در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

مشاغل ایرانیان استرالیا چگونه است

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره مشاغل ایرانیان استرالیا چگونه است

استرالیا با عظمت ترین قاره های جهان است که سالانه مهاجران زیادی از سراسر دنیا می پذیرد. در بین این مهاجران، ایرانیان نیز دیده می شوند که برای کار در استرالیا اقدام می کنند. اما آیا می دانید وضعیت مشاغل ایرانیان استرالیا به چه گونه است؟ استرالیا به چه شغل هایی احتیاج دارد و به کدام دسته رشته ها بها می دهد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با مشاغل مورد نیاز استرالیا آشنا کنیم تا قبل از اخذ ویزای کاری استرالیا اطلاعات مفیدی داشته باشید.

شرایط مشاغل ایرانیان استرالیا

استرالیا مانند کشور کانادا با مدارک تحصیلی ایران مشکل داشته و برای ارزیابی تخصص شما به مدارک تحصیلی تان اهمیتی نمی دهند. در نتیجه اگر متخصص و حرفه ای هستید لازم نیست حتما دکترا داشته باشید تا در مشاغل ایرانیان استرالیا مشغول به کار شوید. اما اگر در کشورهای انگلستان آمریکا و نیوزلند تحصیل کرده اید، به سرعت برای کار در استرالیا قبول خواهید شد و تحصیل شما و انشگاه اهمیت زیادی دارد.

اگر می خواهید در استرالیا مشغول به کار شوید، پیشنهاد ما این است که مدتی در استرالیا درس بخوانید و با مدرکی معتبر وارد عرصه کار شوید. با این روش صلاحیت بیشتری برای کسب و کار در استرالیا خواهید داشت و به سرعت برای کار استخدام می شوید.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که به محض اینکه برای کار در استرالیا قبول شدید باید شماره مالیاتی خود را دریافت کنید. در غیر این صورت کارفرما استرالیایی شما می تواند به راحتی مالیات 48 درصدی از شما بگیرد.

نحوه کاریابی در استرالیا چگونه است؟

نگرانی اکثر ایرانی هایی که به استرالیا مهاجرت می کنند یا ایرانیانی که اکنون مقیم استرالیا هستند، این است که چگونه کار مناسب خود را پیدا کنند. دو راهکار مهم و اولیه برای استخدام شما در شرکت های استرالیایی وجود دارد. اول از همه این که یک رزومه بسیار قوی داشته باشید و در آن از تخصص خود صحبت کرده باشید. و دومی این که نامه همراه یا به انگلیسی Cover letter عالی ارائه دهید. بعد از آماده کردن این دو مهم، وارد سایت های کاریابی می شوید که این سایت ها یکی از بهترین و سریع ترین راه های دسترسی به بازار کار استرالیا یا مشاغل ایرانیان استرالیا خواهد بود. این سایت ها شامل LinkedIn ،AllJobs ،Australian Job Search ،Career One و Seek است که به راحتی در دسترس ایرانیان نیز قرار می گیرد و فیلتر نیستند. در این بین سایت لینکدین را جدی بگیرید؛ زیرا مرجع اصلی کاریابی بوده و از این سایت می توانید ارتباط خوبی با کارفرماهای استرالیایی برقرار کنید.

مهمترین مشاغل مورد نیاز استرالیا

مشاغل ایرانیان استرالیا بسیار زیاد است و هر رشته ای را پوشش می دهد. مهمترین مسئله ای که باید در انتخاب شغل بدانید، حرفه ای بودن شما است. هر چقدر در حوزه کاری خود حرفه ای و قوی باشید، امکان پذیرش شما بیشتر بوده و کار در استرالیا حتمی خواهد بود. اما اگر تازه کار هستید و می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید، در وهله اول باید به تحصیل در استرالیا فکر کنید. زیرا قوانین و مقررات استرالیا سخت بوده و به راحتی نمی توانید وارد کسب و کار استرالیا شوید. در این بخش شغل های مورد نیاز استرالیا را ارائه خواهیم داد.

  • علوم و بیوتکنولوژی
  • حوزه پزشکی و سلامت
  • آموزش مهندسی
  • ساخت و ساز
  • مدیریت منابع انسانی
  • مشاغل ساختمانی

 نکته مهم: لازم است بدانید این مشاغل به دسته و شاخه های متعددی تقسیم می شود که اگر در زیر گروه آنها هستید شانس شما برای پذیرش و استخدام بیشتر است.

ویزای کار استرالیا

برای اینکه بخواهید وارد مشاغل ایرانیان استرالیا شوید باید برای اخذ ویزای کار استرالیا اقدام کنید. بر طبق قوانین مهاجرت استرالیا، ایرانیان و افراد خارجی 3 گزینه پیش روی دارند که می توانند با انتخاب یکی از آنها وارد بازار کار استرالیا شوند.

1. ویزای مستقل - مهارتی

با این ویزا اقامت PR را دریافت کرده و می توانید از مزایای انتخاب آزاد ایالت و محل اقامت خود بهره ببرید. در اصل با این ویزا انتخاب با شما خواهد بود.

2. ویزای اسپانسر دار - مهارتی

این نوع ویزا برعکس ویزای مستقل بوده و ایالت شما توسط اسپانسر تان مشخص می شود. همچنین مدت اقامت شما موقت بوده و تا 2 سال زمان دارد.

3. ویزای منطقه ای

با این ویزا محل اقامت و ایالت شما توسط اسپانسر مشخص خواهد شد و شما هیچ تاثیری در انتخاب ها نخواهید داشت.

کلام آخر

قاره استرالیا بسیار غنی و زندگی در آنجا بسیار با کیفیت است. اما نیروی کاری کمی داشته و همچنان از کمبود نیروی کاری رنج می برد. در نتیجه اگر می خواهید وارد مشاغل ایرانیان استرالیا شوید یا به بازار کار و زندگی در استرالیا علاقه دهید، این مکان انتخاب عالی خواهد بود. فقط لازم است بدانید بازار کار ایرانیان در استرالیا زیاد مناسب نیست و بیشتر باید با شهروندان استرالیایی همکار شوید. مراحل بالا را در مشاغل ایرانیان استرالیا جدی بگیرید و نهایت تلاش خود را برای اخذ ویزای کاری به کار بگیرید.

  ثبت کسب و کار