در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معایب و مزایای کار در خارج از کشور برای ایرانیان

یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره معایب و مزایای کار در خارج از کشور برای ایرانیان

کار در خارج از کشور یکی از مهمترین معضلات مردم ایران بوده و اکنون به دلیل شرایط زندگی در ایران افراد تلاش می کنند از طریق کار مهاجرت کنند. شاید با نگاه کلی به این موضوع شرایط ایده آل به نظر برسد اما وقتی موشکافانه به این بحث می نگرید با موانعی مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم شما را با معایب و مزایای کار در خارج از ایران آشنا کنیم و به شما بگوییم با شرایط کنونی که دارید کدام مسیر به نفعتان است.

مهمترین معایب و مزایای کار در خارج از کشور

مزایای کار در خارج :

1. افزایش سطح کیفی زندگی

افرادی که در خارج از کشور کار می کنند با استاندارد بالا زندگی می کنند و سبک زندگی آنها تا حدودی تغییر می کند. کار و زندگی در هر کشوری فرق دارد و در نتیجه مهم است کدام کشور را برای زندگی انتخاب می کنید. از زبان گرفته تا عادات غذایی و سبک زیستن فرق داشته و نمی توان یک نسخه خاص پیچید. فقط می توان تضمین کرد که کیفیت زندگی شما بالاتر رفته و در طولانی مدت آسایش بیشتری تجربه می کنید.

2. آشنایی با فرهنگ های مختلف

افرادی که به کار در خارج از کشور فکر می کنند، فرهنگ های مختلف را تجربه می کنند. آنها باید در مورد فرهنگ های مختلف چیزهای زیادی بیاموزند. این دانش آنها را تقویت می کند و همچنین باعث می شود آنها از محیط اطراف خود و کل جهان آگاه شوند.

3. سفر به کل جهان

کاریابی در خارج از کشور همچنین به شخص کمک می کند تا به مکان های دوردست سفر کند. فرد می تواند همراه با انجام کار، تمام دنیا را ببیند. همچنین می تواند به با درخواست مرخصی یا در روزهای تعطیل به نزدیک ترین شهرها سفر کند و در کوله باری از تجربه غرق شود.

4. یادگیری زبان های مختلف

همانطور که می دانید زبان به ویژه زبان انگلیسی مهمترین راه ارتباطی شما در خارج از کشور است. به همین دلیل برای کار در خارج از کشور به آن احتیاج مبرم خواهید داشت. اما لازم است بدانید گاهی علاوه بر زبان انگلیسی با زبان های دیگر مانند آلمانی و فرانسوی آشنا می شوید و همین موضوع برایتان امتیازی بزرگ محسوب می شود.

5. درآمد به ارز خارجی

یکی از مهم ترین مزیت های کار در خارج از کشور درآمد ارزی است. همانطور که می دانید داشتن درآمد ارزی آرزوی هرکسی است و برای داشتن آن تلاش می کنند. اگر برای کار به کشورهای خارجی بروید به راحتی می توانید به دلار و پوند یا یورو درآمد داشته باشید. خبر خوب این است که ارزش پول کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، فرانسه و آلمان بیشتر بوده و در نتیجه زندگی بهتری در طولانی مدت دست و پا می کنید.

6. ارتقا شغلی

کار در خارج از کشور شرایطی را مهیا کرده که بعد از سال ها کار و تلاش به ارتقا شغلی می رسید. البته نمی توان تضمین کرد و قول حتمی داد، زیرا به کشور و مکانی که شما مهاجرت می کنید بستگی دارد. اصولا فرد با تجربه و متخصصی که در سطح بین المللی فعالیت داشته، شانس بیشتری برای پیشرفت و موفقیت دارد. فرد به دلیل داشتن تمبر تجربه بین المللی در یک زمینه خاص، شانس بیشتری داشته و در مراحل اولیه ارتقا می یابد.

 معایب کار در خارج از کشور:

1. پول زیادی لازم است

برای مهاجرت به خارج از کشور و کار در آنجا، اولین و مهمترین چیزی که لازم است مبلغ سنگینی است. اگر نمی توانید پول زیادی خرج کنید، به فکر کار در خارج از کشور و اقامت نباشید. بنابراین، پول اولین مانع برای کار در کشورهای خارجی بوده و این اولین نقطه ضعف مهاجرت کاری است.

2. احساس تنهایی و عدم ثبات

از آنجایی که فرد مجبور است به طور مکرر از یک مکان به مکان دیگر حرکت کند، ممکن است احساس بی ثباتی داشته باشد. زیرا نداشتن حمایت و یک زندگی اجتماعی ثابت بر کل تاثیر می گذارد. دوری از دوستان قدیمی و خانواده یعنی احساس بد اما این موضوع کاملا عادی است و بعد از مدتی حل می شود. البته تمام این موارد به روحیه شما بستگی دارد و اگر آدم وابسته ای هستید تا حدودی کار در خارج از کشور برایتان سخت و غیرممکن خواهد شد. اما فرد باید برای پیشبرد اهداف خود، با این احساس مبارزه کند و این یکی از سخت ترین قسمت مهاجرت است.

3. یادگیری زبان در کوتاه ترین زمان ممکن

این مورد برای کسانی است که بدون برنامه ریزی و اهداف زبانی مهاجرت می کنند. اگر قبل از مهارت به فکر آموزش و یادگیری بان باشید، کارتان آسان تر شده و به سرعت می توانید برای کار در خارج از کشور آماده شوید. اما بدون هیچ زمینه زبانی به طور قطع می توان گفت، پیمودن این مسیر برایتان طاقت فرسا خواهد بود.

4. عدم تضمینی برای یافتن شغل مناسب

مهاجرت کاری یا هر نوع مهاجرتی با عدم تضمین رو به رو است. این یکی از بدترین چالش هایی است که بعد از مهاجرت کاری با آن مواجه هستید و صد در صدی وجود ندارد. این یک ریسک برای همه خواهد بود به خصوص برای کسانی که بدون برنامه ریزی و مشورت مهاجرت می کنند و بدترین تجربه زندگیشان خواهد بود.

5. قوانین جدید در محل کار

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد. در نتیجه باید برای قوانین هر چند سخت یا آسان آماده باشید. برای مثال برخی کشورها دو روز در هفته تعطیل هستند اما ساعت کاری آنها روزانه 12 ساعت است. یا کشوری مانند ترکیه شباهت زیادی با ایران داشته و در روز 8 تا 9 ساعت کار می کنند. پس برای کار کردن در خارج از کشور، شرایط روحی و جسمی خود را بسنجید و مطمئن باشید، کشور صحیح و مناسب را با توجه به روحیات خود انتخاب کرده اید. در غیر این صورت دیر یا زود خسته می شوید.

6. موارد ایمنی

کار در بیشتر کشورها نه تنها در مورد شغل مناسب است بلکه در مورد امنیت نیز حرف هایی برای گفتن دارد. اما برخی دیگر نیز امنیت کمتری دارد و حتما باید از طرف شما موارد امنیتی رعایت شود. همچنین در کشور مقصد شما هیچ پشتوانه و حمایت کننده ای ندارید. در نتیجه در حین مریضی، احساس عدم امنیت یا آسیب های روانی و عاطفی باید به فکر چاره باشید. مهاجرت خود به تنهایی غربت دارد و اگر در ماه ها و سال اول مهاجرت کاری با این موارد مواجه شوید، حل مسئله سخت تر خواهد شد. پس برای جلوگیری از این چالش ها روحیه خود را قوی کنید و بعد مهاجرت کنید. بپذیرید سختی های زیادی در پیش خواهید داشت اما به شیرینی آن می ارزد.

نتیجه گیری

در بالا در خصوص معایب و مزایای مختلف کار در خارج از کشور و زندگی در یک کشور خارجی را بررسی کردیم. مهم نیست که چه معایبی دارد، باید با نگرش مثبت به مزایا نگاه کرد و در زندگی به پیش رفت. هر هدفی در زندگی دارای جوانب مثبت و منفی است و باید منفی را کنار گذاشت و راه درست را انتخاب کرد. همه آرزو می کنند به خارج از کشور بروند و کار کنند و سرانجام در آنجا مستقر شوند. برای رفتن به خارج از کشور، باید از ابتدا شروع کرد که این موضوع غیرممکن نیست اما باید چالش هایی را بپذیرید و پشت سر بگذارید. بعد از پذیرش و طی کردن مسیر، سختی ها برایشتان شیرین شده و با ثبات بیشتری می توانید در خارج از ایران به کار و زندگی مشغول شوید.

  ثبت کسب و کار