در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معرفی و بررسی انواع روش های بازاریابی و تبلیغات

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره معرفی و بررسی انواع روش های بازاریابی و تبلیغات

برای اینکه بتوانید یک برند معروف داشته باشید و نظر مشتریان را به طور دائم جلب کنید لازم است در زمینه انواع روش های بازاریابی محصول یا خدمات خود تحقیقاتی انجام بدهید. در استراتژی بازاریابی، برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز است که از طریق آن بتوان فرآیند بازار یابی را به خوبی انجام داد. در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های اضافی بسیاری را صرف کنید و نتیجه مطلوب را به دست نیاورید. برای انجام بازاریابی کسب و کارهای مختلف راهکارهای متفاوت و گوناگونی وجود دارد که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع روش های بازاریابی جدید

امروزه روش های تبلیغات و بازاریابی با گذشته تفاوت های بسیار زیادی پیدا کرده است و با استفاده از روش های مختلفی می توان عمل بازاریابی در خارج از کشور و یا داخل کشور را انجام داد. به عنوان مثال یک نمونه از بازاریابی جدید، بازاریابی دیجیتال یا هما دیجیتا مارکتینگ است که در این روش با تکنولوژی و وسایل دیجیتال مانند کامپیوترهای دیجیتالی، موبایل های هوشمند، تبلت و غیره می توان برای آگاهی مشتریان و اطلاعات دادن از نوع محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

بازاریابی بشارتی

نوع دیگری از انواع روش های بازاریابی جدید بازاریابی بشارتی نام دارد که در شبکه‌های اجتماعی می ‌توان به وفور آن را مشاهده کرد. بازاریابی بشارتی، نوع مدرن تر بازاریابی دهان به دهان است. برای رسیدن به ثمره دلخواه در بازاریابی بشارتی، شرکت باید میزان مشتریان حامی محصولات و خدمات خود را افزایش دهد، یعنی اینکه مشتریان خصوصیات محصول یا خدمات را با دیگران به اشتراک می گذارند و سود شرکت را افزایش می دهند.

بازاریابی و تبلیغات پیامکی

یکی دیگر از انواع بازاریابی جدید بازاریابی پیامکی یا همان SMS است. در صورتی که متن پیامک تبلیغاتی مناسب و نتیجه گرا باشد، می تواند برای کسب و کار فرصت های بسیار خوبی را به وجود آورد. این بازاریابی دارای ویژگی انعطاف پذیری بالایی بوده و می ‌تواند در برقراری ارتباطات تک نفره و دسته جمعی بسیار مفید عمل کند. این روش از بازاریابی به پنل اس ام اس یا همان پنل سامانه پیام کوتاه نیاز دارد.

بازاریابی با استفاده از رسانه های اجتماعی

یکی از انواع بازاریابی که یک راهکار موثر برای درج آگهی و تبلیغات است، بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. به این روش از بازاریابی به اختصار smm نیز گفته می شود. به علت وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و غیره؛ این روش از روش های پر رونق و بسیار کار آمد می باشد. با استفاده از این روش می توانید با هزینه های مناسب هم در کشورهای خارجی و  هم در کشور خود یکی از بهترین روش های بازاریابی را انجام بدهید.

انواع روش های بازاریابی آنلاین

به دلیل پیشرفت روز افزونی که فعالیت های اقتصادی در بستر اینترنت داشته اند، یکی از انواع روش های بازاریابی به وجود آمده که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است؛ بازاریابی آنلاین نامیده می شود. این نوع از بازاریابی در تلاش است تا توجه کاربر را به هر ترفندی به سوی تبلیغات پاپ آپ و بنر های آنلاین جذب نماید.

در بازاریابی آنلاین شما به انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال نیاز خواهید داشت که از طریق کانال‌ های ارتباطی گوناگون بتوانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. انواع بازاریابی آنلاین که می توناید برای تبلیغات ارزان کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می باشد :

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی سئو و بازاریابی موتور جستجو
  • بازاریابی با تلفن همراه
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی صفحه فرود
  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی B2B و B2C
  • بازاریابی و تبلیغات همسان
  • بازاریابی و تبلیغات ریتارگتینگ

بازاریابی B2B چیست؟

 بازاریابی بیزینس با بیزینس که به اختصار به آن بازاریابی b2b  نیزگفته می شود، برای انجام بازاریابی محصولات و خدمات گوناگون به کار برده می شود. این روش از بازاریابی با نام بازاریابی صنعتی نیز شناخته می ‌شود و هنگامی از آن استفاده می کنند که یک سازمان قصد داشته باشد محصول و خدمات خود را به یک سازمان و یا کسب و کار دیگر ارائه بدهد. در این روش تعداد و نوع مشتریان و همچنین میزان خرید کاملاً متفاوت خواهد بود. بنابراین به یک رویکرد متفاوت نیاز مند می باشد. از آنجایی که این روش با گروه و یا سازمان تصمیم گیرنده در ارتباط خواهد بود پس پروسه انجام آن نسبت به دیگر روش ها طولانی تر می باشد.

درباره بازاریابی B2C بیشتر بدانید

به این روش از تبلیغات و بازاریابی، بازاریابی مصرفی نیز گفته می شود و برای کسب و کاری طراحی خواهد شد که محصولات و خدمات خود را مستقیماً در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. از این روش بازاریابی می توان به صورت فروشگاه های فیزیکی به صورت حضوری و فروشگاه های آنلاین یا هر 2 مورد استفاده کرد. در این روش تبلیغات، باید بازاریابی برای مشتریان شناسایی شده و در مورد مواردی مانند اینکه

- مشتریان در کجا زندگی می کنند؟
- درآمد آنها چقدر است؟
- علاقه مند به خرید از شبکه اجتماعی هستند یا بازاریابی آنلاین؟

و بسیاری موارد دیگر تحقیقات لازم انجام شود. امروزه برخی از خرده فروشی های آنلاین مثل دیجی کالا و آمازون از این قبیل بازاریابی را شامل می شوند که قسمت بزرگی از بازار مصرف کننده را در اختیار خود دارند.

انواع بازاریابی در ایران

برای انجام یک بازاریابی تاثیر گذار لازم است که به نیازهای مشتری خود توجه کرده و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را به کار ببرید. هر چند که در کشورهای مختلف از انواع روش های بازاریابی استفاده می ‌شود. اما انواع روش های تبلیغات و بازاریابی پرطرفدار در ایران عبارتند از بازاریابی تلفنی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی صنعتی، بازاریابی شبکه ای و بازاریابی عصبی

سایر روش های بازاریابی

روش های بازاریابی دارای انواع مختلفی هستند که امکان بررسی تمام انواع روش های بازاریابی در یک مقاله وجود ندارد. پس در اینجا برخی دیگر از انواع مهم بازاریابی را برای شما معرفی می کنیم:

- بازاریابی از طریق شرکت های مرتبط
- بازاریابی در روزنامه ها
- بازاریابی با فروش محصولات به قیمت پایین تر از قیمت واقعی برای فروش سایر محصولات
- بازاریابی کمین
- بازاریابی اشتراکی
- بازاریابی از طریق نمایشگاه های تجاری
- بازاریابی معکوس
- بازاریابی پارتیزانی
- بازاریابی ورزشی
- بازاریابی الگوریتمی
- بازاریابی مقاله ای
- بازاریابی بین المللی
- بازاریابی در خارج از کشور
- بازاریابی رایگان که شامل درج آگهی رایگان و تبلیغات رایگان می شود
- بازاریابی برای صادرات
- بازاریابی خیابانی
- بازاریابی رابطه‌ای

پکیج های مختلف افزایش فروش در ilikebazaar را مطالعه بفرمایید  

  ثبت کسب و کار