در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت زردآلو در گلدان چگونه است

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کاشت زردآلو در گلدان چگونه است

زردآلو یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی است که در این فصل در خانه هر فردی پیدا خواهید کرد. نحوه کاشت زردآلو سخت نیست اما مقداری زمان بر است و به دقت زیادی احتیاج دارد. در قدم اول باید هسته زردآلو را درآورده و به مدت 24 ساعت آن را درون یخچال و در بین دستمال مرطوب نگه دارید. در ادامه این مقاله شما را با روش کاشت این میوه پرخاصیت آشنا خواهیم کرد.

کاشت زردآلو در گلدان چگونه است؟

بعد از 24 ساعت هسته زدرآلو را به همراه دستمال داخل یک کیسه قرار دهید و درب کیسه را به خوبی ببندید. با این روش دانه ها به سرعت جوانه می زنند و بعد می توانید آنها را درون خاک بکارید.

1. کاشت جوانه زردآلو در خاک

به یاد داشته باشید برای کاشت زردآلو خاک را باید زهکشی کنید تا رطوبت را به خوبی در خود نگه دارد. PH خاک زردآلو باید بین شش تا هشت باشد. زیرا زردآلو با محیط قلیایی سازگار داشته و به خوبی رشد می کند. فقط فراموش نکنید برای کاشت این میوه اول علف های هرز را از بین ببرید و سپس زمین یا گلدان را حفاری کنید.

2. بهترین فصل برای کاشت زردآلو

بهترین فصلی که می توانید زردآلو را بکارید، بهار است. البته برخی کشاورزان زردآلو را در پاییز نیز می کارند. اما این به شرطی است که سرمای شدید آن را از بین نبرد. بنابراین آب و هوا معتدل بهترین فضای رشد را برای میوه مهیا می کند.

3. آبیاری درخت زردآلو

بهترین روش برای آبیاری میوه زردآلو این است که به آن مداوم آب ندهید. به گونه ای که غرق آب شود و جای نفس کشیدن نداشته باشد. فقط کافی است سطح گیاه همیشه مرطوب باشد؛ زیرا زمانی که شما خاک را به خوبی زهکشی کرده باشید آبرسانی به خوبی انجام می شود.

4. کوددهی را انجام دهید

کود یکی از مهمترین قسمت های پرورش یک گیاه یا میوه است. بهترین زمان برای کوددهی زردآلو اواخر پاییز است. فقط لازم است یکبار هنگامی که گیاه ثمره داد و میوه های زردآلو رویت شدند، کود با نیتروژن کم اضافه کنید.

5. میوه زردآلو

جالب است بدانید میوه های زردآلو بعد از چند سال مجدد میوه می دهد و می توانید از ثمره آن بهره ببرید. این را بدانید که میوه زردآلو به فصل سرما حساس بوده و به سرعت از بین می رود.

نتیجه گیری

در این بخش شما را با کاشت میوه زردآلو آشنا کردیم. این میوه بسیار پرخاصیت بوده و برای تابستان گرم و طاقت فرسا انتخاب خوبی است. سعی کنید این میوه را در بهار بکارید تا وسط تابستان ثمره خود را بدهد.

  ثبت کسب و کار