در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بهترین مشاغل ایرانیان افغانستان کدامند؟

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره بهترین مشاغل ایرانیان افغانستان کدامند؟

بهترین مشاغل ایرانیان افغانستان کدامند؟

افغانستان کشوری است که کارمندان و کارگران حرفه ای را درون خود جای داده و راه را برای مهاجرت باز گذاشته است. اما این کشور نسبت به کشورهای دیگری که گفته ایم آنچنان توسعه یافته نیست و شرایط کار و ورود به مشاغل ایرانیان افغانستان مقداری دشوارتر است. قبل از اینکه با شرایط کاری کشور افغانستان بدانید، لازم است از تصمیم خود در خصوص مهاجرت به افغانستان مطمئن شوید و اطلاعات کافی را بدست آورید. در ادامه این مطلب شما را با مقررات و شرایط کار در افغانستان آشنا خواهیم کرد.

شرایط و مقررات ورود به مشاغل ایرانیان افغانستان

شاید از نظر شما افغانستان کشوری رده بالا برای مهاجرت و کار نباشد اما جالب است بدانید قوانین خود را داشته و با رعایت نکردن آن قوانین اجازه کار را نخواهید داشت. برای اینکه از مشاغل ایرانیان افغانستان مطمئن شوید بهتر است تخصص هایی که این کشور لازم دارد را بررسی کنید و اگر حرفه شما در بین آنها نبود، منصرف شوید.

لازم است بدانید کسب و کار در افغانستان امتیازات مثبتی دارد. زیرا اقتصاد این کشور در حال رشد بوده و با راه اندازی شرکت و سرمایه گذاری در آنجا، شاهد سود و منافع زیادی خواهید بود. اما قبل از هر کاری باید تحقیق کنید و مطمئن شوید کشور افغانستان در چه حوزه هایی نیاز به حمایت شما و نیروی کار دارد. اکنون جوانان افغانستانی نیز در حال تحصیل و رسیدن به جایگاه های ویژه ای هستند در نتیجه بستر مناسبی برای افغانستان و ایرانیان مقیم افغانستان خواهد بود. اگر بخواهیم در خصوص ورود به مشاغل ایرانیان افغانستان بگوییم، باید تاکید کرد که تخصص شما از هر مسئله ای اهمیت ویژه ای دارد. اینکه شما در حوزه کاری خود باتجربه و خبره باشید، برای کارفرمایان افغان مهم بوده و سنجیده می شوید.

مشاغل مورد نیاز افغانستان

افغانستان پتانسیل ویژه ای برای برخی تخصص ها داشته که اکنون در کشورهای دیگر مسئله نیست. برای مثال مشاغل اینترنتی یا راه اندازی شبکه های اینترنتی بسیار درآمدزا و سودآور بوده و اگر در این مسیر قدم بگذارید و به این کشور ارزش افزوده اضافه کنید، برد با شماست. بنابراین تجارت اینترنتی یا فروشگاه های اینترنتی برای آنها بسیار اهمیت داشته و می تواند شروع مشاغل ایرانیان افغانستان باشد.

یکی دیگر از شغل های مهمی که در کشور افغانستان با کمبود نیرو مواجه است، خدمات پستی می باشد. پست یکی از ضروری ترین نیازهای هر کشور است که در افغانستان در شهرهای کابل، هرات، مزار شریف، قندهار و جلال آباد با کمبود نیرو مواجه هستند. در نتیجه اگر می خواهید با ایرانیان مقیم افغانستان همکاری کنید این شغل مناسب شما خواهد بود.

اگر معلم هستید و می خواهید در افغانستان به تدریس مشغول شوید، برای این حوزه کاری درخواست کار بدهید. افغانستان با کمبود معلم مواجه شده و در این زمینه سختی های زیادی متحمل شده است. همانطور که می دانید معلم یا آموزگاران در تعلیم  جامعه نقش ویژه ای دارند در نتیجه اگر معلم حرفه ای هستید، برای شغل معلمی و ورود به مشاغل ایرانیان افغانستان درخواست صادر کنید.

رستوران داری نیز یکی از بهترین شغل هایی است که می توانید با توجه به تخصص خود در آن فعالیت کنید. رستوران های زیادی در سطح شهرهای کابل و هرات وجود دارند که اکنون به کارمندان خبره  و حرفه ای نیازمند هستند. البته ناگفته نماند که برای ورود به مشاغل ایرانیان افغانستان می توانید، رستورانی را در این کشور راه اندازی کنید و برای آن کارمندان ایرانی یا افغان استخدام کنید. همانطور که در بخش های بالا گفتیم، راه اندازی و سرمایه گذاری در کشور افغانستان سودهای زیادی دارد اما دشوار و چالش برنیز خواهد بود.

معایب و مزایای کار کردن در افغانستان

یکی از مهمترین معایب کشور افغانستان این است که هنوز به قدر کافی توسعه نیافته و شروع کار در این کشور ریسک خواهد بود و پیچیدگی های زیادی دارد. مگر اینکه برای خود کسب و کاری راه اندازی کنید و نیروی کار کافی را به این کشور تزریق کنید.

هزینه زندگی در افغانستان بسیار پایین است. شاید همین موضع باعث شده افراد زیادی برای کار به کشور افغانستان مهاجرت کنند و در آنجا زندگی خود را ادامه دهند.

زبان افغان ها شباهت زیادی با زبان فارسی دارد. در نتیجه اگر قصد مهاجرت به افغانستان را دارید و می خواهید وارد مشاغل ایرانیان افغانستان شوید باید زبان افغان ها را یاد بگیرید. زیرا آنها به هیچ عنوان به زبان انگلیسی مسلط نیستند و ممکن است برای شما مشکلات زیادی به وجود آید.


کلام آخر

در این مطلب در خصوص مشاغل ایرانیان افغانستان صحبت کردیم و مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه داریم. به یاد داشته باشید قبل از ارائه مدارک خود و تصمیم برای کار در افغانستان، حتما یک رزومه کامل و حرفه ای برای خود تهیه کنید. زیرا کارفرمایان افغانستان روی تخصص و حرفه شما تمرکز دارند و بر اساس تجربه تان شغل را به شما واگذار می کنند.

  ثبت کسب و کار