در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

عوامل موثر بر سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره عوامل موثر بر سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی بر عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر این فرایند در شرایط خوبی باشد و شما از آنها پیروی کنید، قطعا می توانید سرمایه گذاری مثمر ثمری را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید یکی از مهمترین شرایط این است که با سرمایه گذاری خود در کشوری دیگر باید ارزش افزوده و سود را به کشور مقصد تزریق کنید. در غیر این صورت بنا به دلایلی سرماهی شما منتفی شده و باید به فکر چاره باشید. در ادامه مطلب شما را با رایج ترین عوامل اثرگذار بر سرمایه گذاری در اروپا یا آسیا آشنا خواهیم کرد.

7 عامل مهم در سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

1. نرخ دستمزد در سرمایه گذاری خارجی

یکی از معضلات سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، بحث نرخ دستمزد است. کاملا واضح است که نرخ دستمزد در آمریکا با هند کاملا متفاوت است. زیرا هر آمریکایی برای یک ساعت کار 15 دلار دریافت می کند و یک هندی به ازای هر ساعت 1 دلار. مهم است که در کدام کشور سرمایه گذاری می کنید. در اصل شما باید به کارمندان خود حقوق دهید و باید نرخ دستمزد اصولی یک کشور را در نظر داشته باشید.

2. مهارت بالا در حوزه سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، نیروی کاری بسیار مهم است. اما بعضی از صنايع مانند داروسازی و الكترونيك نياز به نيروي كار ماهر تر دارند. شرکت های چند ملیتی با ترکیبی از دستمزدهای پایین، اما بهره وری و مهارت کار بالا در آن کشورها سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، هند سرمایه گذاری چشمگیری را به خود جلب کرده است. زیرا درصد بالایی از مردم هند به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما در مقابل دستمزدها پایین هستند. این باعث می شود کشور هند، مکانی جذاب برای برون سپاری باشد و توجه اکثر سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

3. نرخ مالیات در سرمایه گذاری

اگر سرمایه گذار هستید و نمی دانید برنامه آینده شما برای پرداخت مالیات در کشور خارجی چیست. باید به شما بگوییم که بسیاری از شرکت های چند ملیتی بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری در کشورهایی هستند که نرخ مالیات شرکت ها پایین تر است. به عنوان مثال، ایرلند در جذب سرمایه از گوگل و مایکروسافت موفق بوده است. در حقیقت، گوگل با وجود اینکه در همه کشورهای اروپایی فعالیت دارد، سعی كرده سود را از طریق ایرلند ازآن خود كند.

4. حمل و نقل و زیرساخت ها

یک عامل اصلی در مطلوبیت سرمایه گذاری هزینه های حمل و نقل و سطح زیرساخت ها است. ممکن است یک کشور هزینه زیرساخت کمی داشته باشد. اما اگر هزینه حمل و نقل زیادی برای ورود کالا به بازار جهانی روی دست شما بگذارد، این یک اشکال محسوب می شود. اگر می خواهید کالا یا محصولات خود را وارد کشوری دیگر کنید و به سرمایه گذاری بپردازید، کشورهایی که حمل و نقل دریایی دارند را انتخاب کنید. زیرا هزینه حمل و نقل دریایی کمتر از حمل و نقل هوایی بوده و به نفع شما خواهد بود.

5. پتانسیل رشد سرمایه داران

در مورد پنجم از سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، دامنه رشد اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری مهم خواهد بود. باید مطمئن باشید محصول یا خدمات شما در کشورهای خارجی یا کشور مقصدی که انتخاب کرده اید، طرفدار دارد. زیرا فقط به این دلیل است که می توانید به سود برسید و بعدها از طریق فرنچایز به مراحل بالاتر و رشد اقتصادی برسید. پتانسیل رشد را در سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

6. بی ثباتی سیاسی و اقتصادی کشورها

به طور کلی سرمایه گذاری در کشورهای خارجی امری پرخطر و ریسکی است. کشورهایی که وضعیت سیاسی نامشخص دارند، ناامید کننده خواهند بود. همچنین، بحران اقتصادی می تواند سرمایه گذاری را نابود کند. برای نمونه بحران اقتصادی اخیر روسیه، همراه با تحریم های اقتصادی، عامل اصلی و دلسرد کننده سرمایه گذاران خارجی است. در این بین فساد اقتصادی و سیاسی اکثر کشورها را گرفته و برای سرمایه گذاری به ذهنی آگاه و حرکت های هوشمندانه لازم است.

7. قیمت ارز

گاهی قیمت ارز نیز بر سرمایه گذاری در کشورهای خارجی تاثیر می گذارد. برای مثال فرض کنید، نرخ ارز در کشور میزبان پایین است. این شرایط می تواند سرمایه گذار خارجی را جذب کند. به این دلیل که خرید و فروش ارزان تر خواهد بود. با این حال، نوسانات نرخ ارز می تواند سرمایه گذاری را دچار اختلال کند. پس بهتر است برای سرمایه گذاری بین المللی سراغ کشورهای باثبات تری بروید.

کلام آخر

عوامل مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را تعیین می کند. البته تا حد زیادی به نوع صنعت و خدمات شما بستگی دارد. اما لازم است این نکته را بدانید در سرمایه گذاری بین المللی زبان انگلیسی اهمیت زیادی داشته و امتیاز محسوب می شود. در نتیجه قبل از اینکه وارد مارکت بین الملل شوید یا در خارج از کشور به سرمایه گذاری بپردازید، زبان خود را تقویت کنید.

  ثبت کسب و کار