در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آموزش کاشت سیب زمینی در خانه

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره آموزش کاشت سیب زمینی در خانه

سیب زمینی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین مواد مغذی است که کوچک و بزرگ به آن علاقه دارند. برخی افراد سیب زمینی را در خانه خود می کارند و پس از برداشت از آن استفاده می کنند. اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که می خواهید سیب زمینی را در خانه خود پرورش دهید، در این مقاله قصد داریم آموزش کاشت سیب زمینی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

با نحوه کاشت سیب زمینی آشنا شوید

آموزش کاشت سیب زمینی برای بانوان و آقایان

رشد سیب زمینی در آفتاب کامل بهتر است و سریع تر میوه می دهد. خاک برای رشد سیب زمینی ترجیحا باید کمی اسیدی با PH 5.0 تا 7.0 داشته باشد. جالب است بدانید سیب زمینی بسیار میوه سازگاری بوده و حتی در شرایط سخت هم به خوبی عمل می آید. در ادامه نکات مهم آموزش کاشت سیب زمینی را ارائه می دهیم.

1. کاشت سیب زمینی در خاک مناسب

در اولین مرحله آموزش کاشت سیب زمینی باید بدانید که دمای خاک در رشد سیب زمینی بسیار مهم و موثر است. گیاهان سیب زمینی تا زمانی که درجه حرارت خاک به 45 درجه فارنهایت نرسد، رشد نخواهند کرد. خاک باید مرطوب باشد، اما نه به صورتی که به هم بچسبند و خیس باشد. پس خاک مناسبی برای رشد این گیاه آماده کنید.

2. زمان کاشت بذر سیب زمینی

یک یا دو هفته قبل از تاریخ کاشت، بذر سیب زمینی را در محلی قرار دهید که در معرض نور و درجه حرارت بین 60-70 درجه فارنهایت قرار بگیرند. با این روش، روند جوانه زدن آغاز می شود. بعد از جوانه زدن، از یک چاقوی تیز و تمیز استفاده کنید تا سیب زمینی های بذر بزرگتر را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید. هر قطعه سیب زمینی، باید حداقل 1 یا 2 جوانه داشته باشد.

3. در کاشت سیب زمینی فاصله را رعایت کنید

سومین قدم آموزش کاشت سیب زمینی تاکید دارد، سیب زمینی ها به صورت ردیفی کاشته شوند. باید فواصل بین ردیف سیب زمینی های زودرس حدود 30 تا 50 سانتی متر باشد. در کاشت سیب زمینی ها معمولی فاصله ها باید بیشتر باشد تا فضای رشد برای آنها مهیا شود. اگر فضای شما محدود است یا دوست دارید فقط مینی سیب زمینی پرورش دهید، می توانید فاصله بین گیاهان را کاهش دهید.

4. نحوه آب دادن به سیب زمینی ها

سیب زمینی ها را در طول تابستان، به خصوص در دوره ای که گیاهان گل می دهند از آب سیراب کنید. در این دوره گیاهان غده هایی برای تأمین آب ایجاد می کنند که موجب شده در انتها محصول خوبی بدهند. سیب زمینی در هفته به 5 سانتی متر آب احتیاج دارد که این آب یا با آب شهری تامین می شود یا با باران. به یاد داشته باشید، وقتی شاخ و برگ زرد شدند و گیاه شروع به مردن کرد، آبیاری را قطع کنید. این کار به درمان سیب زمینی برای زمان برداشت محصول کمک می کند.

  ثبت کسب و کار