را برای فعالان در صنعت کشاورزی ایجاد کند.

وضعیت کشت پنبه در ایران

با توجه به نقطه اتصالی که میان زراعت پنبه و صنایع نساجی وجود دارد ایران به دلیل دارا بودن چندین کارخانه نساجی در شهرهای مختلف و دوام کار آنها جزو یکی از تولید کنندگان پنبه در جهان به حساب می آید. البته تولید کنندگان پنبه در جهان از دو وجه یعنی تولید پنبه طبیعی و تولید پنبه صنعتی مورد بررسی قرار می گیرند که در این میان پنبه طبیعی در جهان بیشتر مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است. پس ایران توانسته با تولید پنبه طبیعی و صادرات آن به بسیاری از کشورهای درخواست کننده ارز آوری خوبی را به دست آورد. اما متاسفانه کشاورزان ایرانی تولید پنبه را محصولی استراتژیک نمی دانند و هر ساله از میزان تولیدات پنبه در ایران کاسته می شود. این درحالی است که برخی از کشورها مانند آمریکا و اسپانیا با صادرات پنبه به جایگاه خوبی از رشد اقتصادی رسیده اند.

  ثبت کسب و کار