در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

رایج ترین مشکلات مهاجرت چیست

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره رایج ترین مشکلات مهاجرت چیست

مشکلات مهاجرت از اصلی ترین چالش هایی است که مهاجران ایرانی و بین المللی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات اغلب مهاجرت را سخت تر کرده و گاهی مهاجران با ناکامی رو به رو می شوند. اگر بتوانید از این مشکلات و چالش ها عبور کنید و با دست پر به کشور مقصد بروید، قطعا به اهداف خود رسیده و راه طولانی در پیش نخواهید داشت. اما در این مقاله قصد داریم شما را با 10 مورد از مهمترین و رایج ترین مشکلات مهاجرت آشنا کنیم تا برای این سفر سخت آماده شوید.

10 مورد از مهمترین مشکلات مهاجرت

1. مشکل در زبان و ارتباط برقرار کردن

همانطور که می دانید زبان اولین و اصلی ترین راه ارتباطی بوده و در سراسر جهان این موضوع صادق است. در نتیجه اولین مشکل شما برای مهاجرت زبان انگلیسی یا زبان مقصد است. جای تعجب نیست که زبان در صدر لیست موضوعاتی است که مهاجران به هر کشوری با آن روبرو هستند.

توانایی برقراری ارتباط و مکالمه، در هر حوزه زندگی که مجبور هستیم با دیگران تعامل داشته باشیم، تأثیر می گذارد. از پیدا کردن شغل گرفته تا تحصیل، خرید غذا یا شرکت در یک مهمانی به تسلط بر زبان احتیاج دارد. ایالات متحده و کانادا بعد از زبان انگلیسی به زبان های دیگری از جمله فرانسه و اسپانیایی مسلط هستند و برخی از شهرهای آنها به چندین زبان. در نتیجه بعد از زبان انگلیسی زبان های دیگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر می خواهید با  مشکلات مهاجرت رو به رو نشوید و مراحل ویزا را به خوبی پشت سر بگذارید، در کلاس های آیلتس ثبت نام کنید و زبان خود را پرورش دهید و بعد مهاجرت کنید.

2. پیدا کردن شغل مناسب

برای شروع یک زندگی جدید در کشور مقصد، به شغل مناسب احتیاج دارید. یکی از مشکلات مهاجرت این است که پیدا کردن کار به این راحتی ها نبوده و امکان دارد با چالشی بزرگ و خطرناک رو به رو شوید. نکته ای که باید در این بخش به یاد داشته باشید، مجدد زبان انگلیسی است. دانش زبان به پیدا کردن کار به شما کمک کرده و باعث شده سریعتر به اهداف خود برسید. البته ناگفته نماند که تخصص و حرفه شما نیز در اولویت قرار دارد و هرگز بدون تخصص سعی در مهاجرت نداشته باشید.

3. مکانی برای زندگی

سومین و رایج ترین مشکل مهاجرت، پیدا کردن یک خانه یا آپارتمان برای زندگی است. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که قصد دارید خانه اقوام برای مدتی بمانید و بعد به دنبال خانه بگردید. اما باید تاکید کرد که این روش شاید تا چند ماه جواب بدهد اما بعد از مدتی حس خوبی نخواهید داشت و به سرعت باید دنبال مکانی برای خود بگردید. سعی کنید قبل از مهاجرت به صورت اینترنتی محله و خانه های مختلف را نگاه کنید و حتی فاصله آن را تا محل کارتان را بسنجید.

به یاد داشته باشید برای مهاجرت باید برنامه ریزی داشته باشید، اینکه بدون برنامه به کشوری مهاجرت کنید و مسکن و شغل مناسبی نداشته باشید، قطعا با چالش های مهاجرت یا در انتها تبعید مواجه می شوید.

4. دسترسی به خدمات

دیگر موانع و مشکلات مهاجرت دسترسی نداشتن به خدمات است. چند مورد از مهم ترین سرویس ها، شامل مراقبت های بهداشتی، مشاوره حقوقی و دسترسی به سلامت روان یا خدمات اجتماعی است که به محض ورود به هر کشوری باید آن را پیگیر شوید. شاید در ماه ها و سال های اولیه خدمات بهداشتی آنچنانی به شما و خانواده تان تعلق نگیرد اما به محض اینکه شهروند آن کشور شوید، مانند تمام شهروندان می توانید از خدمات بهداشتی استفاده کنید.

فراموش نکنید در این بخش نیز به زبان انگلیسی احتیاج دارید و برای اینکه بتوانید با خدمات درمانی در تماس باشید باید از زبان خوبی برخوردار باشید.

5. دسترسی به وسایل نقلیه

وسایل نقلیه یکی دیگر از مشکلات مهاجرت است. زیرا هر کشوری گواهینامه مختص به خود را داشته و برای گرفتن این گواهینامه باید فرایند خاصی را پشت سر بگذارید. در نتیجه اینکه نمی توانید از گواهینامه ایران در کشورهای دیگر استفاده کنید مانعی برای شما خواهد بود. بهترین راهکار این است که تا مدتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا بعد از اقامت برای دریافت گواهینامه اقدام کنید.

6. مشکلات فرهنگی

مهاجران ایرانی زمانی که به کشور دیگری مهاجرت می کنند، با انواع فرهنگ ها به ویژه فرهنگ اصلی شهروندان مواجه می شوند. اگر فردی انعطاف پذیر نباشید، قطعا مشکلات مهاجرت به شما فشار آورده و تحمل سختی ها برایتان ممکن نخواهد بود. سعی کنید با روی باز از فرهنگ های متنوع استقبال کنید و با مردم با روی خوش برخورد کنید. به هیچ عنوان فرهنگ ایرانی را به زور به مردم نشان ندهید و اصراری به انجام آن نداشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله شما را با مشکلات مهاجرت آشنا کردیم و مهمترین موارد آن را بیان کردیم. برای اینکه بتوانید با این مشکلات کنار آیید و در حین مهاجرت شرایط بهتری را تجربه کنید باید انعطاف پذیر باشید و برای اهداف مهارتی خود برنامه ریزی داشته باشید. فقط در این صورت است که می توانید در این مسیر موفق شوید و مهاجرت ایده آل را تجربه کنید.

  ثبت کسب و کار