در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آشنایی با خانه هوشمند و تجهیزات مدرن آن

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره آشنایی با خانه هوشمند و تجهیزات مدرن آن

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و وجود تجهیزات زیادی که به ساختمان های مسکونی و اداری افزوده شده است تنها با راه اندازی یک خانه هوشمند می توان کنترل و نظارت بخش های مختلف یک ساختمان را در کمترین زمان و حتی از دورترین مکان ممکن انجام داد. امروزه کار هوشمند سازی ساختمان های مختلف خصوصا خانه های مسکونی به یکی از مشاغل پردرآمد در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است؛ زیرا علاوه بر آسایش و راحتی، قابل استفاده بودن برای کودکان و سالخوردگان و صرفه جویی در انرژی می تواند مزیت های فراوان دیگری را برای ساکنین ساختمان به همراه داشته باشد.

یک خانه هوشمند چگونه است؟

شما بارها در امکان عمومی مانند بانک ها و یا پاساژها با درب های ورودی و خروجی سنسور دار برخورد داشته اید که در هنگام نزدیک شدن شما به درب به طور خودکار درب جلوی شما باز می شود و یا اینکه در راه پله های اکثر آپارتمان ها به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی از سیستم روشنایی اتوماتیک استفاده می شود. شیرآلاتی که چشم الکترونیک دارند نیز مطمئنا تا بخش قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می کنند. پس این روزها سعی شده تا چنین تجهیزات هوشمندی در ساختمان های مسکونی اجرا شوند و با راه اندازی یک خانه هوشمند محیط آرام تر و مدرن تری در اختیار مردم قرار بگیرد. البته خوب است بدانید در یک خانه هوشمند چیزی بیشتر از این تجهیزات می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و مهم تر اینکه با هوشمند سازی ساختمان این شرایط برای ساکنین ساختمان وجود دارد تا ساز و کار هر کدام از لوازمات ساختمان را توسط یک سیستم مرکزی یکپارچه از راه دور با کمک گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر کنترل کنند.

تجهیزات یک خانه هوشمند چیست؟

 شما برای هوشمند سازی خانه خود می توانید هر نوع وسیله ای را به صورت هوشمند به کار ببندید. مثل:

سیستم های هوشمند سرمایشی و گرمایشی
پرده های برقی
سنسورهای شناخت دود و آتش
دوربین های مدار بسته کنترل و نظارت
هوشمند سازی استخر و جکوزی
شیشه های هوشمند
قفل های درب هوشمند
سیستم صوتی و تصویری هوشمند
شیرآلات هوشمند

و بسیاری موارد دیگر که می تواند فضای یک خانه لاکچری را فراهم آورد.

نحوه عملکرد ساختمان های هوشمند

هنگامی که از یک خانه هوشمند صحبت می کنیم، منظور در اختیار گرفتن عملکرد برخی لوازمات ساختمان در هر ساعتی از شبانه روز می باشد، به این صورت که شما می توانید توسط سیستم برقی که بین لوازمات مختلف برقرار شده کنترل کارکرد هر یک از اجزای متصل به سیستم مرکزی را از دورترین نقطه جهان هم در اختیار بگیرید. مثلا این امکان وجود دارد تا شما قبل از وارد شدن به یک  ساختمان هوشمند دمای خانه را کنترل کنید و فضا را مطابق با میل خود خنک و یا گرم کنید و یا اینکه در اثر بروز هر نوع دود و یا آتش سوزی در ساختمان صدای آژیر و یا علائم دیگری به شما هشدار بروز حادثه را می دهد. مهمترین عملکرد یک خانه هوشمند بالا بردن امنیت ساختمان در برابر دستبرد سارقان خواهد بود. جالب اینکه شما با داشتن یک خانه هوشمند می توانید توسط یک دستگاه تلویزیون و یا ماهواره در هر بخشی از خانه یه آهنگ و یا فیلم مجزایی را استفاده کنید؛ بدون اینکه به سیستم اصلی پخش صوت و تصویر دسترسی داشته باشید و یا از راه دور، باز و بسته بودن درب های ساختمان را چک کنید. نور اتاق ها را مطابق با میل خود کم و زیاد کنید. شیشه های ساختمان و همچنین نور ورودی به ساختمان را تنظیم کرده و خلاصه همه چیز در اختیار یک ریموت و یک نرم افزار کامپیوتری قرار خواهد گرفت.

انواع خانه های هوشمند را بشناسید

اگر چه هوشمند سازی ساختمان ها بسته به بودجه افراد در سطوح مختلفی اجرا می شود اما معمولا چگونگی عملکرد تمام تجهیزات به کار رفته در خانه های هوشمند همگی به یک شیوه خواهد بود. تنها مسئله ای که هوشمند سازی ساختمان را از یکدیگر متمایز می سازد نحوه نصب و راه اندازی سیستم های مرکزی هوشمند در ساختمان می باشد. که به صورت خانه هوشمند بی سیم و خانه هوشمند با سیم قابل اجرا هستند. حقیقت این است که در خانه های هوشمند با سیم تمام تجهیزات لازم توسط سیم های رابط به یکدیگر متصل هستند و عملکرد دقیق تری را انجام می دهند. البته به کار بردن چنین سیستمی افزودن لوازمات جدید را پس از نصب و راه اندازی سیستم هوشمند محدود خواهد نمود و کار عیب یابی و تعمیرات را آسوده خواهد کرد. اما از طرفی خانه های هوشمند بی سیم تمام تجهیزات هوشمند به وسیله ارسال فرکانس یا پروتکل های کارآمد عملکرد خود را انجام می دهند و هیچ نوع سیمی در بین اجزا وجود ندارد. پس در هر لحظه می توان تجهیزات جدیدی را به سیستم اضافه کرد و کار را با سرعت بیشتری پیشبرد. البته چنین سیستم های هوشمندی از دقت عمل پایین تری برخوردار هستند و در صورت بروز خرابی هایی در سیستم عیب یابی و تعمیرات با تاخیر انجام خواهد گرفت.

دیگر انواع ساختمان های هوشمند کدامند؟

امروزه با پیشرفت عل و تکنولوژی ابعاد هوشمندسازی ساختمان علاوه بر منازل مسکونی به دیگر ساختمان ها نیز نفوذ کرده و امروزه از مدرن ترین روش های ساخت و ساز در موارد بسیاری استفاده می شود مانند:

سیستم هوشمند اتاق سرور
سیستم انبارداری هوشمند
پارکینگ هوشمند
موتور خانه هوشمند
بیمارستان هوشمند
دفتر کار هوشمند
مرکز تجاری هوشمند
هتل هوشمند
مجموعه ورزشی هوشمند
فضاهای شهری هوشمند
ویلای هوشمند
رستوران هوشمند

  ثبت کسب و کار