در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کود دهی به گیاهان و درختان چگونه است

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کود دهی به گیاهان و درختان چگونه است

همانطور که رویش گیاهان با روش های مختلف انجام می شود. نحوه کود دهی نیز متفاوت بوده و در حین کود دادن به گیاهان باید به موارد مهمی توجه کنید. کود دادن در واقع عملی تقویت کننده است که به رشد و سلامت درختان و گیاهان کمک کرده و به بهبود وضعیت آنها در فصول مختلف کمک می کند. در ادامه این مقاله قصد داریم استانداردترین نحوه کود دادن به گیاهان را آموزش دهیم.

نحوه کود دهی به درختان

اگر می خواهید گیاهان باغچه تان، رشد خوبی داشته باشند و به بهترین نحو باروری کنند باید با شروع فصل بهار کود دهی کنید. در حال حاضر بسیاری از باغبانان از کودهای عمومی استفاده می کنند (کودهایی که فرمولی یکنواخت و متعادل دارند). اینکه چند بار گیاه یا درخت شما در اواخر سال بارور می شود، کاملا به گیاه بستگی دارد. زیرا نیازهای غذایی گیاهان متفاوت است و نمی توان برای همه یک نسخه پیچید. برای مثال بعضی از گیاهان فیدر سنگین هستند. نحوه کود دهی آنها باید منظم باشد و از کودهای عمومی و ازت اضافی در طول فصل رشد بهره مند شوند. برخی دیگر، غالبا در محیط هایی که از لحاظ مغذی تکامل یافته نیستند رشد می کنند و ممکن است فقط به یک خوراک سالانه با کود عمومی نیاز داشته باشند. (یا ممکن است بدون هیچ گونه تغذیه شکوفا شوند). اما اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید موارد زیر را رعایت کنید:

1. از چنگال باغبانی استفاده کنید

کود دادن به درختان نیازمند ابزار حرفه ای است. چنگال باغبانی یکی از مهمترین لوازمی است که در حین کود دادن به درختان نیازتان می شود. با استفاده از چنگال باغبانی، فسفر و پتاسیم کودها را در سطحی قرار می دهید که ریشه گیاهان آنها را بهتر جذب کنند و سریع تر تقویت شوند. به یاد داشته باشید بعد از ترکیب کود با خاک به وسیله این چنگال ها، به طور کامل به گیاه آب بدهید.

2. از کولتیواتور استفاده کنید

کولتیواتورها ماشین هایی هستند که در خاک ورزی ثانویه و به منظور تهیه بستر سالم بذر، کنترل علف های هرز، خاک ورزی پوشش دار و ناهموار کردن مزرعه به منظور جذب بیشتر آب  و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی خاک مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید به وسیله آن، نحوه کود دهی را صحیح تر انجام داده و با ایجاد خراش روی سطح خاک باروری را تسریع بخشید. از آنجا که ریشه ها ممکن است چند سانتی متر فراتر خط زمین باشند، حتما کود را به اندازه کافی پهن کنید تا به تمام ریشه ها برسد.

3. کود مایع

در نحوه کود دهی، روش کودهای مایع نیز مرسوم بوده و برخی از باغبانان از آن استفاده می کنند. برای کودهای مایع می توان از یک آبپاش مخصوص باغبانی استفاده کرد. همچنین می توانید از دستگاه انژکتور برای پیاده سازی کود مایع از طریق سیستم آبیاری خود استفاده کنید. این سیستم به شما کمک کرده کود دهی به درختان زراعی را به بهترین نحو انجام دهید و باروری بیشتری داشته باشید.

  ثبت کسب و کار