در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

4 تاثیر کشاورزی بر محیط زیست

دوشنبه ۴ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره 4 تاثیر کشاورزی بر محیط زیست
  • تصویر شماره 4 تاثیر کشاورزی بر محیط زیست
  • تصویر شماره 4 تاثیر کشاورزی بر محیط زیست

4 تاثیر کشاورزی بر محیط زیست

اغلب مردم فکر می کنند تنها محیط زیست و آب و هوا بر صنعت کشاورزی تاثیر دارد. این تفکر اشتباه است زیرا کشاورزی نیز روی محیط زیست انسان ها و حیوانات تاثیر گذاشته و این تاثیرات در چرخش است. در این مقاله قصد داریم شما را با 4 مورد از مهمترین تاثیر کشاورزی بر محیط زیست آشنا کنیم. این موارد تاثیرات کشاورزی بر محیط زیست را چندین برابر کرده و گاهی موجب زیان هایی می شود.

تاثیر کشاورزی بر محیط زیست

1. کشاورزی و تاثیر آن بر تخریب زمین

تخریب شدن زمین یکی از مهمترین تاثیر کاشت و فعالیت های کشاورزی بر محیط زیست است. جنگل زدایی، چرای حیوانات به حجم زیاد و آبیاری بیش از حد شرایطی است که موجب می شود زمین و خاک در خطر باشد. در اصل برخی کشاورزان از این فرایندها سود می برند تا محیط را برای کشت و برداشت هرچه  بیشتر آماده کنند اما بی خبر هستند که زیاده روی در کاشت محصولات کشاورزی موجب از بین رفتن زمین می شود.

2. جنگل زدایی کردن با کشاورزی 

برخی مناطق دارای جنگل های کوچکی است که می توان از آنها برای امور مختلف بهره برد. برای مثال برخی از این جنگل ها می توانند بکر و دست نخورده باقی بمانند یا با گسترش آنها به کنترل آلودگی هوا و محیط زیست کمک کرد. اما کشاورزان برای بدست آوردن زمین زراعی خوب جنگل زدایی کرده و محیط مناسب را برای یک فرایند اشتباه فراهم میکنند. گاهی فراموش می شود که هر بعدی از محیط زیست برای موقعیتی پدید آمده و ما انسان ها با خودخواهی و برای بدست آوردن سود بیشتر دست به تغییر محیط زیست می زنیم.

3. جلوگیری از تنوع زیستی در کنار کشاورزی

هندوستان کشوری است که دارای تنوع گسترده ای از شرایط آب و هوایی و اقلیمی است. همچنین دارای طیف گسترده ای از حیوانات و گیاهان است. ولی با گسترش هر چه بیشتر كشاورزی، تعدادی از گونه های گیاهی و جانوری این کشور در حال انقراض است. در این بحث از بین رفتن پوشش های رویشی مانند چمنزارها و گونه های جنگلی و به طور مشابه انقراض حیوانات وحشی، پرندگان و حشرات مورد توجه است. طبق برآوردها با پیشرفت صنعت کشاورزی در محیط زیست بیش از 1500 گونه گیاهی، 79 پستاندار، 44 پرنده، 15 خزنده، 3 دوزیست و چندین حشره در معرض خطر قرار دارند.

4. مشکل عدم کنترل و توازن آفات 

چهارمین تاثیر منفی کشاورزی بر محیط زیست مشکلات آفات و تغییر روند زیست آنهاست. با تغییر الگوی پرورش گندم، افزایش سطح زیر آبیاری و شدت بیشتر تولید محصول، مشکل توازن زیست آفات بسیار شدید می شود. همچنین پرندگان درنده و جمعیت حشرات به شدت کاهش یافته و باعث عدم کنترل طبیعی آفات می شوند. در این راستا آفات بیشتر شده و در نتیجه تأثیر مستقیمی با استفاده زیاد از سموم دارد. همین موضوع در انتها منجر به آسیب سلامت انسان و حیوان می شود.
 

نتیجه گیری

در این 4 مورد متوجه شده اید، تاثیر کشاورزی بر محیط زیست چقدر اهمیت دارد. کشاورزی بیش از حد می تواند تاثیرات بسیار منفی بر محیط زیست بگذارد و زندگی انسان ها و حیوانات را مختل کند. بهترین راهکار این است که در مکان های مناسب صنعت کشاورزی را رونق دهید و به هیچ عنوان پوشش های دیگر را تغییر ندهید. جنگل ها را بگذارید همان جنگل بمانند و از آنها برای کاشت محصولات استفاده نکنید.

  ثبت کسب و کار