در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معایب مصرف کود شیمیایی برای مزارع

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره معایب مصرف کود شیمیایی برای مزارع

کود یکی از مهم ترین و رایج ترین محصولاتی است که در کاشت و برداشت گیاهان از آن استفاده می شود. کودهای آلی از زباله گیاهان و حیوانات گرفته می شود و اگر در مسیر درستی استفاده نشود آسیب هایی به جای می گذارد. مصرف بیش از حد کود برای محصولات معایبی دارد که باعث جلوگیری از رشد و پرورش به موقع گیاه می شود. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با معایب مصرف کود شیمیایی آشنا کنیم تا اطلاعات مفیدی داشته باشید.

4 مورد از معایب مصرف کود شیمیایی در پرورش محصولات

1. معایب کوددهی: تغییر ساختار خاک

یکی از مهمترین معایب مصرف کود شیمیایی، افزایش بیش از حد مواد مغذی و آلی خاک است. اغلب اوقات خاک ها مواد آلی کافی برای رشد گیاه را دارد. برای تثبیت این مواد آلی به خاک کود اضافه می کنیم. اما برخی باغبانان بدون برنامه ریزی و بدون فکر به خاک کوددهی می کنند و همین موضوع باعث افزایش درصد زیادی مواد مغذی می شوند. در نتیجه با این کار خاک را خفه کرده و رشد گیاه دچار اختلال می شود.

2. کود مضر برای آبزیان

اگر مزرعه شما نزدیک به دریاچه یا فضایی خاص باشد. کودهایی که به خاک اضافه می کنید به مرور زمان وارد آب شده و تمام موجودات آبزی را از بین می برند. یا اغلب به همراه آبیاری هایی که در طول فصول انجام می دهید، وارد آب راه ها شده و تاثیر بسیار خطرناکی بر ماهی ها خواهد گذاشت.

3. استاندارد نبودن کود

سومین معایب مصرف کود شیمیایی این است که برخی کودهای شیمیایی استاندارد نیستند و مواد تشکیل دهنده آنها تقلبی هستند. برخی از کودها مناسب نیستند و اغلب جواب عکس می دهند. در نتیجه بهترین کار این است که از کودهایی که اثبات شده اند و معروف هستند، استفاده کنید.

4. سطح مواد مغذی کم

چهارم معایب مصرف کود شیمیایی، نداشتن سطح مواد مغذی متعادل است. برخی از کودها دارای مواد آلی کم است. علاوه بر این، مواد مغذی معمولاً در ساختار شیمیایی آلی پیچیده می شوند. این بدان معنی است که کودهای آلی ممکن است رنگ و بوی طبیعی نداشته باشند و تقلبی از آب درآیند.

نتیجه گیری

گیاهان برای رشد و تقویت به کود احتیاج دارند. اما نحوه کوددهی به گیاهان راه و روش خاصی داشته و باید از آنها پیروی کرد. اگر بدون برنامه ریزی به مزرعه خود کود بدهید، بدون شک به عوارضی جبران ناپذیر دچار می شوید که تا مدت ها باید وقت خود را صرف از بین بردن آنها کنید.

  ثبت کسب و کار