در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

4 روش رایج برای آبیاری محصولات کشاورزی

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره 4 روش رایج برای آبیاری محصولات کشاورزی

آبیاری محصولات کشاورزی یکی از مهمترین قسمت های صنعت کشاورزی است. قبل از اینکه شروع به کاشت محصولات کنید و کسب و کار کشاورزی را راه اندازی کنید باید نحوه آبیاری را بدانید. در اصل هر کدام از این روش ها به نوبه خود منحصر به فرد بوده و به بهترین شکل گیاهان شما را رشد می دهند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا 4 مورد از مهمترین و رایج ترین شیوه های آبیاری محصولات کشاورزی را ارائه دهیم.

انواع آبیاری محصولات کشاورزی

1. آبیاری سطحی

آبیاری سطحی یکی از گسترده ترین نحوه های آبیاری محصولات کشاورزی است که به وسیله گرانش سطح زمین و خاک، به صورت عرضی در مزرعه توزیع می شود. آبیاری با استفاده از سیفون ها، لوله های گیت دار یا سازه های مختلف به داخل خاک وارد می شود و اجازه می دهد تا در قسمت های گوناگون پیش برود. شیوه آبیاری سطحی سال های طولانی است که پیاده سازی شده و امروزه نیز به طور کلی معمول ترین طرز آبیاری است.

2. آبیاری آب پاشی

آبیاری آب پاشی یکی از مدرن ترین شیوه های  آبیاری محصولات کشاورزی است که شبیه سازی شده با قطرات باران است. این دستگاه ها به صورت اسپری می توانند به طور دائم در محل قرار گیرند و در ساعات معین به محصولات آب دهند. در اصل کاملا قابل تنظیم بوده و می توانید برای آنها ساعت و روز مشخصی در نظر بگیرید. یا می توان آنها را بر روی خطوط لوله که به طور مداوم نصب شده اند، سوار کرد.

3. سیستم آبیاری قطره ای

سیستم های آبیاری قطره، ترفندی برای آبیاری میکرو هستند که در آن آب از طریق فرستنده ها به سطح خاک به صورت قطرات یا جریان های کوچک اعمال می شود. از این روش می توان در تمام صنایع کشاورزی استفاده کرد و نتیجه های بسیار خوبی گرفت. در این روش سعی کنید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا آب هدر نرود.

4. آبیاری زیرزمینی

آبیاری زیر زمینی از آخرین روش هایی آبیاری محصولات کشاورزی است که به وسیله آن آب آبیاری در زیر سطح خاک جا گذاری می شود. آبیاری زیرزمینی کاملا به رشد گیاه و نحوه آب دادن گیاه بستگی دارد. برای مثال برخی از گیاهان در زیر خاک ثمره می دهند و برخی دیگر روی خاک. در نتیجه اینکه کدام قسمت گیاه آبیاری احتیاج دارد، مکان آبیاری زیرزمینی را مشخص می کند. در تمام زمینه های آبیاری باید با مشاوران خبره و حرفه ای در تماس باشید و از آنها کمک بگیرید.

  ثبت کسب و کار