در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

وضعیت مشاغل ایرانیان ایتالیا چگونه است؟

شنبه ۲ فروردین ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره وضعیت مشاغل ایرانیان ایتالیا چگونه است؟

وضعیت مشاغل ایرانیان ایتالیا چگونه است؟

کشور ایتالیا یکی از توریستی ترین و پر مهاجر ترین کشورهای اروپا است. این کشور به تاریخ و فرهنگ قدیمی خود و سبک زندگی مدیترانه ای معروف است که بسیاری از ایرانی ها جذب این کشور می شوند. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنید باید بدانید شرایط مشاغل ایرانیان ایتالیا به چه گونه است و برای اخذ ویزای کار چه مدارکی نیاز دارید. وضعیت کار در ایتالیا برای ایرانیان به تخصص و حرفه شما بستگی دارد و اگر در زمینه کاری که آنها تعیین کرده اند خبره هستید، می توانید برای کار در ایتالیا اقدام کنید اما قبل از هر چیزی باید قوانین و مقررات کار در این کشور را بدانید. برای اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را از دست ندهید.

معرفی  مشاغل ایرانیان ایتالیا

شرایط اقتصادی در کشور ایتالیا

شرایط اقتصادی و کاری در ایتالیا بسیار متفاوت است. زیرا به این فاکتور بستگ دارد که در کدام شهر و در کجای ایتالیا قصد کار و زندگی داشته باشید. جالب است بدانید، کشور ایتالیا با این عظمت و صنعتی که دارد، هنوز بخشی از نوجوانان و جوانان آن بیکار بوده و 10 درصد نرخ بیکاری را در سال 2020 گزارش کرده است. یکی از مهمترین دلایل بیکاری کشور ایتالیا این است که هنوز قسمتی از آن زبان انگلیسی را فرا نگرفته و آن را به رسمیت نشناخته اند. در نتیجه لازم است بدانید اگر می خواهید به ایتالیا بروید و جزئی از مشاغل ایرانیان ایتالیا شوید باید در کنار زبان ایتالیایی، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. بنابراین دانستن زبان انگلیسی برای کار در ایتالیا یک مزیت محسوب می شود.

برای کار در ایتالیا باید بدانید کار در رده های پایین یا مشاغل پایین رتبه برای مشاغل ایرانیان ایتالیا در نظر گرفته نشده است و باید حتما با تخصص وارد این کشور شوید. اگر در کنار تخصص خود به زبان ایتالیایی مسلط باشید و مقداری انگلیسی بدانید، قطعا برای پذیرش موفق تر خواهید بود. خبر خوب این است که ایتالیا جزء کشورهای ارزان قیمت بوده و اگر بتوانید با تخصص وارد ایتالیا شوید، با هزینه های پایین می توانید زندگی خوبی را رقم بزنید.

دریافت ویزای کاری ایتالیا برای مشاغل ایرانیان

در این بخش قصد داریم شرایطی که توسط آنها می توانید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید و برای کار آماده شوید را ارائه دهیم. کسب و کار در ایتالیا به دو بخش شمال و جنوب تقسیم می شود. در قسمت شمالی ایتالیا بیشتر در کارهای صنعتی و مهارتی فعالیت خواهید کرد و در قسمت جنوبی آن در زمینه کشاورزی می توانید کار کنید.

برای دریافت ویزای کاری ایتالیا نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی عمل کرده و شما باید حتما از سوی یک کارفرمای ایتالیایی دعوتنامه کاری داشته باشید. زیرا دسترسی به خاک ایتالیا بدون داشتن دعوتنامه محکم از سوی یک شرکت غیر ممکن و دشوار خواهد بود. پس اگر به همراه یک دعوتنامه کاری به ایتالیا بیایید، قطعا می توانید برای دریافت ویزا و اقامت دائم اقدام کنید.

کارهای مورد نیاز کشور ایتالیا

مشاغل ایرانیان ایتالیا بسیار محدود است اما از هر شغلی تعداد زیادی افراد را پذیرش می کنند. در نتیجه تخصص و حرفه ای بودن شما بسیار حائز اهمیت بوده و همیشه در اولویت هستید. اگر توانایی های زیر را دارید و به زبان انگلیسی و ایتالیایی مسلط هستید شانس پذیرش شما به عنوان مشاغل ایرانیان ایتالیا بسیار زیاد است و می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

  • مترجمین زبان های مختلف
  • معلمین زبان های انگلیسی و آلمان
  • صنعت توریسم
  • متخصصین IT
  • متخصصین صنعت مد و نساجی
  • پرستاران افراد سالمند
  • پرستاران کودکان
  • کارآموزی در ایتالیا

اگر در ایتالیا به تحصیل مشغول هستید و میخواهید وارد بازار مشاغل ایرانیان ایتالیا شوید، لازم است دوران کارآموزی ایتالیا را بگذرانید. این دورها برای افرادی در نظر گرفته ده که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و می خواهند تخصص و مهارت های خود را افزایش دهند. مخصوصا افرادی که در رشته های علوم، مهندسی، فناوری و هنرهای کاربردی تحصیل کرده اند.

نام دوره های کارآموزی ایتالیا:

AIESEC UK

GOABROAD .CO

IAESTE

مارکت ایرانی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آن به کار و زندگی مشغول هستند. اکثر ایرانی ها در ایتالیا در سال های گذشته شروع به سرمایه گذاری کرده اند و بازار خوبی را به خود اختصاص داده اند. اگر بخواهیم در خصوص مارکت ایرانی در ایتالیا بگوییم می توان به رستوران و سوپرمارکت های ایرانی اشاره کرد که در شهر میلان و رم جایگاه بسیار خوبی دارند و بسیار معروف هستند. اما این روزها تخصص متعددی برای مشاغل ایرانی ایتالیا در نظر گرفته شده و ایرانیان پتانسیل بیشتر برای گرفتن بازار کار ایتالیا را دارند.

معایب و مزایای کار در ایتالیا

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید در مشاغل ایرانیان ایتالیا مشغول به کار و فعالیت شوید. باید بدانید که کار و زندگی در ایتالیا معایب و مزایا متنوعی دارد که باید با آنها آشنا شوید. زیرا بدون هدف و بدون در نظر گرفتن این موارد در مهاجرت خود شکست می خورید و قطعا به سرزمین خود برمی گردید.

اولین مزایای کسب و کار در ایتالیا این است که می توانید به بازار مشاغل ایرانیان ایتالیا وارد شوید و با افراد زیادی ایرانی مشغول به کار شوید.

شرایط زندگی در ایتالیا و هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به آلمان بهتر و کم هزینه تر بوده و می توانید زندگی خوبی  و متوسطی را شروع کنید.

در نظر داشته باشید با تمام مزایایی که ایتالیا دارد، نرخ بیکاری در آن بالا بوده و درصد پیدا کردن کار در این کشور کم است. اما اگر بتوانید به وسیله تخصص خود یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید، برگ برنده با شما خواهد بود.

کلام آخر

در این مطلب در خصوص مشاغل ایرانیان ایتالیا و راه های اخذ اقامت کاری ایالیا را بیان کردیم. اگر قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارید باید به موارد بالا توجه کنید و با برنامه ریزی برای کار به ایتالیا مهاجرت کنید.

  ثبت کسب و کار