در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت گلابی در مزرعه چگونه است

یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره  نحوه کاشت گلابی در مزرعه چگونه است

گلابی یکی از پر مصرف ترین میوه های تابستانی است. این میوه تابستانی شیرین و لذیذ بوده و حتی می توان از آن به عنوان دسر و صبحانه استفاده کرد. علاوه بر این خواصی که در این میوه وجود دارد، مواد مغذی زیادی به بدن رسانده و در نتیجه کاشت آن در مزرعه یا گلدان سودآور است. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با کاشت گلابی آشنا کنیم و نکات جالبی را ارائه دهیم.

کاشت گلابی چگونه است؟

1. خاک برای کاشت گلابی

برای اینکه بتوانید گلابی را به خوبی و صحیح پرورش دهید، باید خاک مناسبی را انتخاب کنید. همچنین باید زهکشی را در دستور کارتان قرار دهید و به خوبی خاک را زهکشی کنید. زمانی که زهکشی می کنید، ریشه نهال یا درخت را برای دریافت مواد مغذی و آب آماده می کنید و موجب می شوید درخت سریعتر به رشد برسد. خاک های شنی و سبک برای درخت گلابی مناسب بوده و بهتر رشد می کنند.

2. کوددهی به گلابی

کود دادن به درخت گلابی پروسه های مختلفی دارد. در واقع اگر به این روش به درخت گلابی کود دهید به بهترین رشد خود می رسد. سعی کنید در دوره اول کوددهی از کودهای با فسفر بالا استفاده کنید. بعد که فصل چیدن میوه ها رسید، از کودهای بافسفر کم اما پتاس بالا استفاده کنید.

3. آبیاری درخت گلابی

سال اول کاشت گلابی باید به طور عمیق آبیاری شود. درخت جوان بیش از هر موقعی نیاز به آبیاری دارد و باید از طریق آبیاری ریشه های آن را گسترش داد. بهترین راه این است که هفته ای دو بار به گیاه آب بدهید و سطح خاک را مرطوب نگه دارید تا آب به نقاط مختلف ریشه ها برسد. زمانی که درخت به بلوغ رید می توانید فواصل آبیاری را بیشتر کنید و نیازی نیست مداوم به آن آب بدهید.

4. نور کافی برای کاشت گلابی

کاشتن گلابی به نور کافی احتایج دارد. درخت یا نهال گلابی را باید جایی بکارید که هر روز نور مناسبی دریافت کند و از سایه دور باشد. درخت گلابی اگر با کمبود نور مواجه شود، جوانه نمی زند و به موقع ثمره نمی دهد. در نتیجه بهترین مکان را برای آن در نظر بگیرید.

  ثبت کسب و کار