در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آیا باید استراتژی بازاریابی را برای جستجوی صوتی در گوگل آماده کرد

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره آیا باید استراتژی بازاریابی را برای جستجوی صوتی در گوگل آماده کرد

 ComScore پیش بینی کرده است که تا سال 2020، 50% از کل سرچ های اینترنت با وویس و به صورت جستجوی صوتی انجام خواهند شد. آیا این آمار برای شما کافی نیست؟ همچنین Gartner پیش بینی کرده است که در سال 2020 سی درصد از تمام جستجوهای آنلاین بطور کامل بدون یک اسکرین انجام خواهند شد. این تکنولوژی در حال پیشرفت به سرعت بین مردم محبوبیت یافته و استفاده از آن در حال افزایش است. اما چگونه این راه جدیدِ جستجو بر روی برند شما تاثیر خواهد گذاشت؟ و شما چگونه می توانید بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید؟

اگر هنوز از جستجوی صوتی در گوگل برای بازاریابی خود استفاده نکردید بد نیست آن را امتحان کنید...

بازاریابی دیجیتال در گوگل

بطور کلی، بازاریابی دیجیتال در حال تغییر و پیشرفت سریع و مداوم محیط کسب و کار است. این پیشرفت ها باعث افزایش نقطه اتصال بین مصرف‌کنندگان و برندها می شود و این نقاط اتصال هر ساله بیست درصد افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که جستجوی صوتی در گوگل یک نقطه اتصال جدید است که مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته و توجه به این شیوه جدید جستجو بسیار حائز اهمیت است. گرچه این روند هنوز به یک شیوه همگانی بدل نشده اما یادگیری و استفاده از آن برای اینکه استراتژیِ بازاریابی آنلاینِ شما عقب نیافتد بسیار مهم است.

ابزار جستجوی صوتی و استفاده از آن ها

این ابزار را می توان هم در منزل و هم به صورت همراه در جیب خود داشته باشید. سخنگوهای هوشمندی مثل Goggle Home,  Amazon Alexa, Samsung Bixby و  Microsoft Cortana. از سوی دیگر، می توانید این دستیارهای صوتی را مثل Apple Siri یا Google Assistant در گوشی‌های هوشمند مصرف‌کنندگان بیابید، که یا در جیبشان است یا در دستشان. به مرور زمان مانند استفاده از دست ها و چشم ها، استفاده از این ابزار نیز عادی شده و می توان در حین رانندگی، آشپزی یا هر فعالیت دیگری به صورت آنلاین به سرچ کردن پرداخت.

در این جامعه‌ی شبکه‌ای که اکنون در آن زندگی می کنیم، توجه و دقت ما محدود شده است، یعنی توجه ما برای بازدهی بیشتر و انجام چند کار باهم افزایش یافته است. پس جای تعجب نیست که دستیارهای صوتی محبوب و عامه‌پسند شدند. چراکه با این ابزار می توان چند کار را با هم انجام داد و نیاز به دقت زیادی نیست.

برای تطبیق استراتژی های بازاریابی آنلاین خود با این تکنولوژی در حال ظهور، مهم است که بدانید چه مصرف کنندگان از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

رفتار مصرف کنندگان و اطلاعات جستجو

از آنجا که تشخیص صدا و دستیارها یک ابزار جستجو جدید برای مصرف کنندگان هستند، بنابراین می توان انتظار داشت که این امر، رفتار مصرف کننده در محیط دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. هم در زمینه‌ی آنلاین و هم تلفن همراه، رفتار مصرف کنندگان با دسترسی به فناوری های نو و متنوع تغییر می کند. فناوری‌ هایی که امروزه به عنوان کمک در تصمیم‌گیری عمل می کنند، یک نقش ویژه‌ی آنلاین ایفا کرده و جستجوی صوتی امروزه یک دستیار و کمکِ جدیدی برای کاربران است. پیش از اینترنت، مصرف کنندگان به طور عمده برای دریافت اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات به بازاریابی وابسته بودند. به هرحال در محیط دیجیتال و فن‌آوریِ وابسته به آن، عدم تقارن اطلاعات بین مصرف‌کنندگان و بازاریابان کاهش یافته چراکه مصرف کنندگان اکنون به منابع بیشماری از اطلاعات آنلاین دسترسی دارند. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مصرف‌کنندگان پیش از انجام خرید، یک نقش اساسی در رفتار و شیوه‌ی خرید آن ها ایفا می کند و درک شیوه‌ی جستجوی آنها به منظور ایجاد یک استراتژیِ ارتباط موثر، و برای دسترسی موفق به مصرف‌کنندگان مهم است.

نگاهی به تجاری سازی

چالشی که برندها با ظهور جستجوی صوتی با آن مواجه‌ شده اند این است که بیشترین قدرت در دست شرکت هایی است که این رابطه‌ی مبتنی بر گفتگو را ارائه می دهند. این را می توان از طریق الکسا آمازون و دستار گوگل دید. هر دو دارای بزرگترین سهم بازار در ایالات متحده و بریتانیا هستند و تحت دو مدل کسب وکار متفاوت عمل می کنند. برای مثال، الکسا به نحوی طراحی شده تا مشتری را به سمت اکوسیستم آمازون بکشاند. به هرشیوه‌ای، الکسا ابتدا مشتری را قبل از پیشنهاد یک وب سایت دیگر به خرید از طریق آمازون رجوع می دهد. با این حال، گوگل در تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان یک موتور جستجو قابل اعتماد حفظ کند و قصد دارد برای کسب درآمد از طریق تبلیغات آنلاین ادامه دهد.

آیا فضایی برای تبلیغات وجود خواهد داشت؟

 در محیط دیجیتال امروزی، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از نرم افزارها برای بلاک کردنِ تبلیغات آنلاین استفاده می کنند. این راهی است برای کاربران تا از این تبلیغات مزاحم راحت شوند، روی آنچه که با آن در ارتباطند کنترل داشته باشند، امنیت آنلاین خود را افزایش دهند و مقدار اطلاعاتی را که شرکت ها از شیوه و رفتار اینترنتی آن ها جمع می کنند؛ کاهش دهند.

پس این مسئله مطرح می شود که اگر با این رابطِ مبتنی بر دیالوگ برای مشتریان تبلیغ فرستاده شود، آنها استقبال خواهند کرد یا نه؟ بدیهی است که همواره نسبت به تبلیغات آنلاین ناامیدی وجود داشته است. با این حال آیا فضایی برای تبلیغات وجود خواهد داشت یا اینکه این تبلیغات از دید کاربران مزاحمند؟ راه‌های جایگزین دیگری نیز برای کمک وجود دارند ولی توجه داشته باشید که تاثیر دستیارهای صوتی تاثیر بیشتری بر ایجاد یک تجربه‌ ی معتبر برای کاربر دارند.

جستجوی صوتی روشی خلاقانه برای بازاریابی

لازم است بدانید جستجوی صوتی، شانس بازاریابان آنلاین را افزایش می دهد، زیرا این روش جدید از آنچه در موتورهای جستجو معمولی و رسانه های اجتماعی در دسترس می باشد؛ اساساً متفاوت است. مدیران بازاریابی مجبور خواهند شد با خلاقیت و خارج از چارچوب عمل کنند. پس باید گفت در اینجاست که جستجوی صوتی به عنوان یک روش خلاقانه برای بازاریابی به کار می رود.

بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی

در رقابت برای دیده شدن در محیط آنلاین و جستجو، سئو نقش عمده‌ای ایفا می کند. این یک استراتژی برای تولید محتوای جذاب تر نسبت به موتورهای جستجو است و در نتیجه تعداد بازدیدها و کلیک افزایش می یابد. در محیط دیجیتال، کسب و کارها باید با موتورهای جستجو به عنوان یک مشارکت کننده و پلتفرم حریف شوند تا بتوانند با شرکت های دیگر رقابت کنند تا توجه مشتریان را جلب کنند. اما چگونه باید محتوای خود را در رابطه با توسعه جستجوی صوتی بهینه سازی کنید؟

در اینجا سه ​​ترفند وجود دارد که می توانید به عنوان نقطه شروع برای بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی از آنها استفاده کنید:

تمرکز بر پاسخ دادن به سوالات

منحصر به فرد بودن این ابزار از آن جهت است که یک رابطه‌ی انسانی به فن‌آوری می دهند و 41% از کاربران چنین اظهار داشته‌اند که گویی با یک انسان در حال صحبتند، یا حتی با یکی از دوستانشان. این باعث می شود که آنها سوالاتی را مطرح کنند تا اینکه بخواهند کلمات کلیدی ساده‌ای را که معمولاً هنگام جستجو در گوگل می نویسند، سرچ کنند. کاربران معمولاً سوالشان را با، چه کسی، چه چیزی، کجا، کِی و چرا می‌پرسند. شما می توانید به این نوع سوالات در محتوای خود، به عنوان مثال از طریق یک صفحه FAQ که به طور مرتب در وب سایتتان به روز شده است؛ پاسخ دهید. یک ترفند دیگر این است که در سرفصل های محتوایتان سؤالات را اضافه کنید تا دستیار صوتی شما را آسان تر پیدا کند.

زمان بارگیری را کاهش دهید

با افزایش سرعت سایت و تلفن همراه خوداحتمال بیشتری وجود دارد که محتوای شما به کاربر ارائه شود. هنگام استفاده از جستجوی صوتی، کاربران به دنبال پاسخ فوری می گردند. به همین دلیل، دستیار صوتی به دنبال سریع ترین پاسخ ممکن خواهد بود، به این معنی که شما باید با کاهش زمان بارگیری محتوای خود به سوالات پاسخ دهید.

محلی ‌ها را فراموش نکنید

درصد زیادی از کاربران برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کارهای محلی از دستیار صوتی خود استفاده خواهند کرد. این موضوع در مورد سؤالات مربوط به ساعات کار، محل فروشگاه ها و مواردی که در دسترس هستند صدق می کند. بنابراین، ایده خوبی است که مطمئن شوید این اطلاعات به صورت آنلاین در جستجوی صوتی برای جذب مصرف کنندگان محلی قرار می گیرند.

فرصت هایی برای کسب و کار وجود دارد

گرچه این فناوری صوتی در حال ظهور، در برندهای تجاری موج و هیجان ایجاد می کند، ولی هنوز فرصت هایی وجود دارد که برندها بتوانند از آن استفاده کنند. به طوری که امروزه مشاهده می شود که کابران از برندها در تجربه‌ی جستجوی صوتی خود استقبال می کنند، زیرا آنها اطلاعات مورد نیاز کابران را به آنها می دهند و به پرسش هایشان پاسخ می دهند.

سخن پایانی

بنابراین، اگر شما هنوز جستجوی صوتی را در استراتژی بازاریابی آنلاین خود را شروع نکرده اید، اکنون می توانید ببینید که چرا این استراتژی برای شروع مفید است. با این کار نه تنها می توانید چالش ها و تغییراتی را که باید انجام شود ببینید، بلکه فرصت هایی را که این روند جدید می تواند پیش رویتان قرار دهد را نیز می توانید ببینید. سخن آخر اینکه، بازاریابی دیجیتال از این نقطه اتصال به عنوان راهی برای تولید ارزش برای سهامداران استفاده می کند.

  ثبت کسب و کار