در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نکات مهم در مورد کاشت خیار در مزرعه

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نکات مهم در مورد کاشت خیار در مزرعه

خیار یکی از حساس ترین گیاهانی است به سرما و گرما شدید واکنش نشان داده و به خوبی ثمره نمی دهد. به همین دلیل باید در آب و هوای مناسب رشد کند. همچنین خاک کاشت خیار باید مناسب باشد و به طور کامل آماده سازی شود. در ادامه این مقاله شما را با کاشت خیار در مزرعه آشنا می کنیم تا اطلاعات مفیدی داشته باشید.

مراحل کاشت خیار در مزرعه

1. خاک مناسب برای کاشت خیار

لازم است بدانید خاک مزرعه برای کاشت خیار باید معتدل باشد و از گرما و سرمای شدید دور باشد. زیرا بذر خیار به شدت در مقابل گرما و سرما واکنش نشان داده و پژمرده می شود. اگر می خواهید خیار را در این دو فصل بکارید بهترین مکان گلخانه های مجهز است. اما در مزرعه ها باید بین ماه های فروردین و اردیبهشت یعنی فصل بهار بکارید. دمای خاک نیز بسیار مهم است و باید حداقل 65 درجه فارنهایت باشد. یکی دیگر از موارد بسیار مهم PH خاک است، فراموش نکنید PH خاک باید خنثی و کمی قلیایی باشد و از این حد بیشتر یا کمتر نشود.

2. آفتاب مناسب برای کاشتن خیار

بهترین زمین زراعی مکانی است که آفتاب مناسب به محصولات بتابد. در مرحله دوم کاشت خیار در مزرعه لازم است از وجود نور آفتاب مطمئن شوید. خیار جزء آن دسته گیاهانی است که به آفتاب زیادی نیاز دارد و در نور بهتر رشد می کند. بنابراین تابش مداوم نور خورشید، برای گرم ماندن خاک و  جوانه زدن بذر، مهم است.

3. کوددهی به خاک مزرعه

در مرحله سوم کاشت خیار در مزرعه ، باید کوددهی را در دستور کارتان قرار دهید. هر نوع کودی که استفاده می کنید، باید قبل از کاشت خیار آن را روی خاک پخش کنید. اما قبل از کوددهی به خاک، بهتر است به وسیله یک چنگال کشاورزی خاک را بهم زده و نرم کنید. با این شرایط خیارها سریع تر رشد کرده و ثمره زیادی می دهند.

4. کاشت بذر خیار و آبیاری خیار در مزرعه

بذری که تهیه کرده اید را مستقیم داخل خاک بریزید و روی آن را بپوشانید. برای آبیاری خیار، بهتر است قبل از کاشت بذر مقداری خاک را خیس و مرطوب کنید. زیرا در مراحل اولیه کاشت هر گیاهی رطوبت خاک اهمیت داشته و موجب سرعت رشد می شود. در مقابل آن، اگر خاک خشک باشد، به رشد گیاه آسیب زده و باعث شکسته شدن جوانه بذر می شود. به طور کلی خیار به آبیاری طلانی مدت و پیوسته احتیاج دارد. پس آبیاری عمیق را هفته ای یکبار فراموش نکنید.

برداشت خیار

برای برداشت خیار زود یا خیلی دیر اقدام نکنید. گونه ی خیار معمولی که در بازار میوه هم یافت می شود، باید به قد 5 سانتی متر برسند. اگر خیارها رشد بیش از حد داشته باشند و قبل از این زمان آنها را برداشت نکنید، بسیار تلخ بوده و دیگر قابل استفاده نیستند.

  ثبت کسب و کار